MIUI 14 – tipy a triky: Jak nahlásit problém či námět na zlepšení?
V dnešním pokračování tipů a triků pro MIUI 14 se budeme věnovat otázce, jak vývojářům nahlásit problém či chybu nebo odeslat námět na zlepšení. V podstatě každý tak může přispět k vylepšování uživatelského zážitku z grafické nadstavby MIUI, systému Android i jednotlivých aplikací.

Níže uvedené postupy jsou primárně určeny pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou MIUI 14. Ta je aktuálně k dispozici na téměř všech mobilech, které aktuálně nabízíme v našem českém i slovenském e-shopu, ale jako aktualizaci ji obdržely i desítky starších modelů.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak nahlásit problém či chybu v aplikaci?
Začněme od nejmenšího – tedy od jednotlivých nainstalovaných aplikací. Pokud je s nimi nějaký problém – například něco nefunguje, jak má – měli byste o tom dát vědět vývojářům dané aplikace. Jedině tak se k nim dostane informace, že něco není v pořádku, budou to moci zkontrolovat a případně i vydat opravu.
Nemá smysl dávat aplikaci špatné hodnocení ani psát vyhrocené komentáře v Obchodě Google Play. V případě aplikací, které nejsou součástí systému (tj. nebyly nainstalované v telefonu z výroby), bývá nejjistější a zpravidla i nejrychlejší následující cesta:
Jak nahlásit chybu v aplikaci?
- Vyhledejte a otevřete danou aplikaci v Obchodě Google Play.
- Rozbalte nabídku Podpora aplikací.
Otevřete Obchod Google Play Vyhledejte a otevřete příslušnou aplikaci Rozbalte nabídku Podpora aplikací - Klepněte na adresu u položky E-mail.
- Zvolte aplikaci, přes kterou chcete napsat (typicky Gmail).
- Popište (většinou nejlépe anglicky) chybu nebo problém v aplikaci a zprávu odešlete.
Klepněte na E-mail Zvolte aplikaci k posílání e-mailů Popište chybu nebo problém v aplikaci a zprávu odešlete
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak nahlásit problém nebo chybu v Androidu či MIUI?
Ačkoli se vývojáři snaží vydávané aktualizace testovat a ladit, může se stát, že se ve stabilním sestavení objeví nějaký problém nebo chyba. Opět je důležité o tom dát vědět! Nespoléhejte se, že to udělají ostatní – u jiných uživatelů se problém nemusí vyskytovat nebo se může projevovat jen za určitých podmínek.
S odesláním zpětné vazby doporučujeme neváhat – jedině tak se mohou vývojáři dozvědět o tom, že existuje nějaký problém. Následně ho mohou prověřit a v případě potvrzení sjednat nápravu – například vydat aktualizaci, která chybu odstraní.
Jak nahlásit chybu v Androidu či MIUI?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Pokračujte do sekce Služby a zpětná vazba.
- V dolní části obrazovky klepněte na tlačítko Odeslat zpětnou vazbu.
Otevřete systémové Nastavení Pokračujte do sekce Služby a zpětná vazba Klepněte na tlačítko Odeslat zpětnou vazbu - Pokud se jedná o chybu, označte své hlášení jako Problém.
- Následně (nejlépe anglicky) popište, v čem problém spočívá.
- Pomocí tlačítka „plus“ můžete přidat snímky obrazovky nebo krátké video (viz článek MIUI 14 – tipy a triky: Jak na nahrávání obrazovky?).
Označte své hlášení jako Problém Popište, v čem problém spočívá Můžete přidat obrázek nebo video - Klepněte na Vybrat položky.
- Pomocí štítků vyberte, čeho se váš problém týká.
- Klepněte na Četnost výskytu.
Klepněte na Vybrat položky Vyberte, čeho se váš problém týká Klepněte na Četnost výskytu - Zvolte, jak často se problém objevuje.
- Klepněte na Čas.
- Zvolte čas odeslání.
Zvolte, jak často se problém objevuje Klepněte na Čas Zvolte čas odeslání - Vyplňte svou e-mailovou adresu.
- Doporučujeme aktivovat volbu Přidat protokoly.
- Stiskněte tlačítko Odeslat.
Vyplňte svou e-mailovou adresu Aktivujte volbu Přidat protokoly Stiskněte tlačítko Odeslat
Počítejte s tím, že se vývojáři nemusí žádným způsobem ozvat! Většinou se také neozvou, pokud mají dostatek hlášení, na jejichž základě daný již problém vyhodnotili. Často je následně (v rámci dnů až týdnů) vydána záplata, která danou chybu opravuje. Vývojáři se ozvou jedině v případech, kdy potřebují něco upřesnit.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak odeslat námět ke zlepšení?
Podobným způsobem, jako je možné hlásit chyby, lze i odesílat náměty na změny či zlepšení. V tomto případě je však nutné počítat s tím, že vývojáři nezakomponují vše, co si uživatelé žádají. Vždy záleží na více faktorech – například kolik uživatelů danou změnu či vylepšení požaduje, nakolik je realizovatelná a zda vůbec dává smysl.
Jak odeslat námět ke zlepšení?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Pokračujte do sekce Služby a zpětná vazba.
- V dolní části obrazovky klepněte na tlačítko Odeslat zpětnou vazbu.
Otevřete systémové Nastavení Pokračujte do sekce Služby a zpětná vazba Klepněte na tlačítko Odeslat zpětnou vazbu - Pokud se jedná o námět ke změně či zlepšení, označte své hlášení jako Návrhy.
- Následně (nejlépe anglicky) popište, svůj návrh.
- Pomocí tlačítka „plus“ můžete přidat snímky obrazovky nebo krátké video (viz článek MIUI 14 – tipy a triky: Jak na nahrávání obrazovky?).
Označte své hlášení jako Návrhy Popište svůj návrh Můžete přidat snímky obrazovky nebo krátké video - Klepněte na Vybrat položky.
- Pomocí štítků vyberte, čeho se váš návrh týká.
- Vyplňte svou e-mailovou adresu.
- Stiskněte tlačítko Odeslat.
Klepněte na Vybrat položky Vyberte, čeho se váš návrh týká Vyplňte svou e-mailovou adresu Stiskněte tlačítko Odeslat
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Proč je důležité odesílat zpětnou vazbu?
Odesílání zpětné vazby vývojářům je klíčovým prvkem pro zlepšení jakéhokoli softwaru, včetně grafické nadstavby MIUI 14. Uživatelé, kteří narazí na problémy nebo mají nápady na vylepšení, mají možnost přímo komunikovat s vývojáři a přispět tak k vyšší kvalitě produktu. Tento proces pomáhá vývojářům identifikovat a opravovat chyby, ale také umožňuje uživatelům mít větší vliv na to, jak se software vyvíjí a adaptuje na jejich potřeby.

Zpětná vazba je obzvláště důležitá v případě komplexních systémů jako je MIUI 14, kde jednotliví uživatelé mohou mít odlišnou zkušenost v závislosti na konkrétním modelu telefonu a způsobu jeho používání. Zákazníci by neměli s odesláním zpětné vazby váhat, i když si myslí, že je jejich problém izolovaný nebo nevýznamný. Často se může jednat o problém, který ovlivňuje více uživatelů, a jejich zpětná vazba může být klíčová pro jeho identifikaci a opravu.
Aktivní zapojení uživatelů prostřednictvím zpětné vazby vytváří komunitní pocit a podporuje větší transparentnost a spolupráci mezi vývojáři a uživateli. To vede ke kontinuálnímu vylepšování softwaru a zajišťuje, že se vyvíjí tak, aby co nejlépe vyhovoval potřebám a přáním zákazníků.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Další díly seriálu MIUI 14 – tipy a triky
- Jak zabránit ukončování aplikací?
- Servisní menu (CIT) a diagnostika telefonu
- Aktivní displej a možnosti jeho nastavení
- Jak na nahrávání telefonních hovorů?
- Jak na úpravy fotek v telefonu? – 1. díl
- Jak na úpravy fotek v telefonu? – 2. díl
- Mobil hlásí This device is locked. Co s tím?
- Co dělat, když telefon nejde zapnout?
- SMS zprávy a možnosti jejich nastavení
- Jak řešit problémy s bezkontaktním placením?
- Jak zálohovat a obnovit SMS zprávy?
- Jak bezdrátově přenést fotky z mobilu do PC?
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 1. díl
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 2. díl
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 3. díl
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 4. díl
- Nedostali jste aktualizaci? Zkuste změnit oblast!
- Ruční aktualizace MIUI a/nebo Androidu
- Jak proměnit telefon v dálkový ovladač?
- Neprodali vám „šedivku“? Prověřte si telefon
- Jak přidat widgety na domovskou obrazovku?
- Co umí aplikace Počasí od Xiaomi?
- Co umí aplikace Kalkulačka od Xiaomi?
- Jak na rozdělení obrazovky a plovoucí okna?
- Zjednodušte si ovládání díky funkci Quick ball
- Jak spárovat chytré hodinky či náramek?
- Jak nastavit mobil jako Wi-Fi hotspot?
- jak vypnout reklamy v MIUI 14?
- Zamykací obrazovka a její nastavení
- Zkuste ovládat mobil gesty jako iPhone
- Jak přes kabel přenést fotografie do počítače
- Jak vyzvednout zásilku ze Z-BOXu Zásilkovny
- Co dělat, když nejde instalovat či aktualizovat aplikace?
- Jak odemykat mobil otiskem prstu či obličejem?
- Co prozrazují písmena za číslem verze o vašem telefonu?
- Jak změnit prostředí pomocí aplikace Témata?
- Jak k telefonu připojit bezdrátový reproduktor?
- Jak nahrávat telefonní hovory?
- Duální aplikace – jak je nastavit a používat?
- Jak na nahrávání obrazovky?
- Jak nahlásit problém či námět na zlepšení?
- Jak najít ztracený či odcizený telefon?
- Proč neukládat kontakty na SIM kartu?
- Co když mobil startuje do MIUI Recovery?
- K čemu je dobré rozšíření operační paměti?
- Jak na aktualizace aplikací a systému?
- Jak řešit, že se nejde dovolat na jedno číslo?
To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu MIUI 14 – tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 28. listopadu.
Dobry den. Mame dva telefony shodne s miui 14. Stejny typ mobilu xiaomi redmi note 13 pro. Zakoupene ve stejny den. Na jednom telefonu se zobrazuje uplne jina galerie nez na tom druhe. V galerii, konkretne pri uprave fotky zde chybi u jednoho mobilu v moznosti AI(umele inteligence) funkce „obloha“. Jak je to mozne? Bylo by to mozne zmame kazdy jine tema mobilu?
Dobrý den,
zkuste se podívat do Nastavení-O telefonu-Verze OS. Máte na obou telefonech stejnou verzi MIUI? Zaměřte se zejména na ta písmenka za číslem verze – jsou v obou případech stejná?
Přeji hezký den.
Karel Kilián