Články

Aplikace Xiaomi Wear se mění na Mi Fitness. Uživatelé hlásí problémy

Zhruba dva a půl roku mohli uživatelé hodinek Xiaomi Mi Watch, Mi Watch Lite a později i náramku Mi Band 6 používat poměrně povedenou aplikaci Xiaomi Wear. Na přelomu února a března letošního roku došlo k poměrně zásadní změně: aplikace Xiaomi Wear byla přejmenována na Mi Fitness. Kromě změny názvu proběhly i drobné úpravy jejího vzhledu. Bohužel část uživatelů narazila na problémy.

V poslední únorový den byla vydána aktualizace aplikace Xiaomi Wear na verzi s číslem 2.16.0. Zhruba o deset dní později vyšla další aktualizace s číslem 3.1.0, která změnila nejen název aplikace, ale i její ikonu. Od té doby byly (k 16. březnu) vydány další tři aktualizace (3.1.1, 3.1.2 a 3.1.3), což naznačuje, že Xiaomi průběžně opravuje nahlášené problémy.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Xiaomi Wear se mění na Mi Fitness

Ve skutečnosti jde o víc než pouhou změnu jména. Xiaomi má totiž ve svém portfoliu celou řadu aplikací pro správu chytrých hodinek a náramků. Součástí byly i aplikace Xiaomi Health a Xiaomi Wear, které se čínský výrobce chytré elektroniky rozhodl spojit v jednu. Výsledkem je aplikace s názvem Mi Fitness.

Zásadní informací je, že Xiaomi Mi Fitness obsahuje všechny funkce, které dosud byly k dispozici v aplikacích Xiaomi Wear a Xiaomi Health. Přichází také s novým, odlehčenější a do značné míry i přehlednějším designem.

Aplikaci Xiaomi Wear jsme podrobně popsali v recenzi chytrých hodinek Xiaomi Mi Watch. Patrně nejviditelnější rozdíl spočívá v počtu sekcí, mezi kterými lze přepínat prostřednictvím nabídky v dolní části aplikace. Zatímco v Xiaomi Wear byly tři sekce (Stav, Cvičení a Profil), v Mi Fitness jsou čtyři (Zdraví, Cvičení, Zařízení a Profil).

Aplikace Mi Fitness podporuje osm typů zařízení – pět chytrých hodinek (včetně v úterý představených Xiaomi Watch S1 a Xiaomi Watch S1 Active) a tři fitness náramky:

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Čtyři sekce místo čtyř

První stránka Zdraví (původně Stav) se příliš nezměnila. Nadále zobrazuje veškeré naměřené hodnoty, jen je proti předchozí verzi o něco kompaktnější. Na prvním místě je informace o plnění denních cílů (spálených kalorií, počtu kroků a počtu stání), následují další údaje v podobě dlaždic, jejichž viditelnost a pořadí lze uživatelsky měnit. K dispozici jsou následující dlaždice:

  • Spánek
  • Srdeční tep
  • Kroky
  • Kalorie
  • V pohybu
  • Stání
  • Hladina kyslíku v krvi
  • Míra stresu
  • PAI
  • Váha
  • Energie
  • VO2 max
  • Krevní tlak
  • Cyklus

Druhá sekce Cvičení nedoznala proti Xiaomi Wear prakticky žádných výraznějších změn. Nadále odsud můžete spustit měření vybraných sportovních aktivit – jmenovitě venkovního běhu, běhu na běžeckém pásu, chůze a jízdy na kole.

Jednou ze zásadních změn je vyčlenění položek, týkajících se hodinek či náramku a jejich nastavení, do nové samostatné sekce Zařízení. Zde můžete nastavovat vše, co se týká zařízení, jako jsou ciferníky, oznámení z aplikací, nastavení widgetů, zobrazovaných cvičení, funkce sekundárního tlačítka a další parametry.

V sekci Profil tak zbyly pouze položky týkající se uživatelského profilu, jako je nastavení pohlaví, data narození a výšky, propojení s dalšími aplikacemi (nadále je bohužel podporována jen a pouze Strava), synchronizace dat s cloudem nebo zpětná vazba.

Samsung Galaxy S25

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Problémy při aktualizaci z Xiaomi Wear na Mi Fitness

Aktualizace z Xiaomi Wear na Mi Fitness probíhá automaticky. Při updatu z verze 2.16.0 na verzi 3.1.0 se změní ikona aplikace a její název. V našem případě zmizela její ikona z domovské obrazovky a museli jsme si ji tam znovu vytáhnout.

Bohužel část uživatelů narazila na větší problémy. Někteří například hlásí, že jim zmizela veškerá naměřená a uložená data. V tomto případě je otázkou, zda měli aktivovanou synchronizaci dat s cloudem, což lze doporučit nejen kvůli aktualizaci, ale také z důvodu případné budoucí výměny telefonu.

Několik uživatelů hlásilo, že jim po aktualizaci z Xiaomi Wear na Mi Fitness přestaly hodinky komunikovat s aplikací. V takovém případě patrně nezbude než odinstalace a opětovná instalace aplikace, uvedení hodinek do továrního nastavení a opětovné nové spárování. Bohužel tak téměř jistě přijdete o všechna data od poslední synchronizace hodinek s telefonem.

V případě, že problémy přetrvají, doporučujeme odeslat zpětnou vazbu vývojářům Xiaomi. Tuto možnost najdete v sekci Profil pod položkou Zpětná vazba, kde zvolte Jiné-Jiné. Poté popište svůj problém, přidejte protokoly a odešlete ho.

Co říkáte na změnu aplikace Xiaomi Wear na Mi Fitness?

Samsung Galasy S25 Ultra

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


58 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Marek
Marek
3 let před

Dobrý den,
po aktualizaci na Mi Fitness se mi nedařilo spárovat hodinky Redmi Watch 2 Lite s telefonem. Pak jsem ale restartoval telefon i hodinky a zatím běží vše, jak má.
Třeba to někomu pomůže

Petr Soukup
Petr Soukup
Odpovědět  Marek
3 let před

Také jsem restartoval obojí a nespárovalo se, tak už nevím. I když na hodinkách ukazuje, že je Bluetooth vypnut, ale zapnout to nejde.

Jari
Jari
3 let před

Mě nejde stáhnout a spustit záznam z běhu , myslím tu animaci,chce to po mě stáhnout nějakou kravinu a to nechci…

Jari
Jari
Odpovědět  Karel Kilián
2 let před

Stále to nefunguje,má vůbec cenu čekat že se to změní?

Jan Skořepa
Jan Skořepa
3 let před

Dobrý den,
tak po aktualizaci se mi zastavila synchronizace (Mi Band 6 NFC). Udělal jsem tovární nastavení, a když jsem chtěl do náramku znovu přidat karty, tak to nešlo. Zkoušel jsem to jak přes Mi Fitness (dříve Xiaomi Wear), tak přes Zepp Life (dříve Mi Fitness). V první aplikaci jsou místo platebních karet v nabídce nějaké turistické, v druhé aplikaci možnost přidání bankovních karet je, ale hlásí to „načtení dat se nezdařilo“.
Zkusil jsem aplikaci vyresetovat data, reinstalovat atd., ale stále stejné. 🙁 Neporadíte prosím někdo? Díky moc.

Vaclav
Vaclav
3 let před

Dobrý den, neví někdo proč mám jiné údaje o krocích v telefonu a jiné jsou v aplikaci. Vše po aktualizaci na novou aplikaci, která je funkčně nedokonalá. Mi Watch vs Xiaomi Poco.

Alice
Alice
Odpovědět  Vaclav
1 rok před

Já mám to stejné 😥

Dana
Dana
3 let před

mám hodinky Xiaomi Mi Watch Lite,spárování proběhlo celkem v pohodě,ale v aplikaci není budík,ani na hodinkách a tam se mi nezobrazují ani sportovní aktivity aby šli spustit v hodinkách,chybí mi i spousta jiných věcí,které hodinky nabízeli v původní verzi aplikace

Honza
Honza
2 let před

měl jsem telefon Xiaomi 8 Pro a vyměnil jsem ho za Xiaomi 11
Hodinky mám Mi Watch. Ty mi šly i na Mi Fitness na starém mobilu.
Nyní na novém vůbec nejdou připojit ani po restartu, továrním nastavení, ani vypnutím BT, ani přeinstalací Mi fitness. Prosím radu, ale ne na apku Strava 🙂 tam číhá po 30 dnech platba téměř 1500 Kč

Lukáš
Lukáš
2 let před

Chcel by som sa spytat – vidim, ze v aplikacii Mi Fitness mate nastavenu cestinu. Mne tam nastavilo automaticky anglictinu a neviem ju zmenit. Neporadili by ste mi prosim, ako na to? Dakujem pekne

Dagmar
Dagmar
2 let před

Prosím,neumím nastavit cílový počet kroků,tedy když jsem dosáhla 8000 kroků

Klára
Klára
2 let před

Dobrý den,kde prosím najdeme v aplikaci nebo na mi watch hodinkách kalkulačka? Děkuji

kubla111
kubla111
2 let před

PAI, Energie, VO2max – to jsou všechno výpočtová data z dat naměřených hodinkami. Ale v Mi Fitness – tam nejsou žádná data. Měl jsem Band6 a v Zepp se ukazovalo všechno, koupil sem Xiaomi S1 active a PAI, Energie, VO2max v programu nic nevykazují ….. je něco špatně?

Adam Hoff
Adam Hoff
2 let před

Mám takový problém, nechtěla se mi zobrazovat v aplikaci Mi Fitness některá data, všechny data jsem synchronizoval a následně aplikaci odinstaloval, po instalaci mi zmizela data z posledních tří dní + některé aktivity – viz. příloha. Je možné tyto data obnovit? Není to poprvé co se mi toto stalo, budu rád za každou pomoc.

Mi Fitness.jpg
Adam Hoff
Adam Hoff
Odpovědět  Karel Kilián
2 let před

Dobrý den,

je to zvláštní, protože jsem před odinstalací, důkladně kontroloval jestli mám vše synchronizované a vše se zdálo být v pořádku až na drobnosti, myslel jsem že to pomůže, pomohlo, ale ztratil jsem data z aktivit za poslední 3 dny. Vypadá to že už s tím bohužel nic neudělám, ale pro příště bych byl rád za radu, jak tomuto můžu předejít. Děkuji a přeji hezký den!

Petr
Petr
2 let před

Dnes aplikace My fitness ,přestala fungovat😡

Anita
Anita
1 rok před

Dobrý den, 

včera jsem si zakoupila hodinky Xiaomi Smart Band 7 a hned jsem je jela otestovat na in-line. Přímo v hodinkách jsem zapnula cvičení „kolečkové brusle“. Prvních 7km se mi vše ukazovalo správně, ale při cestě zpět se mi najednou přestala ukazovat aktuální rychlost (hodinky ukazovaly 0km/h), přestože jsem byla stále v pohybu. Tímto se mi také snížila průměrná rychlost, přestaly se měřit spálené kalorie i ujetá vzdálenost.
Nevíte, čím by toto mohlo být způsobeno? Je chyba, když jsem cvičení zapnula přímo v hodinkách? Aplikace totiž jízdu na bruslích nenabízí (nebo jsem nepřišla na to, jak tam tento druh cvičení přidat?), takže jsem zvolila tuto cestu.. 

Je to chyba, které bych se měla do budoucna obávat, respektive hodinky reklamovat, nebo šlo jen o nějakou chybu v přenosu dat, synchronizace, nebo něco podobného? 

Děkuji předem za odpověď, Anita.

Lenka
Lenka
1 rok před

Dobrý den, po připojení Xiaomi Smart Band 7 Pro se mi u kroků zobrazuje nesmyslná vzdálenost (viz obrázek). Jak mám nastavit náramek, aby vzdálenost odpovídala počtu kroků? Nikde jsem nenašla, kam zadat průměrnou velikost jednoho kroku. Díky za radu.

Screenshot_2023-07-21-12-11-22-483_com.xiaomi.wearable.jpg
Martin
Martin
1 rok před

Zdravím, jde v aplikaci mi fitness změnit uživatelské jméno a nastavit fotku. Díky

Daniel
Daniel
1 rok před

Dobrý deň, mám čerstvo kúpené hodinky watch S1 a aplikácia Mi fitness mi ráta kroky hodinkami aj telefónom. Na konci dňa mám potom dvojnásobok krokov. Dá sa nejako vyradiť počítanie krokov telefónom a nechat to len na hodinky? Telefon Redmi note 11 pro5G. Ďakujem

Daniel
Daniel
Odpovědět  Karel Kilián
1 rok před

No to je ten problém, že hodinky ani nenosím a telefon stále v aplikácii pridáva kroky. Hodinky su v krabičke vypnuté a už mám v aplikacii Mi fitness cez 20 000krokov.

Daniel
Daniel
Odpovědět  Daniel
1 rok před

Aplikacia je urcite Mi fitness. Bol som aj v kamennej predajni Xiaomi a tiež nevedeli v čom je problém.

Jirka R
Jirka R
Odpovědět  Daniel
1 rok před

Dobrý den, mám stejný problém jako Daniel. Telefon Poco M4 pro 5G a třetí den Redmi watch 3. Aplikace Mi fitness 3.20.2i.Teď jsem provedl test v sedě levá ruka s hodinkami se nehýbe a v pravé jsem zvedl 20x telefon nahoru a dolů a v aplikaci přibylo 20 kroků, které po nějakém čase přibudou i na hodinkách. Doplním, že předtím jsem měl Mi band 7 ale drasticky se snížila výdrž a po reklamaci mi vrátili peníze. V mobilu mám i aplikaci Zepp Life kterou jsem dříve používal a zjistil jsem že mi počítá kroky neustále ( i ty 4 týdny v době co už jsem náramek neměl ). Po 20km na kole s telefonem v postranní kapse mi včera Mi Fitness napočítala 20000 kroků!

Jirka R
Jirka R
Odpovědět  Karel Kilián
1 rok před

Dobrý den, díky moc za ověření a potvrzení. Já už z xiaomi účtu odebral aplikaci Zepp Life oprávnění i jsem ji smazal z mobilu protože jsem se dočetl, že pokud nemá připojené nositelné zařízení tak počítá kroky z mobilu a nepomohlo mi to.A v hodnocení Mi Fitness na Google play za posledních 10 dní jsou také stížnosti na přidávání kroků.

Daniel
Daniel
Odpovědět  Karel Kilián
1 rok před

Ďakujem aj ja za potvrdenie problému s počítaním krokov. Spätnú väzbu som poslal.

Vladislav
Vladislav
1 rok před

Dobrý den,
neznám minulé verze Mi Fitnes, ale koupil jsem hodinky Redmi Swatch 3 activ
a vyskytl se zásadní problém : nemůži přijmout příchozí hovor ani z hodinek telefonovat.
Což je dost hloupé, protože kvůli hovorům jsem hodinky koupil. Vyskočí hláška : „nepřipojeno BT“ (v hodinkách symbol svítí a na mobilu je BT aktivní s názvem hodinek. Co s tím ?

Vladislav
Vladislav
Odpovědět  Karel Kilián
1 rok před

Dobrý den,
díky za odpověď. Napadl mně stejný nápad a vyzkoušel jsem jiný mobil.
Bohužel chyba je v mém telefonu.

Lukáš N
Lukáš N
1 rok před

Dobrý den
Chci se zeptat jak je možné, že mi aplikace Mi Fitness měří kroky i než chytrých hodinek redmi watch lite 2?
Předem děkuji za odpověď.
Lukáš N.

Lukáš N
Lukáš N
Odpovědět  Karel Kilián
1 rok před

Děkuji za odpověď, zkusím odinstalovat apku Mi Fitness a vyzkoušet bez spárování s hodinkami vyzkoušet jestli bude stále aplikace počítat kroky.

58
0
Napište nám svůj komentář!x