Tesla v hledáčku Xiaomi? Na čínské elektromobily se pořád čeká
Čínská města jsou v současné době symbolem nových technologií, neotřelých nápadů a všudypřítomné automatizace. Příkladem je i samotné Xiaomi, které má ve zvyku pouštět se do zajímavých konceptů různých odvětví a přitom nekompromisně tahat ceny dolů. Útok na dražší produkty bez obětování funkčnosti je Xiaomi vlastní – a spolu se zkušenostmi s menšími elektrickými dopravními prostředky se nabízí otázka: Kdy přijde první Xiaomi elektromobil?
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Průkopník Xiaomi se do elektromobilů pouští pomalu
Pravda, prvotním plánem firmy byl software a následný přechod na výrobu smartphonů. Ačkoliv se v tomto odvětví společnosti nesmírně daří, produkt s typickým MI logem dnes už najdeme v každé kategorii – od hodinek, žárovek, běžeckých pásů, televizí a v neposlední řadě elektrických koloběžek a skútrů. Logickým vývojem jsou investice a vývoj v oblasti elektromobilů, jehož rostoucí trh se nevyhýbá ani Číně. Právě naopak, oblíbený model levného elektromobilu Hong Guang Mini si za pouhý rok získal přízeň mnoha měšťáků.
Zkušenosti s vývojem AI
Jedná se sice o obdobu auta ve stylu „nákupního košíku“, elektromobily tohoto typu jsou však podporovány i vládou – atraktivita jejich vývoje tudíž pro čínské firmy stoupá. Z fotografií by se téměř dalo předpokládat, že s vozítkem přišlo samo Xiaomi. V duchu nízké ceny a úsporného provedení by to nebyla odchylka od filozofie firmy, Xiaomi se však na autě nepodílelo a dlouhou dobu vývoj jakéhokoliv elektromobilu dokonce popíralo. Vývoj AI s uplatněním v automobilovém průmyslu však žádným tajemstvím není – v roce 2019 bylo dokonce představeno oranžové SUV, které v sobě mělo zabudovaného právě chytrého asistenta od Xiaomi.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Návštěvy Tesly jako indície?
V roce 2013 se aktivní leader a zakladatel Xiaomi Lei Jun nejednou potkal s Elonem Muskem. Jeho mnohá revoluční byznys dobrodružství jistě nemusíme představovat. Sám Lei Jun je hlavním tahounem investic právě do co nejširšího portfolia Xiaomi a podle posledních zpráv z několika čínských zdrojů by měl být vývoj na elektroautech v plném proudu. A to přímo pod dohledem zakladatele, stejně jako v případě Tesly. Dříve se Xiaomi z konverzace o vývoji elektromobilů rádo vytratilo a případný výzkum nepotvrdilo, nicméně nyní se vyvracení nekoná.
Investoři plán na vývoj „MI“ elektromobilu převážně vnímají jako slibný. O tom svědčí zvýšený zájem o akcie firmy, který po zprávách následoval.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Předpoklady pro úspěch
Pokud vývoj skutečně probíhá a Xiaomi v následujících letech při velkém očekávání představí svůj ekvivalent Tesly, bude mít nelehký úkol. Testování pouze na domácím trhu je nevyhnutelné, zároveň bude lehké ztratit se už v tak nemalé čínské konkurenci. Tlak na cenu bude jeden z velkých požadavků. Stejně tak bude zajímavé pozorovat, kterým směrem se společnost vydá.
Ve hře jsou malá, městská auta podobná právě Hong Guang Mini, která těžko přinesou zážitek z jízdy v podobě Tesly a uplatnění v Evropě nebude mít velký potenciál. Naopak – pustit se do všestranných a plnohodnotných aut ve spolupráci s automobilkou, která se budou moci těšit díky mnohaleté zkušenosti s vývojem softwaru i na tento aspekt a budou moci plně konkurovat Tesle, je zajímavou myšlenkou.
Co by pro vás bylo největší překážkou pro řízení Xiaomi elektromobilu?
Zdroje: gizmochina, bbc, xiaomist