Články

Proč vlastně Xiaomi vytvořilo novou značku Poco?

Možná i vás při prvních zprávách o telefonu Pocophone, respektive Poco F1 napadla otázka: „Proč ho Xiaomi neprodává pod svou značkou, ale vytvořilo kvůli němu novou značku?“ Důvodů, proč Poco F1 není další z modelových řad Mi a Redmi, je několik, a my se vám pokusíme nastínit, proč vlastně Xiaomi vytvořilo novou značku Poco.

Mimochodem telefon Poco F1 jsme podrobili důkladnému redakčnímu testu. Prověřili jsme všechny jeho klady, ale také odhalili a poukázali na několik slabších míst. Vše se dočtete ve článku Recenze Poco F1: špičkový telefon za lidovou cenu.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Jde o jiný vlajkový produkt

Většina výrobců se snaží jít s dobou. To například v případě vlajkových lodí znamená použití luxusněji vnímaných materiálů, jako je sklo, keramika nebo kov. K vlajkovým lodím patří také další funkce, které zákazníci prostě automaticky očekávají – například odolnost proti vodě či bezdrátové nabíjení.

Pokud by Xiaomi uvedlo Poco F1 jako svůj telefon, zákazníci by automaticky očekávali, že bude srovnatelný například s Mi 8. Zjištění, že například chybí všechny vlastnosti zmíněné v odstavci výše, by mohlo ovlivnit vnímání značky ze strany zákazníků. Prostě špičkový mobil Xiaomi znamená něco jiného než našlapaný telefon Poco F1.

Podíváte-li se na modelovou řadu Mi, zjistíte mimo jiné, že většina modelů je vyrobena ze skla nebo kovu. V tomto směru Poco F1 se svým plastovým provedením výrazně zaostává. Dát mu nálepku Redmi by zase znamenalo odsoudit ho do role zařízení v nejlepším případě střední třídy.

U Redmi jsou zákazníci zvyklí na to, že se jedná o zařízení s mnoha kompromisy, včetně hardwarové stránky. To u Poco F1 neplatí – jeho výbava je nejlepší, jaká aktuálně může být. Čip Qualcomm Snapdragon 845 je aktuálně na vrcholu v segmentu mobilních procesorů a působí jako zásadní argument pro tento mobil.

Vytvořením značky Poco může Xiaomi soustředit své úsilí na cílovou skupinu zákazníků, kteří dávají přednost vysokému výkonu před ostatními aspekty chytrého telefonu. V případě Xiaomi Mi už mají zákazníci nějaká očekávání a například plastové provedení by bylo velkým krokem mimo očekávání.

Proč Xiaomi vytvořilo novou značku Poco?
Proč Xiaomi vytvořilo novou značku Poco?

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Chce vytvořit nový dojem

Rozhodnutí stvořit novou značku může být také podpořeno faktem, že firma může u zákazníků vytvořit novou image. Zatímco Xiaomi je již zavedeným výrobcem, od kterého zákazníci očekávají jisté standardy, v případě Poco se začíná s prázdným listem papíru.

Nyní již víme, že Poco F1 je telefon s nejlepším hardwarem, který má rezervy v použité obrazovce, fotoaparátu, nemá NFC a není odolný proti vodě a prachu. Můžeme tak zhruba očekávat, s čím přijde Poco F2. V případě, že by se jednalo o Xiaomi modelové řady Mi, by výše uvedené slabiny snižovaly prestiž zavedené značky.

Pokud si tedy představíme Poco F2, můžeme předpokládat, že to bude telefon s nejnovějším čipem Qualcomm Snapdragon a velkou operační pamětí. To je dané, protože značka se etablovala jako „výrobce“, nabízející nejlepší dostupné specifikace za přijatelnou cenu, která je v určitých směrech vykoupena kompromisy.

Přidejte se k naší komunitě na Facebooku!

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Také Xiaomi vytvořilo novou značku

Jistým způsobem zde může hrát roli inspirace u konkurence. Mnoho výrobců prodává své telefony pod jinou než svou značkou. Velkým příkladem úspěchu je v tomto směru čínské Oppo se svými telefony OnePlus.

V případě OnePlus použilo Oppo podobnou strategii, jako Apple: nabízí jen jeden model telefonu, díky čemuž je nabídka pro zákazníky přehledná a snadno pochopitelná. Tento telefon pak udržuje a podporuje, aktualizace mohou být rychlejší právě proto, že je nutné je dělat jen pro několik modelů, podobně jako u iPhonů.

Zákazník, který chce telefon OnePlus, prakticky přesně ví, co může od tohoto „výrobce“ očekávat – a přesně to také dostane. Podobně to bude fungovat i se značkou Poco. Na jedné straně tedy máme Xiaomi nabízející širokou škálu produktů od nejlevnějších mobilů řady Redmi po luxusní Mi Mix. Na straně druhé Poco dává na výběr jen jeden telefon s jasně deklarovanými parametry.

Vydat levný telefon s těmi nejlepšími parametry pod novou značkou se tedy v konečném důsledku jeví jako docela dobrý nápad. Uvidíme, zda se telefonům Poco F1 povede stejně dobře, jako se daří značce OnePlus pod Oppo.

Mimochodem Poco F1 pořídíte v našem e-shopu ve verzi se 64GB úložištěm za 9 106 Kč a s dvakrát větší interní pamětí za 10 332 Kč.

Vidíte ještě nějaké jiné důvody, proč Xiaomi vytvořilo novou značku Poco?

Zdroj: theandroidsoul.com.

Přidejte se k naší komunitě na Facebooku!

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
0
Napište nám svůj komentář!x