HyperOS tipy a triky: Co dělat, když nefungují bezkontaktní platby?
Na naší Poradně se snažíme pomáhat uživatelům s jejich problémy týkajícími se produktů značky Xiaomi. Ty nejzajímavější pak přetavujeme do tipů a triků, které publikujeme na našem blogu. Tentokrát se podíváme na to, co dělat v případě, kdy nefungují bezkontaktní NFC platby.

Níže uvedené postupy jsou primárně určeny pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou HyperOS. Ta je aktuálně šířena formou aktualizace na vybraná zařízení. Postupem času bude dostupná také na téměř všech telefonech, které nabízíme v našem českém i slovenském e-shopu.
Nefungují bezkontaktní platby
Problém s nefungujícími bezkontaktními platbami se nejčastěji projevuje po aktualizaci telefonu z MIUI 14 na HyperOS 1.0. Nutno podotknout, že jde o relativně výjimečnou situaci – drtivé většině uživatelů po provedení aktualizace bezkontaktní platby fungují bez sebemenších problémů.

V naší Poradně se uvedený problém objevil hned několikrát – naposledy v dubnu tohoto roku, kdy jeden z uživatelů založil vlákno Nefunguje Peněženka Google. Popsal v něm situaci, kdy po provedení aktualizace na HyperOS přestaly fungovat platby mobilem.
Problém se projevuje tak, že při pokusu o zaplacení (tj. po přiložení telefonu k terminálu) bezkontaktní platba neproběhne. Na obrazovce telefonu se pak objeví chybová hláška, že zařízení nesplňuje bezpečnostní standardy a „Je rootované, nebo má necertifikovaný software.“
Zbytečně zmatečná hláška
Ono hlášení, že zařízení je rootované, nebo má necertifikovaný software, řadu uživatelů vyděsilo. Může působit dojmem, že jim někdo nebo něco rootnulo systém (tj. získalo to v něm nejvyšší možná oprávnění) a nyní si s telefonem může dělat prakticky cokoli.

Naštěstí se nic nejí tak horké, jak se to uvaří. Pokud jste si sami telefon nerootli – o čemž byste zcela jistě věděli, protože to není úplně jednoduchý proces, který by se dal provést náhodou či omylem – pak s nejvyšší pravděpodobnosti napříč této hlášce rootnutý není. Čili se není čeho obávat.
Samozřejmě, pokud máte telefon rootovaný nebo máte odemknutý bootloader, pak je tato hláška relevantní. V takovém případě jsou dvě možnosti: buď budete muset rootnutí odstranit či bootloader zamknout, nebo obejít – v takovém případě si ale musíte najít odpovídající postup, neboť tomuto tématu se v našem článku nevěnujeme. Jen naznačíme, že se jedná o funkci Magisk Hide, která skryje root před vybranými aplikacemi.
Co dělat, když nefungují bezkontaktní platby?
U některých uživatelů zabrala aktualizace operačního systému na novější verzi. Je možné, že Xiaomi o problémech s nefunkčními bezkontaktními platbami ví a řeší je formou aktualizace. Jako první tedy zkontrolujte, zda není k dispozici novější verze operačního systému.
Jak zkontrolovat dostupné aktualizace?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce O telefonu.
- Klepněte na logo Xiaomi HyperOS v horní části stránky.
- Stiskněte tlačítko Zkontrolovat aktualizace.
- Pokud vám telefon oznámí dostupnost nové aktualizace, nainstalujte ji.
V naší Poradně jsme uživatelům radili změnu pozice bezpečnostních prvků v systémovém nastavení. Toto nastavení je důležité pro správnou funkci bezkontaktních plateb, jako je Google Pay. Toto řešení v naprosté většině případů přineslo kýžený výsledek v podobě fungujících bezkontaktních plateb. Proto ho doporučujeme provést jako další hned po kontrole aktualizací.
Co dělat, když nefungují bezkontaktní platby?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce Další možnosti připojení.
- Pokračujte do Pozice bezpečnostních prvků.
- Zvolte možnost HCE Peněženka.
Pokud máte možnost HCE Peněženka zvolenou, a přesto vám nefungují bezkontaktní platby, pak zkuste nastavit volbu Peněženka SIM a následně restartujte telefon. Poté opět nastavte možnost HCE Peněženka a proveďte restart telefonu.
Do třetice všeho dobrého můžete zkusit vymazat cache aplikací Google Pay a Google Play Services. Tato rada pochází z diskuzního fóra na webu Xiaomi.eu a několik uživatelů potvrdilo, že jim toto řešení pomohlo a následně mohli s telefonem bezkontaktně platit.
Jak vymazat cache aplikací Google Pay a Google Play Services?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Pokračujte do sekce Aplikace.
- Jděte do Správa aplikací.
- Klepněte na tlačítko se třemi tečkami v pravém horním rohu.
Otevřete systémové Nastavení Pokračujte do sekce Aplikace Jděte do Správa aplikací Klepněte na tlačítko se třemi tečkami - Pokud je zde možnost Skrýt systémové služby, pokračujte bodem 7.
- Pokud je zde možnost Zobrazit všechny aplikace, klepněte na ni.
- Vyhledejte a otevřete položku Peněženka Google.
- Klepněte na tlačítko Vymazat data.
Pokud je zde možnost Skrýt systémové služby, pokračujte bodem 7 Pokud je zde možnost Zobrazit všechny aplikace, klepněte na ni Vyhledejte a otevřete položku Peněženka Google Klepněte na tlačítko Vymazat data - Klepněte na Vymazat všechna data.
- Vraťte se zpět a vyhledejte a otevřete položku Služby Google Play.
- Klepněte na tlačítko Vymazat data.
- Klepněte na Vyčistit mezipaměť.
Klepněte na Vymazat všechna data Vyhledejte a otevřete položku Služby Google Play Klepněte na tlačítko Vymazat data Klepněte na Vyčistit mezipaměť
Patrně poslední možností, kterou můžete vyzkoušet, je obnovení funkce NFC. V tomto případě dojde k uvedení nastavení NFC do továrního nastavení, což by mělo pomoci řešit problémy s nefunkčními NFC kartami a bezkontaktními platbami.
Jak obnovit funkce NFC?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce Další možnosti připojení.
- Klepněte na Obnovení funkce NFC.
- Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka Ano.
Otevřete systémové Nastavení Přejděte do sekce Další možnosti připojení Klepněte na Obnovení funkce NFC Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka Ano
Pokud nic z výše uvedeného nepomohlo, doporučujeme postupovat dle oficiální nápovědy Peněženky Google, konkrétně článkem Odstraňování problémů s bezkontaktním placením.
Další díly seriálu HyperOS tipy a triky
- Zbrusu nová Zamykací obrazovka
- Jak pomocí telefonu skenovat dokumenty?
- Které aplikace mohou zjišťovat vaši polohu?
- Jak zabránit ukončování aplikací na pozadí?
- Co značí zelená tečka v pravém horním rohu?
- Co dělat, když mobil nedostal aktualizaci?
- Co je režim Fastboot a jak se z něj dostat?
- 12 kódů, které vám otevřou skrytá nastavení
- Jak na bezdrátový přenos souborů z telefonu?
- Aktivní displej (AoD) a jeho možná nastavení
- Jak změnit barevné pozadí aplikací?
- Co znamená sedm písmen ve verzi OS?
- Co dělat, když plovoucí oznámení zůstává na obrazovce dlouho?
- Jak řešit nesprávné údaje o GPS poloze ve fotkách?
- Co dělat, když nefungují bezkontaktní platby
- Jak si nastavit výchozí aplikace?
- Denní tapeta – jak se jí zbavit a vrátit Svítilnu?
- Co dělat, když mobil spadl do vody?
- Jak přenést zprávy WhatsApp ze starého telefonu do nového?
- Co dělat, když telefon nejde zapnout?
- Jak a proč povolit Možnosti pro vývojáře?
- Možnosti pro vývojáře - popis všech položek
- Jak rychle získat delší výdrž a vyšší výkon?
- Úvodní nastavení nového telefonu Xiaomi
- Co je VoLTE? Jak ho zapnout a vypnout?
- Jak obnovit telefon do továrního nastavení?
- Přesun do nového zařízení (Mi Mover)
- Jak nastavit aplikaci, aby ji systém neukončil?
- Jak zálohovat fotky, abyste o ně nepřišli?
- Rozšíření operační paměti. Zapnout, nebo ne?
- Jak fotit a točit videa s aplikací Fotoaparát?
- Skrytá nastavení aplikace Fotoaparát - 1. díl
- Skrytá nastavení aplikace Fotoaparát - 2. díl
- Jak přes kabel přenášet soubory z/do počítače
- Skryté funkce aplikace Kalkulačka
- Jak se zbavit dialogového okna „Try saying“
- Jak na nahrávání telefonních hovorů?
- Jak připojit Bluetooth reproduktor k mobilu?
- Jak vytunit vzhled pomocí aplikace Témata
- Jak řešit, když se vám nejde dovolat?
- Aplikace Počasí a její skryté možnosti
- Jak lze používat telefon jako dálkový ovladač
- Jak udělat snímek obrazovky (screenshot)
- Textové zprávy (SMS) a jejich skryté možnosti
- Nastavení hlasitosti vyzvánění a oznámení
- Tvrdé obnovení mobilu do továrního nastavení
- Jak změnit tapetu domovské či zamykací obrazovky
- Jak obnovit gesto ke skrytým fotkám
- Domovská obrazovka a její nastavení
- Mobil jako dálkový ovladač s aplikací IrCode
- Jak nastavit hlasitost zvuků telefonu
- Proč během hovoru nefungují mobilní data?
- Jak za 1 minutu uvolnit místo v interní paměti
To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu HyperOS tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 21. května.
Řešili jste někdy podobný problém?
Mně pomohlo, po vyčerpání všech kroků uvedeného návodu, až odstranění aktualizace Služby Google Play, která proběhla před několika dny. Sice jsem musel znovu nahrát všechny karty, ale teď to funguje.
Dobrý den,
děkuji za zpětnou vazbu. Jsem rád, že náš článek pomohl vyřešit Váš problém s bezkontaktními platbami.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám redmi note 13 pro 5G. Po aktualizaci na hyper OS již si nezahraju žádné hry telefon se seká a nic s tím nenadělám mám takový vztek že bych ho dělat do odpadkového koše už se s ním nevím rady. Před Instalací této blbosti mi fungoval naprosto skvěle.
Dobrý den,
pokud problémy nastaly po aktualizaci, pak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Během úvodní konfigurace ho nastavte jako nový, tj. neobnovujte ho ze zálohy, aby nedošlo k zavlečení starých problémů a chyb. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Nikdo další podobné potíže s tímto telefonem nehlásil, takže lze docela spolehlivě předpokládat, že se jedná o chybu, kterou by mělo obnovení továrního nastavení vyřešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Pri Poco M4 5G mi pri tých istých termináloch niekedy funguje, inokedy vypíše – nekompatibilita. Čo by ste z vyššie uvedených možností poradili? Vďaka.
Dobrý den,
doporučil bych postupovat postupně dle návodu uvedeného ve článku, pod kterým reagujete. To je nejrychlejší cesta s nejjistějším výsledkem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám stejný problém, stejné hlášky….jen mám telefon Vivo….zkusila jsem všechno a nemůžu platby rozhodit…. nemáte někdo zkušenost co dál?
Dobrý den,
pokud nepomohlo nic z toho, co je uvedené v tomto článku, pak patrně jedinou možností je uvedení do továrního nastavení. Pokud nepomůže ani to, doporučil bych telefon reklamovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián