Xiaomi vydává opravenou aktualizaci na Android 11 pro Xiaomi Mi A3
31. prosince vypustil čínský výrobce nečekaný update na Android 11 pro telefony Xiaomi Mi A3. Bohužel v některých případech telefony po skončení aktualizačního procesu už znovu nenastartovaly – jejich obrazovka zčernaly a zařízení nijak nereagovala na požadavky svého majitele.

Těm, kterým se z telefonu po instalaci aktualizaci stalo nefunkční těžítko, doporučujeme řešit celou věc reklamací u prodejce. Xiaomi Mi A3 se prodává od léta roku 2019 a na všechny mobily, prodané na našem území, by měla platit dvouletá záruka.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Android 11 pro Xiaomi Mi A3 podruhé
Xiaomi poměrně záhy poté, co první uživatelé začali hlásit nefunkční telefony, inkriminovanou aktualizaci zastavilo. Přesto se stačila dostat na nezanedbatelný počet zařízení, která nyní bude nutné odnést do servisu. Výrobce uznal chybu a přislíbil její vyřešení.

To nakonec – alespoň dle dostupných zpráv – trvalo kratší dobu, než jsme původně očekávali. Už 5. ledna hlásil server MySmartPrice, že Xiaomi vydává opravenou aktualizaci. Dle dostupných zpráv je určena pro telefony v globální verzi a nese číslo 12.0.3.0.RFQMIXM.
Uživatelé, kteří si tento update nainstalovali, hlásí, že vše proběhlo bez problémů a jejich telefony normálně fungují. Mohou si tak užívat nejen nejnovější verzi operačního systému Android, včetně prosincových bezpečnostních záplat. Update vyzkoušelo i několik zahraničních technických redaktorů – všichni potvrdili jeho bezproblémovost.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Oprava bez bližšího vysvětlení
Xiaomi nijak neupřesnilo, co bylo důvodem, kvůli kterému některé telefony po provedení aktualizace nenastartovaly. V zemích, kde má firma síť oficiálních servisních středisek, alespoň přislíbila bezplatnou opravu dotčených mobilů.

Nový aktualizační balíček je, stejně jako ten předchozí, velký 1,4 GB a je šířen formou OTA („Over the Air“ neboli vzduchem). Android 11 přináší například vylepšený režim nerušit, nové bubliny konverzací či historii notifikací.
V tuto chvíli (poledne 6. ledna 2021) nejsou s aktualizací hlášeny žádné potíže. Pokud se tedy objeví na vašem telefonu, patrně se nemáte čeho obávat. Budeme však velice rádi, když se o svou vlastní zkušenost podělíte v komentářích pod tímto článkem.
Dostali jste na Xiaomi Mi A3 aktualizaci?
Zdroje: mysmartprice.com, gizmochina.com.
Chtěl bych se zeptat jenom jestli taky dostanou tu aktualizaci mam model
Xiaomi Redmi NOTE 9/PRO DIKY
Dobrý den,
Xiaomi bohužel oficiálně nepublikuje informace o plánovaných aktualizacích či jejich termínech. Nezbývá tedy než čekat, zda a kdy aktualizace přijde. Každopádně budete-li sledovat náš blog, kde každé pondělí publikujeme seznam aktualizovaných telefonů, určitě se o aktualizaci pro tento model včas dozvíte.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Bohužel patřím do skupiny, které telefon Xiaomi Mi A3 zamrzl. Telefon budu samozřejmě reklamovat.
Co se udělá s mým telefonem při reklamaci? Zůstanou mi tam data?
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
co se bude s telefonem dělat bohužel nelze bez diagnostiky říci. Telefony se mohou dostat do cca tří různých stavů s odlišným způsobem řešení.
Každopádně se obávám, že o nezálohovaná data s největší pravděpodobností přijdete.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, akorát si čtu všechny dostupné informace, protože se mi na mém Mi A3 právě objevila dostupná aktualizace na Android 11 a nejsem si tedy jistá, zda mám aktualizovat, nebo ne? Nevíte kde se nejlépe informovat zda mohu spustit aktualizaci, nebo mám raději ještě čekat? Děkuji za odpověď a přeji příjemný večer.
Dobrý den,
nemusíte se obávat – jistě se jedná o opravenou aktualizaci, se kterou nejsou hlášeny žádné problémy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Včera stažena aktualizace a úplně přestal fungovat dotyk i čtečka,takže se do telefonu nedostanu.Reklamace?
Dobrý den,
nepomůže telefon vypnout (dlouhým podržením tlačítka pro vypnutí/zapnutí po dobu cca 5 sekund) a znovu zapnout?
Pokud ne, pak ještě můžete zkusit provést obnovení do továrního nastavení dle našeho návodu, konkrétně dle poslední kapitoly Nouzový scénář, jak obnovit telefon do továrního nastavení.
Jestliže ani to nezabere, pak to skutečně bude na reklamaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ještě že dostávám aktualizace se zpožděním.
Dobrý den,
ano, někdy se to může hodit
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
na základě informace níže jsem tedy dnes nainstalovala nabízenou aktualizaci na Android 11. V mém případě se po aktualizace nelze připojit na wifi, pouze za použití přemostění na jiném mobilu, toť jedna závada. Druhá se týká launcheru, mám nainstalovaný Microsoft launcher a nyní se to chová divně. Po uzavření aplikace se mi tam přepne Google launcher, teprve až po klepnutí na tlačítko na domovskou stránku se vše vrátí do normálu, tedy na Microsoft launcher.
Takže za mě, NEAKTUALIZUJTE NA ANDROID 11! Kdyby to šlo lehce vrátit, vrátím se zpět na 10…
Dobrý den,
pokud se telefon připojí přes hotspot, ale nikoli přes router, zkuste restartovat router.
Ohledně launcheru – může za tím být nekompatibilita MS launcheru s Androidem 11. Může to být i jiný problém.
Každopádně telefonů Xiaomi Mi A3 jsou mezi lidmi tisíce, dost možná desetitisíce. Nikdo další problémy nehlásil, takže bych se přikláněl k verzi, že prostě vše neproběhlo tak, jak mělo.
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
problém s launcherem vypadá, že se srovnal. Jinak ohledně problému s wifi jsem našla na zahraniční webech, že mají i jiní uživatelé, takže nejsem jediná. Nicméně zkusím tedy restart modemu.
Děkuji.
Dobrý den,
tak diskuze o problémech s Wi-Fi najdete prakticky pro jakýkoli telefon kterékoli značky. To bych nebral jako měřítko.
Třeba tady u nás si po posledních aktualizacích na potíže s Wi-Fi zatím nikdo další nestěžoval.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
v mém případě nepomohl ani restart modemu, ani obnova zařízení do továrního nastavení. Nakonec zafungovalo vypnutí IPv6, dle Vaší rady na jiném blogu
Takže tímto děkuji za radu.
Pěkný den
Dobrý den,
jsem rád, že naše rady pomohly
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den po aktualizaci na android 11 Mi přestala fungovat aplikace huawei health beta.
Dobrý den,
to bych od bety i celkem očekával. Zkuste si nainstalovat stabilní verzi z Obchodu Play. Pokud nebude fungovat ani ta, pak doporučuji poslat zpětnou vazbu vývojářům na huaweiyunwei@huawei.com.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dnes provedena aktualizace na Android 11 a vše funguje bez problémů.
Dobrý den,
děkujeme za informaci!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Po aktualizaci na Android 11 nefunguje snímek obrazovky . Nejde udělat ani snímek základní obrazovky telefonu . píše to: „snímek obrazovky se nepodařilo uložit .Aplikace nebo organizace zakazuje pořizování snímků obrazovky“ . Dá se někde tento zákaz zrušit ?
Dobrý den,
v jaké aplikaci to dělá? Pokud ve všech, pak s ohledem na to, že se to stalo po aktualizaci, bych v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den ,
jednodušší bylo nainstalovat jinou aplikaci na screenshot , než obnova zařízení . Jinak děkuji za radu , ale vypadá to , že většinou jiné jednoduché řešení nikdo nemá kromě hard reset se složitou zálohou dat .
Dobrý den,
nemělo by být potřeba instalovat aplikaci třetí strany. Stačí zmiňovaná klávesová zkratka Hlasitost dolů+Zapnutí/vypnutí.
Pokud to nejde, tak je něco špatně se systémem nebo s tlačítky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ono to jde , v levém dolním rohu se objeví snímek obrazovky , ale ten nejde uložit . Objeví se již zmiňovaná hláška „snímek obrazovky se nepodařilo uložit .Aplikace nebo organizace zakazuje pořizování snímků obrazovky“
Dobrý den,
tato hláška se objevuje na telefonech různých značek někdy od roku 2018 (vizte např. zde či tady).
Doporučili na to následující postup:
1. stáhněte a nainstalujte aplikaci NoMedia.
2. Spusťte ji a najděte složku Screenshots.
3. Posuvník by měl být modrý, zrušte jeho zaškrtnutí, čímž smažete soubor .nomedia v této složce.
Nyní byste měl být schopen znovu pořizovat snímky obrazovky.
Dejte, prosím, vědět, zda to zabralo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den , děkuji za radu , už to funguje jak má i po odinstalování aplikace NoMedia .
Dobrý den,
ano, ono jde vlastně jen o to, že ta aplikace smaže soubor .nomedia z paměti. Pak už ji nepotřebujete. Ten soubor zamezuje aplikacím typu Galerie ve vstupu do složky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián