Po aktualizaci na MIUI 14 nefungují bezkontaktní platby přes NFC
Nejen v naší Poradně, ale i na zahraničních diskuzních fórech se v posledních týdnech objevují příspěvky uživatelů, kterým po aktualizaci na MIUI 14 nefungují bezkontaktní platby přes NFC. Potíže se projevují například na telefonech Xiaomi 11 Lite 5G NE, Xiaomi 11T, Xiaomi 12, Redmi Note 10S, Poco M3 Pro 5G, ale i dalších modelech.
V praxi se problém projevuje tak, že po přiložení mobilního telefonu k platebnímu terminálu dojde k zamítnutí platby (nejčastěji hláškou „Karta zamítnuta“), ačkoli před aktualizací fungovalo bezkontaktní placení na daném telefonu bez sebemenších potíží.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Co zkusit, když v MIUI 14 nefungují bezkontaktní platby přes NFC?
Poměrně dlouho jsme hledali nějaký spojující prvek, který by vysvětlil, proč na stejných modelech telefonů jednomu uživateli bezkontaktní platby fungují, zatímco druhému nikoli. Původně to vypadalo na záhadu „mezi nebem a zemí“, nicméně nakonec se podařilo odhalit souvislost.

Oním společným prvkem všech uživatelů, kterým po aktualizaci na MIUI 14 nefungují bezkontaktní platby přes NFC, jsou Duální aplikace. Někdo tuto funkci používal pro WhatsApp, jiný pro aplikaci od Alzy, což ale očividně nehrálo v možnosti bezkontaktně platit žádnou roli.
Na naší Poradně i v zahraničních diskuzích se jako řešení začalo objevovat doporučení vypnout funkci Duální aplikace. Několik uživatelů následně potvrdilo, že jim po vypnutí duálních aplikací začaly bezkontaktní platby fungovat. Pojďme se tedy v další kapitole podívat, jak na to.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak vypnout Duální aplikace?
Pokud vám po aktualizaci na MIUI 14 nefungují bezkontaktní platby přes NFC, zkuste vypnout funkci Duální aplikace. To můžete provést následovně:
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce Aplikace.
- Pokračujte do Duální aplikace.
- Klepněte na ozubené kolečko v pravém horním rohu.
- Pokračujte do sekce Odstranění účtů duálních aplikací.
- Potvrďte svůj záměr klepnutím na tlačítko Odstranit.
- Pokud se telefon nerestartuje automaticky, restartujte ho ručně.
Zásadní otázkou nyní je, zda budou bezkontaktní platby přes NFC fungovat, když Duální aplikace znovu povolíte. Jeden z uživatelů diskuzního fóra Xiaomi.eu to vyzkoušel a píše: „Povolil jsem duální aplikace pro jednu aplikaci a tada, stále mohu používat Google Peněženku! Nejsem si jistý, jestli se to nerozbije později, např. po restartu, ale tohle je aktuální situace.“
Pokud tedy máte problémy s tím, že vám po aktualizaci na MIUI 14 nejde bezkontaktně platit přes NFC, zkuste výše uvedený postup. Budeme rádi, když nám v komentářích pod článkem napíšete, zda vám návod pomohl s vyřešením tohoto problému.
Pomohl vám tento návod s nefunkčními bezkontaktními platbami?
Zdroje: Poradna Xiaomi, Xiaom.eu.
S bezkontaktnými platbami som mal tiež problém ale pri Androide 9. Keď som kontaktoval podporu Googlu tak ich prvá otázka bola, že či mám pustené duálne aplikácie.. takže toto asi nebude tak úplne nový problém
Dobrý den,
je možné, že se tento problém mohl projevovat i dříve. Já sám duální aplikace občas používám a s placením problém nemám. Nicméně v posledních týdnech, po aktualizacích na MIUI 14, hlásí potíže docela hodně uživatelů. Proto jsem si říkal, že by bylo dobré to sepsat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Platby funguji obcas sam od sebe ztmavne display
Dobrý den,
za ztmavnutím displeje může být senzor okolního světla. Zkuste očistit prostor nad obrazovkou, kde se nachází. Pokud to nepomůže, pak je možné, že se jedná o nějakou softwarovou chybu. S ohledem na skutečnost, že potíže začaly po aktualizaci, bych v takovém případě jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji!!! Povedlo se!!! Několikrát jsem aplikaci Google peněženka odinstalovala, nainstalovala, odebírala a znovu přidávala karty, restartovala telefon a pořád nic (zoufalství stále rostlo). Tohle funguje. Později musím zkusit opětovné zapnutí duální aplikace, protože whatsapp potřebuju na dvou číslech. Ještě jednou děkuji za článek
Dobrý den,
jsem rád, že se povedlo a moc Vám děkuji za zpětnou vazbu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Na svém telefonu MI11 Lite 5G nemám duální aplikace = v záložce Duální aplikace tedy nemám žádné ozubené kolečko. Platby GP mi od aktualizace stále nefungují, vyzkoušel jsem úplně všechno (nastavení HCE Peněženky, kontrola duálních aplikací-ty nepoužívám, odinstalace a nová instalace Peněženky Google, odebrání a opětovné přidání karet…) Při platbě terminál zobrazí hlášku: Neznámá karta. Díky za info, jak platby rozchodit.
stejné nastavení na 11T a taky nefunguje
Dobrý den,
pak je otázkou, zda nezkusit provést zálohu dat a následně udělat obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, mohl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
V nastavení nfc mám možnost restartovat NFC (nebo tak něco), toto mi pomohlo. Mám Xiaomi 11t
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Toto mi taky pomohlo. Redmi Note 10pro
Dobrý den,
děkuji za zpětnou vazbu. Také jsem původně čekal, že toto řešení bude stačit, nicméně některým uživatelům ani po obnovení nastavení NFC nešlo bezkontaktně platit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
pokud Vám po aktualizaci nefungují platby, ačkoli nemáte aktivní Duální aplikace či Druhý prostor, pak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zkuste obnovení funkce NFC synovi to na stejném telefonu začalo fungovat
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – určitě jde o další věc, kterou stojí za to vyzkoušet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dost nepříjemné. Mne se to zatím nedotklo(Poco X3 Pro), ale používám jak platby, tak duální aplikace(tel. operátor, banka a pod.) Ani jednoho bych se nerad vzdával. Snad se to nějak doladí.
Dobrý den,
doufejme. Já například na Xioami 12 měl aktivní Duální aplikace a i po aktualizaci na MIUI 14 jsem s telefonem bez problémů platil.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Měl jsem problém s NFC a taky jednu duální aplikaci. Smazal jsem a vyzkouším
Dobrý den,
budu rád, když dáte vědět, zda to odstranění duálních aplikací ve Vašem případě pomohlo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Duální aplikace vypnuty a stejně nefunguje
Dobrý den,
pak je otázkou, zda nezkusit provést zálohu dat a následně udělat obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, mohl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ahoj, nechtěl kdy bude aktualizace i na Xiaomi redmi note 11? Díky za info.
Dobrý den,
Xiaomi bohužel oficiálně nepublikuje informace o plánovaných aktualizacích či jejich termínech. Nezbývá tedy než čekat, zda a kdy aktualizace přijde. Každopádně budete-li sledovat náš blog, kde každé pondělí publikujeme seznam aktualizovaných telefonů, určitě se o aktualizaci pro tento model včas dozvíte.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji za odpověď. Budu určitě sledovat. Hezký den.
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Xiaomi 11 Lite 5G NE, skoro měsíc na MIUI 14 a platím bezkontaktně bez problémů, tak doufám že to tak i zůstane.
Dobrý den,
mám tu samou zkušenost s Xiaomi 12. Také jsem měl zapnuté Duální aplikace, dostal jsem aktualizaci na MIUI 14 a nadále bez problémů platím. Očividně to nemusí vždy skončit tak, že telefonem nebude možné platit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravim, mam Mi 11 Lite 5G, Platby mi funguji, dualni aplikace nepouzivam, ze zacatku problem byl s placenim, ale uz je to v poradku.
Dobrý den,
a mohu se zeptat, jak se Vám povedlo problém s placením vyřešit? Použil jste nějaký konkrétní postup, nebo začalo fungovat samo?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Musím říct, že na modelu 11T funguje placení kartou zcela bez problémů.
Dobrý den,
u mne na Xiaomi 12 také. Je otázkou, co přesně je důvodem, proč některým uživatelům nejde platit. Očividně to nebude mít jen jednu příčinu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
to máte pravdu. Otázkou je čím to může být, jelikož na druhém telefonu ( Poco X3 Pro) placení po aktualizaci funguje taktéž.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Martin J.
Dobrý den,
no, zatím je to docela slušná záhada. Co jsem tak zatím vysledoval, tak problémy nastávají v jednom ze tří případů:
Ale problémy nenastávají vždy – jsou případy, kdy je jeden z bodů splněn a telefonem lze normálně platit. Nicméně když telefonem nelze platit, je prakticky vždy přítomno jedno z uvedených.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Problem ale nie je v miui, ale priamo v aplikacii Google wallet a androide 13, lebo tento problem maju aj ine telefony. Ja som mal dualne aplikacie vypnute a aj tak to neslo, nespravil to ani factory reset. Nakoniec bol problem asi v pracovnom profile (zrejme to google wallet tiez berie ako dualnu aplikaciu). Ked som ho odinstaloval, resetoval NFC tak to odvtedy funguje. Je mozne, ze uz to opravili aj v Google wallet, lebo medzitym uz bol nejaky update.
Dobrý den,
kde přesně je problém si zatím netroufám ani odhadovat, ale zásadní pro mne je, že počet problémů s placením začal růst spolu s vydáním aktualizací MIUI 14 pro některé telefonu. Netvrdím, že je to nutně Androidem 13 (ostatně to by se dělo všem, kdo mají Android 13), ale s aktualizací to patrně nějak souviset bude.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Podľa recenzií na google play, má s týmto problém veľa ľudí, to riešenie s pracovným profilom som našiel na fóre k telefónom oneplus.
Dobrý den,
děkuji za informaci. Očividně v problémech s placením figuruje jedna ze tří následujících podmínek:
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ani jednu z těchto věcí nepoužívám a nemám ji ani aktivní.
Platby po aktualizaci miui 14 nefunguji
Redmi note 10 pro
Dobrý den,
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud by tomu tak nebylo, pak zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Přidávám svoji zkušenost. V pátek koupený nový tel. POCO F4. Rovnou stažen android 13 včetně MIUI 14. V neděli telefonem přes NFC zaplaceno. V pondělí jsem si do tel. natáhl pracovní profil (teams, Outlook atd.) a v pondělí karta zamítnuta. Dnes jsem provedl restart NFC a nepomohlo to .. prac. profil potřebují, takže jsem zvědav kdy se to vyřeší. Ještě zkusim odinstalovat a nainstalovat peněženku, ale dle komentářů, to bude zbytečný pokud ….
Dobrý den,
děkuji za sdílení zkušeností. Takže to vypadá, že kromě Duálních aplikací a Druhého prostoru může problémy s bezkontaktním placením způsobovat také pracovní profil.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám 11T, po aktualizaci na MIUI 14 nefunkční, proveden reset telefonu, duální aplikace neaktivní, nastaveno HCE, reset NFC – nefunkční dále. Na telefonu ale aktivní pracovní profil, tj. zřejmě potvrzuji domněnku výše.
Dobrý den,
ano, patrně to tak bude – zjevně tuto situaci způsobují: Duální aplikace, Druhá prostor a pracovní profil.
Moc děkuji za potvrzení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Tak dualne odstranene a resetovany NFC a aha ono dnes vyskusana platba mobilom a funguje. Super Dakujem za navod. MI 11 lite 5G
Dobrý den,
já moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu. Jsem rád, že se povedlo problém vyřešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den mám nový miui 14 ale nemohu změnit ikony na ploše udělat dlaždičky chová nemám všechny možnosti ….proč to je nevíte???
Dobrý den,
pokud máte na mysli takzvané Superikony, tak ty bohužel v globální a evropské verzi nejsou k dispozici. Psal jsem o tom ve článku Představujeme novinky v MIUI 14 na obrázcích s komentářem (1), kde přináším i další informace.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mě taky nešlo po aktualizaci NFC (mi 11 lite ne) restart NFC nepomohl. O tipů s duálními aplikacemi sem nevěděl a pomohla záloha a tovární nastavení.
Dobrý den,
děkuji za zpětnou vazbu. Hodí se vědět, že i tovární nastavení může na tento problém zafungovat jako řešení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Bohužel jsem nebyl vynechán a stálo mě to trapas a zdržení u pokladny! Kéž bych na MIUI 14 neaktualizoval den před přečtením tohoto článku. Aktualizace vám nepřinese naprosto nic nového, jen vám to rozhodí už nastavené věci a absolvování obnovení duálních aplikaci je obtěžující, neboť s jejich smazáním si smažete i účty Google a budete se muset po restartování znovu přihlašovat a všechno nastavovat. Ach jo… lidi držte se!
Dobrý den,
pár novinek v MIUI 14 je, tedy určitě jich je víc než při přechodu z MIUI 12.5 na MIUI 13.
Co mi ale hlava nebere: sám jsem duální aplikace používal a následně rušil, ale účet Google se mi nesmazal a nemusel jsem ho následně zadávat znovu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám Xiaomi Mi 11 Lite a také mi NFC už pár dní nefunguje. Kromě továrního nastavení, kterému bych se ráda vyhla, jsem zkontrolovala už všechno. Duální aplikace jsem neměla. Pracovní profil jsem zrušila, NFC jsem restartovala. Placení pořád nefunguje. Ještě má někdo nejaký tip, než to budu muset hodit do toho továrního nastavení? Děkuji.
Dobrý den,
obávám se, že už nic dalšího, kromě obnovení do továrního nastavení, nezbývá, pokud potřebujete bezkontaktně platit. V případě, že na zprovoznění nespěcháte, můžete zkusit vyčkat, zda to nevyřeší následující aktualizace. Ale těžko říci, kdy vyjde a jestli problém odstraní.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji a už opět platím. Někde jsem se dočetla, že po zrušení pracovního profilu někomu pomohlo úplně mobil „odstřihnout“. Tedy nejen restartovat, ale nechat delší chvíli vypnutý a vytáhnout SIM. Sice mi to přišlo směšné, ale tonoucí se stébla chytá a ejhle, už opět platím. Sice to nechápu, ale hlavně, že to funguje.
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Me žádná aktualizace nepřišla
Dobrý den,
to je docela dobře možné. Aktualizace nevycházejí najednou pro všechny verze všech modelů telefonů.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám mi 11 lite 5G a po aktualizaci samozřejmě přestaly fungovat platby. Na duální aplikace jsem nesahá, ale jak zde bylo bylo zmíněno, v nastavení NFC jsem spustil „obnovení funkce NFC“ a platby již chodí bez problému.
Dobrý den,
děkujeme za tip. Vím o tom, že toto řešení několika lidem pomohlo, většině však bohužel nikoli.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Problém není přechod na novější MIUI, ale na novější Android. U mě se problém s platbami přes NFC projevil minulý rok při přechodu z Androidu 12 na Android 13. Čekal jsem, až vyjde MIUI 14 a tento problém opraví, ale nestalo se tak. Pomohlo vypnutí a zapnutí duálních aplikací, restartování telefonu, přidání karty a znovu zapnutí duálních aplikací. Nyní vše funguje bez problémů.
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mam to tak na telefonech 11t pro a 12 pro s miui14. Prisel jsem na řešení sám. Ale pěkně mě to sejří. Tohle snad ma mít xiaomi vychytané!? A oprava v nefihlednu.
Dobrý den,
vydání opravy nějakou dobu trvá, protože je nutné otestovat, zda funguje, jak má, a nezpůsobuje jiné problémy. Sám vidíte, že chyba ve vydané ROMce dokáže zákazníky naštvat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
dakujem moc za radu, bola to dualna aplikacia (whatsapp) Na xiaomi 11 lite 5G NE. Uz som bol zufaly a hladal novy mobil…
Dobrý den,
tak to jsem opravdu moc rád, že se povedlo problém vyřešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji za tip na vypnutí duálních aplikací. Tato metoda zabrala a platby jsou opět funkční.
Dobrý den,
jsem moc rád, že byl náš návod užitečný při řešení problémů s placením.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravim , mel jsem taky zmineny problem pri prechodu na MIUI 14.0.1.0 TKWEUXM na MI11T , resenim pro me je pred placenim vypnout v notifikacni liste „pracovni aplikace“ a po zaplaceni zase zapnu.Treba nekomu pomuze a v pristi verzi snad uz nebude potreba.
Dobrý den,
moc děkuji za sdílení zkušeností! Myslím, že budou velice užitečné pro každého, kdo má problémy s placením a používá pracovní aplikace.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ďakujem pomohlo. Poco x3 Pro
Dobrý den,
jsem velice rád, že náš návod pomohl vyřešit problém s bezkontaktním placením.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji moc, pomohlo. Jenom se zeptám, když jsem si vypnula ty duální aplikace, co jsem si to vlastně vypnula?
Děkuji moc za odpověď.
Dobrý den,
duální aplikace poskytují možnost používat jednu aplikaci (např. WhatsApp, Messenger) pod dvěma různými účty, aniž by bylo nutné se neustále odhlašovat a přihlašovat. Více na toto témě můžete v případě zájmu najít ve článku MIUI 12 – tipy a triky: jak nastavit a používat Duální aplikace?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, díky za článek! Před několika dny jsem začal používat dual apps a vše bylo ok, dokud jsem nerestartoval mobil. Od té doby při platbě začala pokaždé blikat obrazovka. Tak teď jsem dual apps odstranil a snad bude po problému.
Dobrý den,
tak snad to pomůže. Každopádně o možném spojení mezi blikáním obrazovky a duálními aplikacemi jsem zatím neslyšel a upřímně tam moc nevidím možnou souvislost.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Problém s NFC platbami kartou vyřešen odstraněním duálních aplikací. MI11 Lite 5G.
Dobrý den,
děkuji za zpětnou vazbu. Jsem rád, že se povedlo tyhle nepříjemné potíže vyřešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, Xiaomi 11T. MIUI14. Také potvrzuji problém s platbou přes NFC. Opakovaně jsem zkoušel různé návody na opravu, přeinstalace, zakázání duálních aplikací. A vždy se to nějak rozběhlo. Minulý týden jsem si musel zprovoznit pracovní profil a od té doby platby nefungují. Ale mám pocit, že to není úplně tak přehledné a jasné, protože si myslím, že ty platby nefungují jen u některých platebních terminálů. Ještě budu zkoušet.
Dobrý den,
ano, bohužel s pracovním profilem se tento problém objevuje docela často. V tuto chvíli neznáme řešení, takže bych doporučil: zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Potřebují duální aplikaci svojí banky, mám 2 účty.Po vypnutí duálních aplikací peněženka funguje, po zapnutí ne. Je to nemilé, doufám, že to Xiaomi vyřeší. Zatím platím hodinkami.
Dobrý den,
ano, je to opravdu nepříjemná závada, pro kterou bohužel zatím neznáme jiné řešení než je vypnutí duálních aplikací. Snad to v Xiaomi co nejrychleji vyřeší záplatou.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Pomohlo, děkuji
Dobrý den,
jsme rádi, že náš návod pomohl s vyřešením problému a děkujeme za zpětnou vazbu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mi 10, po aktualizaci nesla overit karta, neotevrelo to banku, vypnul sem dualni aplikace a po restartu to vypada ok. Po aktualizaci zkusim zas povolit
Dobrý den,
jsem rád, že náš návod pomohl s vyřešením problému.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Tak jsem neměl žádnou duální aplikaci, jednu jsem vytvořil a ihned zakázal. Teď to jede, ale situace je to jako když máte v zahradě krtka, který podkopne jabloň a ta nerodí, někdy nerodí jen tak a to stačí donést na zahradu mrtvého krtka i když v zahradě žádný živý nebyl.
Dobrý den,
zajímavé přirovnání, jehož smysl mi poněkud uniká. Každopádně jsem rád, že se povedlo problém s nefunkčními NFC platbami vyřešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Redmi Note 8T, MIUI 12.5.5, nemám duální aplikace a od minulého týdne nejde provádět platby kartou. Po restartu telefonu se podaří, ale po pár hodinách opět nefunkční.
Dobrý den,
pokud problémy nastaly po aktualizaci, pak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Vyzkoušel jsem návod na zprovoznění NFC plateb i s duálními aplikacemi. I po různých restartech telefonu vše už týden funguje bez problémů: https://skafary.com/en/xiaomi-nfc-not-working/
Přeložte si to googlem do češtiny a hotovo…
Mám telefon 11 lite 5G
Dobrý den,
děkuji za tip. Určitě se na to podívám a kdyžtak z toho zkusím udělat český návod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zkoušel jsem obnovení NFC, restart, odbrání a přidání platební karty, ale nic nepomohlo. Tovární nastavení z určitých důvodů nehodlám zkoušet a tedy spíše čekám, zda s novou aktualizací bude nějaká oprava. Toto se Xiaomi opravdu moc nepovedlo.
tel. Xiaomi Mi 11 Lite 5G NE.
Dobrý den,
vyzkoušejte ještě tipy uvedené v novějším článku Jak řešit problém s bezkontaktními platbami po updatu na MIUI 14?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, vyzkoušel jsem, ale stále bez možnosti platby přes NFC. Asi to bude chtít záplatu. Jak zde čtu vlákna, někomu to funguje, někomu přes veškeré možnosti nikoliv. Což je i můj případ, bohužel. Tak snad se my, méně šťastní, dočkáme brzké opravy.
Dobrý den,
opravy se dočkáte jedině v případě, že se problém projevuje u většího počtu uživatelů. V takovém případě by bylo možné, že jde o softwarovou chybu, kterou vyřeší aktualizace.
Zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, zpětnou vazbu jsem dle vaší rady odeslal, tak snad to pomůže k všeobecnému zprovoznění plateb.
Dobrý den,
tak budu držet palce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, můj rok a půl používaný Redmi Note 11 nepodporuje použití NFC. V aplikaci Nastavení – Připojení a sdílení se možnost zapnutí NFC nezobrazuje. Telefon jsem kupoval s tím, že tuto službu poskytuje. Je nějaké řešení tohoto problému? Telefon je ještě v záruce a obchodník odmítl přijmout reklamaci telefonu.
Dobrý den,
pokud telefon v Nastavení-Připojení nezobrazuje možnost NFC, tak tuto technologii nepodporuje. Existovaly přitom dvě verze Redmi Note 11: s NFC a bez NFC.
Řešit to není jak – pokud telefon nepodporuje NFC, tak v něm prostě z výroby není příslušná technologie. Neexistuje způsob, jak ji tam doplnit.
Jediná možnost je tedy reklamace, při které bude patrně nutné nějakým způsobem prokázat, že prodejce funkci NFC deklaroval. Tím, že tomu tak není, Vás pak uvedl v omyl.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý také mám problémy s platbou mobilem poslední dobou . Telefon Xiaomi redmi 10 C.Četl jsem tady návody , vypnout duální aplikace ,restart NFC atd . Bohužel vypnout duální aplikace v nabídce nemám ani restart Nfc. V jedné diskuzi údajně pomohlo přepnout na HCE peněženka ne peněženka SIM. Zkusil jsem to tedy přepnout a uvidíme snad to pomůže. Poslední dobou je to čím dál častější . Problem je,že občas to šlo občas ne ,ale až dnes jsem hledal řešení ,když mi to nešlo platba v Lidlu a za mnou fronta.
Rád bych věděl víc o těch dvou funkci HCE a SIM jaký je mezi tím rozdíl . Dekuji
Dobrý den,
Problémy s platbou mobilem, které popisujete, jsou poměrně běžné a mohou být způsobeny různými faktory. U telefonů Xiaomi Redmi 10 C a podobných zařízeních mohou být tyto problémy způsobeny nastavením NFC, duálními aplikacemi nebo způsobem, jakým je nastavena vaše digitální peněženka.
Co se týče HCE (Host Card Emulation) a SIM-based řešení pro digitální peněženky, obě tyto technologie se používají k umožnění bezkontaktních plateb, ale fungují trochu odlišně:
Přepnutí mezi těmito dvěma mody může pomoci vyřešit problémy s platbami, pokud je problém spojen právě s tímto nastavením. Doporučuji také zkontrolovat, zda máte nejnovější aktualizace systému a aplikací, protože tyto aktualizace mohou obsahovat opravy chyb, které mohou ovlivňovat funkčnost NFC a bezkontaktních plateb.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mam Xiamo 11 lite 5g a zakazdym mi vypisuje „Tento telefon sa neda nastavit na bezkontaktne platenie“ Uz som skusil asi vsetko. NFC zapnute, telefon aktualizovany a j aplikacie, aj obnovenie NFC, dualne aplikacie vypnute, penazenka pridana odtranena pridana, karta je v poriadku. Je este nieco co by pomohlo aby som to vedel nastavit ? Dakujem
Dobrý den,
pokud nepomohly kroky, které jste již podnikl, pak se obávám, že problém bude většího rázu. V takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, pak je problém buď v odemknutém bootloaderu, nebo v nějaké hardwarové závadě (možná NFC).
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám stejný problém. Telefon Redmi Note 12 ale nemá v nabídce nastavení Duální aplikace. Co s tím? Děkuji Za odpověď
Dobrý den,
pak je otázkou, zda nezkusit provést zálohu dat a následně udělat obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, mohl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Po odinstalování duálních aplikaci,opět platby fungují.
Poco X 3 pro.
Díky za radu.
Dobrý den,
já děkuji z zpětnou vazbu! Jsem rád, že náš postup funguje.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den. Xiaomi Redmi 10c nemá duální aplikace a peněženka nefunguje. Takže jsem v pasti.
Dobrý den,
zkuste toto:
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den. Tak po týdnu samo začalo fungovat… Nastaveno na HCE. Děkuji. Jiří
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo. Hlavně, že to funguje.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
A ak nemam polozku “ dualne aplikacie“??
Dobrý den,
pak v nich chyba nejspíš nebude a bude někde jinde.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
The issue with my Redmi Note 13 5G was resolved by removing the installed work profile. I tried several solutions before discovering that the work profile was the culprit:
– Clearing the data and cache of Google Play and Play services
– Uninstalling and reinstalling Google Wallet
– Resetting NFC settings
– Restarting the phone
– Ensuring no dual apps or second space were installed
– Removing the work profile
After removing the work profile, I encountered a different error in Google Wallet. I cleared the app cache again, removed my cards, cleared the cache once more, and restarted the phone. Finally, I was able to add payment cards to my wallet, and everything seems to be working fine now.
Thanks to everyone who shared their solutions in this post.
Good luck to everyone!
Hello,
Thank you very much for your feedback – I’m sure it will be useful to other users who encounter the same or similar problem.
Have a nice day.
Karel Kilian
Mám druhý prostor. Karty v něm začaly zlobit před 14 dny. Moje hláška je „Tohle bohužel nezafungovalo“. Týká se to možná jen starších terminálů, stále to působí náhodně, ale každá druhá platba už neprojde. Restart aplikace nepomohl.
Dobrý den,
ano, s Druhým prostorem může být při placení problém. Bohužel jediným řešením je v takovém případě deaktivace Druhého prostoru.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
telefon Xiaomi Red MI Note13 5G
typ 24040RYN
potíže stále trvají. Při placení po zadání otisku se sice ukáže zelená barva , ale hláška o ověření nezmizí a nejde zaplatit. Hlásí neznámou či nečitelnou kartu. Ze strany KB vše v pořádku. Ověřeno. díky za pomoc
Dobrý den, Ivane,
děkuji za upřesnění problému. Pokud jste již ověřil, že ze strany Komerční banky je vše v pořádku, doporučuji postupovat podle našeho novějšího návodu:
V článku najdete podrobný postup, jak problém s Google Pay nebo bankovní aplikací řešit – od kontroly NFC nastavení až po možné konflikty s bezpečnostními prvky systému HyperOS.
Vyzkoušejte prosím uvedené kroky a dejte vědět, zda se situace zlepšila. Držím palce, aby vše začalo fungovat správně!
S pozdravem,
Karel Kilián