Nový Mi Fit 4.0: vyšla zásadní aktualizace! Co přináší a kde ho stáhnout?
Mi Fit je aplikace, která slouží ke komunikaci s chytrými náramky Mi Band, Amazfit Cor, hodinkami Amazfit Bip a další nositelnou elektronikou. Po bezmála dvou letech od vydání verze 3.0 vydali vývojáři ve středu 8. května zásadní aktualizaci. Ano, je tu Mi Fit 4.0 a my vám prozradíme, kde ho stáhnout i co přináší!
V následující kapitole si porovnáme starou a novou verzi – snímky té nové jsou vždy v horním řádku, v dolním je stejná či obdobná sekce ve starší verzi 3.6.0.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Co přináší Mi Fit 4.0?
První, čeho si určitě všimnete na první pohled, je kompletně přepracované uživatelské rozhraní. Mi Fit 4.0 prostě vypadá jinak – dominuje bílá barva a většina prostředí se skládá z karet. Majitele telefonů s AMOLED obrazovkou však nepotěšíme – (zatím?) není k dispozici tmavé grafické téma.
Text je nyní lépe rozložen a měly by tak odpadnout problémy s jeho čitelností, které často trápily předchozí verze. Celkově se dá říci, že nový Mi Fit působí čistším, propracovanějším a uhlazenějším dojmem a více respektuje aktuální designové trendy. Při zběžném otestování se však ukázalo, že ne všechny texty jsou lokalizovány do češtiny.
Další změna se odehrála v sekci pro značení chování (nezaměňovat se sekcí Cvičení). Kromě nového vzhledu je zásadní především přidání mnoha typů aktivit, během kterých si můžete nechat sledovat, měřit a vyhodnocovat své výkony. V aktuální verzi je připraveno hned 18 položek, včetně několika skutečně bizarních, jako je koupel, čištění zubů a sezení. Lze si nadefinovat i vlastní typ aktivity.
Samostatnou záložku dostala sekce Přátelé, ve které si lze přes QR kód či Xiaomi ID přidat rodinné příslušníky a kamarády, s nimiž pak můžete porovnávat své výkony. Doufejme, že bude fungovat lépe než dosud, kdy v některých případech vlastně nefungovala vůbec.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Kde stáhnout aktualizaci?
Aktualizace už je uvolněna v Obchodě Play, je však otázkou, zda je hned dostupná všem uživatelům. Pokud máte nainstalovanou starší verzi, pak otevřete Obchod Play, vyvolejte nabídku (tři čárky v levém horním rohu) a v ní klepněte na Moje aplikace a hry. Jestliže zde vidíte aplikaci Mi Fit, použijte u ní tlačítko Aktualizovat.
Jestliže aktualizaci z nějakého důvodu dostupnou nemáte, pak se vám dříve nebo později objeví. Pokud nechcete čekat, můžete si stáhnout instalační balíček Mi Fit 4.0 ze serveru APKMirror, případně z našeho mirroru. V obou případech budete před spuštěním muset povolit instalaci aplikací z neznámých zdrojů, což pochopitelně činíte na vlastní odpovědnost.
Instalační balíček Mi Fit 4.0 je velký 92,15 MB a bude fungovat na zařízeních s Androidem 4.4 a novějším. Celkově je tato aplikace v Obchodě Play necelých pět let, zaznamenala přes deset milionů instalací a má průměrnou známku 3,6.
Co říkáte na nový Mi Fit?
Dobrý večer. Dnes mě telefon stáhnul novou aplikací mi fit, s aplikací náramek nemluví a na displeji náramku se píše „připojte aplikaci pro aktualizaci“ prosím o pomoc jak spárovat tel. s náramkem. Děkuji předem za pomoc.
Dobrý den,
pokud jde o Mi Band 3, tak doporučuji provést jeho obnovení do továrního nastavení a pak znovu provést spárování v aplikaci.
Jestliže to nepůjde, pak bych doporučil aplikaci odinstalovat a znovu nainstalovat.
Karel Kilián
Dobrý den
Aplikaci v telefonu jsme odinstalovali několikrát, nepomohlo to náramek stále píše připojte aplikaci a co se týká továrního nastavení náramek nereaguje na dotyk. Zapomněl jsem náramek je mi 3. Vůbec si nevím rady.
@Hanuš Škubal
Dobrý den,
tak pokud nereaguje na dotyk, tak zamrznul a jsou patrně jen dvě možnosti:
– počkat, až se vybije, zda po nabití nezačne reagovat, což ale může trvat i tři týdny,
– nebo ho reklamovat – ostatně Mi Band 3 by ještě měl být v záruce.
Karel Kilián
Děkuji za informace. Zkusím náramek nechat vybít. Reklamovat no no mohu vždycky. Ještě jednou děkuji.
@Hanuš Škubal
Dobrý den,
upřímně tomu dávám tak 20 %, že začne po vybití a opětovném nabití komunikovat. Pokud ne, pak rozhodně doporučuji reklamaci.
Karel Kilián
Dobrý den, mám úplně stejný problém a co jsem tak pročítal různá fóra tak dalších x tisíc uživatelů také.
Vybití náramku nepomohlo, zřejmě chyba sftw. v nějakých sériích MiBand3. Řešení jsem se zatím nikde nedočetl
Jirka
@Jirka
Dobrý den,
no, zkoušel jsem teď hledat Googlem „problem mi band 3 mi fit 4“ a kromě našeho fóra nikde nic. Kde jste našel další zdroje?
Každopádně pokud náramek nereaguje na dotyky, obávám se, že se reklamaci nevyhnete.
Karel Kilián
@Karel Kilián,
Dobrý večer, ano, např. geekdoing.com,
Google play – App MiFit komentáře CZ i GB pro poslední updates z 5/2019.
XDA forum New MiFit 4.0 app.
http://en.miui.com forum ….
Jirka
Nové UI vypadá hezky a proklik z úvodní obrazovky mi vyhovuje víc nez předchozí verze.
Jen to chce vychytat řez písma (rozestupy mezi znaky a třeba tučné „y“ v běžném textu)
Uvidíme v další aktualizaci.
Dan
@DanBlack
Dobrý den,
JJ, nevypadá to špatně. Ale přeci jen nějaké nedostatky tady jsou. Tak snad se dočkáme jejich vyřešení v příštích verzích.
Karel Kilián
Tak vyřešeno přeflashnutím zdrojů přes GadgetBridge, následné spárování s MiFit a už to běží.
@Jirka
Dobrý den,
čili se Vám povedlo pomocí GadgetBridge připojit k tomu náramku, ačkoli to přes Mi Fit nešlo? To je zajímavý poznatek.
Jen se zeptám: co máte na mysli tím „přeflashnutím zdrojů“?
Karel Kilián
Dobrý deň,
v aktualizovanej aplikácii sa mi nedari spustiť meranie tepu. Vám funguje korektne?
Mám Amazfit Bip.
@Dalibor
Dobrý den,
tento problém zatím nikdo nehlásil. Hlásí Vám to nějakou chybu?
Karel Kilián
@Karel Kilián,
Dobrý den, předně, náramek se s novou verzí 4.0.0 spároval i odpároval bez problémů. Problém je v tom, že jak uvádí uživatel v prvním příspěvku tak na display se rozsvítí „připojte aplikaci pro aktualizaci“ a to je veškerá komunikace jaké lze MiFit 4.0.0 MiBand 3 dosáhnout.
Čili můj postup (pro do teďka opět funkční provoz MiBandu s MiFitem)
MiBand odpárovat z nové verze MiFit 4.0.0. a následně odinstalovat v 4.0.0. z mobilu.
Spárovat např. z Gadgedbridgem a nahrát zdroje (např.Mili_wuhan_2.3.0.6_RES-v46_mod-v03_bold_CZ.res) pro verzi 3.6.0 (jinak beztak zatím nejlepší v), MiBand se po úspěšném přehrání zrestartuje a opět na display se zobrazí to co má a to co chceme.
Do mobilu nainstalovat předešlou verzi MiFit 3.6.0 a v GP zrušit Automatické aktualizace, protože jakmile je nezrušíte tak se vám MiFit opět aktualizuje na v 4.0.0. a po první synchronizaci s MiBandem se zrovna tak zaktulizují zdroje MiBandu pro již novou verzi 4.0.0.a tím pádem > „připojte aplikaci pro aktualizaci“ a konec …..
Jirka
@Jirka
Dobrý den,
ta hláška „připojte aplikaci pro aktualizaci“ se na náramku zobrazovala česky? Pokud ano, mohlo by to být vodítko k jádru problému. Znamenalo by to, že v náramku je neoficiální firmware. A tam je skutečně pravděpodobné, že s Mi Fitem nemusí fungovat.
Čili to, že nešlape Mi Fit 4.0 s Mi Bandem není otázka ani té aplikace, ani náramku, ale neoficiálního firmwaru.
Karel Kilián
@Karel Kilián,
Dobrý den,
tak to mě napadlo zrovna tak ale když jsem do náramku flashnul orig fw jak GB tak CN tak to bylo to samé akorát, že náramek psal „Connect App to update“ v případě GB a nebo „hatmatilka“ v případě CN
V zásadě to sem píši spíše pro ostatní aby věděli jak na to ..
@Karel Kilián,
Dobrý deň, práveže žiadnu hlášku aplikácia nehlási. Proste neviem zmerať tepovú frekvenciu.. Cez Amazfit Tools mi tep zmeria, ale ten sa zas nezobrazí v Mi Fit.
@Dalibor
Dobrý den,
zatím jsem nenarazil na to, že by to někomu po aktualizaci nefungovalo. Doporučil bych tedy:
Karel Kilián
Po aktualizace přestaly Amazfit bip komunikovat s telefonem. Zkusil jsem přehrát apku. Hodinky zmrzly ve stavu zobrazení komunikace mezi telefonem. Takže spousta času v p. A rozj. hodinky. Díky za další nedotažené aktualizace, do teď spokojenost. Od aktualizace mohu hodinky položit na kolej. M.N.
@Milan
Dobrý den,
nám děkovat za aktualizace nemusíte
My s nimi nemáme nic společného.
Dostanete se do nastavení hodinek, abyste je obnovil do továrního nastavení? Mělo by to být v sekci Settings-Factory Reset – viz video.
Karel Kilián
Nedostanu, zkoušel jsem držet tlačítko, jen podsvítí displej. Na displeji zamrzl stav přenos hodinky telefon. Mám zpátky původní verzi, jen mě nabádá, abych pro spárování resetoval hodinky a to nejde. Dík.
Dobrý den,
v tom případě Vás nepotěším. Můžete zkusit ještě spárovat hodinky s jiným telefonem, a pokud se to nepodaří, bude asi další krok k reklamace. Zdá se, že aktualizace nedoběhla tak, jak měla.
Karel Kilián
Napadlo mne zkusit oživit displej v nabíječce, současně stlačit tlačítko. Dosáhl jsem stavu přepínání. I tak reset asi neproběhl. Po dlouhém stlačení se stav nezměnil. Alespoň jsem dosáhl změny. Teď je na displeji stav zapnutá trasa. Dá se přepínat mezi vzdáleností, nadmořskou výškou, hlavním zobrazením. Vidím čas a jiné. Tímto se hodinky rychle vybijí a je šance na oživení. Viděl jsem na nějakém videu jako strkat drátek do otvoru u uchycení řemínku a po tom restart přes apku. Tak nevím, zda to měl být návod na reset. Výsledek nebyl ukázán. Díky.
@Milan
Dobrý den,
to s tím vybitím není vůbec špatný nápad! Otázkou je, v jakém to bude stavu po novém spuštění. Ale mohlo by to zabrat.
Karel Kilián
Dobrý den! Myslím, že byste se měli podívat na obchod play, jak si vede aplikace mi fit, protože pi její „zásadní aktualizaci“, jak to nazýváte, nevidím jedinou kladnou recenzi. Je to hrůza-z krásně funkční aplikace vznikl nefunkční zmetek a další aktualizace nepomáhají. Nemůžete s tím něco udělat? Hodinky (amazfit bip) se teď neustále odpojují, i když držím mobil v ruce, chybí historie naměřených hodnot, několik dnů za sebou se nezobrazuje žádné počasí a kroky i vzdálenosti jsou nepřesné. Dřív to vše fungovalo…proč měnit k horšímu něco, co funguje dobře??? Nechápu…! Díky, Bára.
Dobrý den,
do jisté míry s Vámi souhlasím – také se mi subjektivně více líbila ta původní aplikace. My s tím, bohužel, nic dělat nemůžeme – jsme jen prodejci, zatímco aplikace je dílem čínských programátorů.
Nicméně doporučil bych Vám na uvedené problémy zkusit:
1. Odpárovat hodinky.
2. Odinstalovat aplikaci Mi Fit.
3. Uvést hodinky do továrního nastavení.
4. Znovu nainstalovat aplikaci Mi Fit.
5. Spárovat hodinky s aplikací.
Třeba to zabere.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Aplikaci Mi Fit 4 mi od začátku slouží dobře. Dnes jsem prováděla synchronizaci, kroky i tep se provedly, ale nechce se synchronizovat cvičení. Prosím o radu. Děkuji.
Dobrý den,
no, pokud se to neprosynchronizovalo, tak jedině zkusit restartovat telefon a znovu. Obávám se ale, že na další pokus už se to spíše nepovede.
Karel Kilián
No vidím, že se synchronizaci náramku to je nekonečný boj. Mám MiFit4 a s aplikaci MiFit jsem na telefonu Sam. Galaxy J5 (2016) neměl nejmenší potíže. Po přechodu na Sam. Galaxy A40 se s náramkem spáruji a vidím, že je spárováno, ale aplikace MiFit (chtěla se aktualizovat na MiFit 4.0.13, tak jsem ji poslechl) ho nevidí. Stále po neúspěšném párování nabádá k ReBoot-ování náramku. Toto mnohokrát provedeno a nic. I jsem v aplikaci MiFit vymazal data a odinstaloval a znovu nainstaloval a bez výsledku.
Kdo ví co s tím, poraďte. zdja
@Samsung versus MiFit
Dobrý den,
a náramek jste od původního telefonu odpároval jakým způsobem?
Karel Kilián
Na náramku jsem najel na Setings a provedl Reboot. Jiný způsob jsem tam ani nenašel.
Nejde nám zobrazit MiFit 4 u registračního menu na displayi telefonu Samsung Galaxy J1 v celém rozsahu. Po zadání všech údajů (žena, výška….) nejde obrazovka posunout na tlačítko „hotovo“ a tím se nedostaneme ani k párování s telefonem. Android 4.4.4
@Registrační menu
Dobrý den,
předpokládám, že tohle je způsobeno neustálým přetížením serverů.
Karel Kilián
Dobrý den dnes jsem si koupil Tel. A stáhnul aplikaci. Chtěl jsem vědět proč krok k rok o měr nemá widget?? Neustále otevírání aplikace mně nebaví. Děkuji za odpověď
@Aplikace
Dobrý den,
proč aplikace nemá widget bohužel netušíme
Každopádně počet kroků najdete na displeji náramku.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
cca rok mi vše fungovalo na 100 %. V posledních dnech či týdnech mám následující problém. Nejprve si mi při běhání zhruba po 3km vždy přerušilo spojení mezi telefonem a náramkem. Zkoušel jsem samozřejmě všechno možné. Nějaký den vše zase běželo v pořádku. I spojení drželo, ale GPS nefungovala přesně. Ptám se asi blbě a laicky, ale lze v aplikaci nějak samotnou GPS například restartovat. Děkuji.
Lukáš Holubec
Dobrý den,
ohledně toho výpadku spojení bych doporučil nastavit aplikaci dle našeho návodu https://xm.cz/blog/jak-zabranit-ukoncovani-aplikaci/
GPS bohužel z aplikace restartovat nelze. Kvůli bezpečnosti je k ní jen velmi omezený přístup.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám dotaz ohledně napočítaných kroků. Chci se projít, v mobilu zapnu v Mi fit aplikaci „chůze“, synchronizuje se s náramkem. Po ukončení činnosti vypnu aplikaci a objeví se výsledky, např. 6500 kroků, tep, délka kroku atd. Jenže náramek a samozřejmě i první oranžová obrazovka v mobilu obvykle ukazuje podstatně méně kroků, až o 1000 než je naměřeno ve „Cvičení“
Kde je chyba a nebo ,co dělám špatně.
Děkuji za odpověď Vlasta
@Rozdílný počet kroků ve cvičení a v denním stavu
Dobrý den,
problém je podle všeho v aplikaci Mi Fit. Poslední verze v tomto směru nějak zlobí. Zkuste počkat na aktualizaci, případně kontaktuje autory aplikace e-mailem na huami.tech@gmail.com.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
Od vaší nové aktualizace se mi nedaří nastavit vlastní obrázek jako tapetu na zařízení Mi Band 4. Je nebo bude tato funkce dostupná?
@Tapeta
Dobrý den,
ta aktualizace není „naše“ – XM je pouze prodejcem zařízení značky Xiaomi.
Jinak v poslední verzi aplikace Mi Fit je několik chyb, a toto je jedna z nich – viz reakce uživatelů v Obchodě Play na https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xiaomi.hm.health&showAllReviews=true.
Můžete buď počkat na další aktualizaci, nebo napsat vývojářům aplikace Mi Fit na huami.tech@gmail.com.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý kačer, z osobní zkušenosti i z předcházejících příspěvků konstatuji, že aplikace Mi Fit je úplně na hovno… Po druhém zrušení ověřené série jsem odeslal zpětnou vazbu, zcela bez reakce. Dnes dtto potřetí, a jak stará pravda říká, třikrát a dost!
@Anonym
Dobrý den,
oni vývojáři nemusí reagovat nějakou odpovědí. Zpětná vazba je hlavně upozorněním na možný problém, který díky tomu mohou opravit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dotaz. Existuje Mi Fit pro Win 8.1?
@Anonym
Dobrý den,
ne, určitě neexistuje. Aplikace Mi Fit je dostupná pouze pro Android a iOS.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, nejde mi přihlásit se do aplikace. Po stisku zapomenuté heslo jsem heslo změnila a stejně mi hlásí neplatná ID adresa nebo heslo….
Už nevím co s tím když uvažují o zakoupení nových hodinek xiaomi, které jsem již vlastnila a aplikací využívala…
Nyní jsem aplikaci znovu nainstalovala a problém…
Dobrý den,
zkuste, zda se Vám povede obnova hesla přes oficiální web.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,nejde mi spárovat hodinky s telefonem…Už si nevím rady…První zapnutí šlo.Syn má telefon po mě…Zadalaj jsem mu tam jeho e-mail.adresu… Poté vymazala ze svého nového telefonu Mi fit…A od té doby mu to nejspíš nejde spárovat…Není chyba,že jsem si aplikaci odinstalovala…? Děkuji za radu
Dobrý den,
no, pokud jste náramek neodpárovala a pouze jste smazala aplikaci, tak ho s dalším telefonem spojit nelze. Jedině, pokud je to novější verze, tak v sekci More-Settings by mohla být položka Factory reset. Po jeho provedení by pak náramek měl jít znovu párovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Prosím v jakých jednotkách je udávaná položka spálené energie? V aplikaci ji nevidím
Dobrý den,
mělo by to být v kilokaloriích (kcal).
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den .mám 5 a bohužel mám stejný problém.nejde nainstalovat ani spárovat s telefonem.
Dobrý den,
a svítí na náramku „Pair First“? Pokud ano, zkuste párovat z jiného telefonu. Jestliže to nepůjde, pak jde skoro jistě o chybu, kterou bych doporučil řešit reklamací.
Přeji hezký den.
Karel Kilián