Xiaomi Mi A2/Mi A2 Lite se po updatu na Android 9 Pie nepřipojí k Wi-Fi

Telefony projektu Android One, tedy Xiaomi Mi A1, Xiaomi Mi A2 a Xiaomi Mi A2 Lite, dostaly s koncem a přelomem roku aktualizaci na Android 9 Pie. Zatímco majitelé první generace, tedy Mi A1, bojují s nefunkčním LTE, v případě Mi A2 se občas objevuje jiný problém: telefon se nepřipojí k Wi-Fi.

S problémem tohoto typu se přihlásilo několik uživatelů v naší Poradně. Další pak hlásili potíže v komentářích pod různými články na našem blogu, potíže se řešily i na zahraničních fórech. Bylo tedy zřejmé, že příčina bude někde v aktualizaci na Android 9 Pie.

Xiaomi Mi A2/Mi A2 Lite se nepřipojí k Wi-Fi

Situace byla ve všech případech prakticky stejná: telefon Xiaomi Mi A2/Mi A2 Lite byl před aktualizací připojený k Wi-Fi. Po stažení a instalaci aktualizace se po opětovném startu již nepřipojil. Wi-Fi router jakýkoli pokus aktivně odmítal. Co ovšem bylo podstatné: nedělo se tak na všech telefonech, jednalo se spíše o minoritní záležitost.

Xiaomi Mi A2 a Mi A2 Lite se po updatu na Android 9 Pie nepřipojí k Wi-Fi
Xiaomi Mi A2 a Mi A2 Lite se po updatu na Android 9 Pie nepřipojí k Wi-Fi

Následně se ukázal poměrně důležitý fakt: po aktualizaci se změnila MAC adresa síťové karty. To je samo o sobě velmi zvláštní – Wikipedie o MAC adrese říká, že: „MAC adresa (z anglického „Media Access Control“) je jednoznačný identifikátor síťového zařízení, který používají různé protokoly druhé (spojové) vrstvy OSI. Je přiřazována síťové kartě NIC bezprostředně při její výrobě (u starších karet je přímo uložena do EEPROM paměti) a proto se jí také někdy říká fyzická adresa, nicméně ji lze dnes u moderních karet dodatečně změnit.“

Otázkou je, proč by aktualizace měla měnit tento parametr. Reálně k tomu není vůbec žádný důvod. Bohužel samotný výrobce se k tomu nijak nevyjádřil, takže můžeme jen spekulovat.

Proč se telefon nepřipojí k Wi-Fi?

Dostáváme se k tomu, proč se většina telefonů i po této změně k Wi-Fi připojí, ale určitá část nikoli. Společným jmenovatelem je zabezpečení na straně Wi-Fi routeru – takzvaný „filtr MAC adres“. Zjednodušeně řečeno funguje tak, že i při znalosti přístupového hesla pustí do sítě jen zařízení, jejich MAC adresy má zadané jako povolené.

Pokud tedy během aktualizace dojde ke změně MAC adresy bezdrátového síťového adaptéru mobilního telefonu, z pohledu Wi-Fi routeru se jedná o jiné zařízení. Jestliže je aktivní filtr MAC adres, tak se postará o to, že se telefon nepřipojí k Wi-Fi – tedy „není do ní vpuštěn“.

Nastavení filtru MAC adres na routeru TP-Link
Nastavení filtru MAC adres na routeru TP-Link

Řešením je v takovém případě přidání nové MAC adresy telefonu do seznamu povolených. To se na každém Wi-Fi routeru provádí jinak, takže nemůžeme poskytnout podrobný návod. Pokud se o vaší bezdrátovou síť stará někdo další (např. správce sítě v zaměstnání), požádejte o přístup s novou adresou.

Aktuální MAC adresu telefonu najdete v systémovém nastavení, konkrétně v sekci Informace o telefonu-Stav. Zde bývá uvedena jako Adresa MAC sítě Wi-Fi. Jedná se o šestici dvojciferných hexadecimálních čísel oddělených pomlčkami nebo dvojtečkami (např. 01:23:45:67:89:AB).

Řešili jste problém, že se Xiaomi Mi A2/Mi A2 Lite se po updatu na Android 9 Pie nepřipojí k Wi-Fi?

48 komentářů: „Xiaomi Mi A2/Mi A2 Lite se po updatu na Android 9 Pie nepřipojí k Wi-Fi

  • 3. 1. 2019 (15:56)
    Permalink

    Přesně jak se zde píše. Po aktualizaci androidu 9 pie na můj Xiaomi mi A2 lite , vypadává WiFi každých 10 vteřin pořád smyčka dokolečka. Naskočí , vypadne , Naskočí , vypadne. A lte je taky nemocná. Dělá něco podobného. Ale nikde nevidím , zda to bude Xiaomi nějak řešit opravnou aktualizaci nebo nebude ?

  • 4. 1. 2019 (1:00)
    Permalink

    Mně se po upgrade na A9 MAC adresa wi-fi změnila i na Mi A1…

  • 4. 1. 2019 (8:02)
    Permalink

    @Tom
    Dobrý den,

    na Mi A2 Lite problémy s LTE hlášeny nejsou. Dělal jste po aktualizaci reset do továrního nastavení?

    Karel Kilián

  • 4. 1. 2019 (8:04)
    Permalink

    @Jarda
    Dobrý den,

    čili i na Xiaomi Mi A1 se MAC adresa po updatu na Android 9 mění? Chm, to je čím dál divnější.

    Karel Kilián

  • 4. 1. 2019 (10:32)
    Permalink

    Dobrý den,
    o změně MAC adresy si nejsem jistý, každopádně od updatu na Android Pie je download přes wifi na mizerných 3 mbps (před updatem na stejné wifi okolo 30 mbps). Jde o Mi A2 Lite.

    Jiří Geršl

  • 4. 1. 2019 (16:55)
    Permalink

    @Jiří Geršl
    Dobrý den,

    ano, je to věc, kterou občas uživatelé zmiňují. Bohužel zatím jsme neměli možnost vyzkoušet to, takže nemohu potvrdit ani vyvrátit, že by šlo o globální problém.

    Karel Kilián

  • 4. 1. 2019 (18:20)
    Permalink

    @Karel Kilián

    Dobrý den,
    ano, MAC adresu mi to na Mi A1opravdu změnilo. Na routeru mám nastavený filtr MAC adres a po aktualizaci na A9 jsem se k němu už nepřipojil.

  • 4. 1. 2019 (19:36)
    Permalink

    mobil se mi tady nepřipojil s wifi ,tak jsem si říkal že to bude asi nejaká prkotina …..restartoval jsem mobil a pořád tam je restartování… a kolečko se točí dokola …. když zkusím otisk prstu mobil se odemkne ale displej nereaguje a nejde s tím nic dělat nevíte nekdo co s tím?

  • 5. 1. 2019 (13:34)
    Permalink

    @Jarda
    Dobrý den,

    dobré vědět, že se to děje i na Mi A1. Díky za info.

    Karel Kilián

  • 5. 1. 2019 (13:35)
    Permalink

    @Anonym
    Dobrý den,

    viděl bych to na reset do továrního nastavení.

    Karel Kilián

  • 5. 1. 2019 (20:52)
    Permalink

    Zjistil jsem zajímavou věc – pokud uvedu telefon do aeroplane módu, rychlost wifi naběhne zpátky do normálu. Ve chvíli, kdy se SIM znova aktivuje, rychlost wifi opět prudce klesne.

  • 5. 1. 2019 (23:06)
    Permalink

    Tak UPDATE: wifi je extrémně pomalá v případě, že je zaplý bluetooth – pokud je bluetooth vyplý, vše funguje jak má. Tento problém se začal projevovat až po updatu na Android 9 Pie. Nevíte někdo co s tím ?

  • 6. 1. 2019 (16:08)
    Permalink

    @Jiří Geršl
    Dobrý den,

    díky za zajímavý poznatek. Podle mne tohle může vyřešit jen další aktualizace. Snad se jí dočkáme co nejdříve.

    Karel Kilián

  • 21. 1. 2019 (14:33)
    Permalink

    Ahoj , mě lagují Koss bluethoth sluchátka , co 10 vteřin to výpadek.Taky nevím co s tím.

  • 21. 1. 2019 (15:00)
    Permalink

    Dobrý den,

    doporučuji sluchátka odpárovat a znovu spárovat, případně jde někde nějak vyresetovat nastavení Bluetooth. Pokud to nezabere, tak stalo-li se to po aktualizaci, doporučil bych provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 2. 2. 2019 (14:56)
    Permalink

    Zdravím. Mně také po updatu na 9 se zpomalila wifi. Ted jedu max 3Mbit. A ještě mi nastal problém s Wifi hotspotem, který mi nepropoští internet. Nevite jak na to. Díky

  • 2. 2. 2019 (19:49)
    Permalink

    Zdravím,wifi sice funguje,ale po tom,co si spletl výchozí zvuky budíku se staženou písničkou a neustále se odpojovala SD karta formátovaná jako interní,jsem zkusil obnovu do továrního nastavení.To je pochybné.mobil se již nevrátí do originální A8,ale rovnou do aktualizované A9 ! Od té chvíle přestaly fungovat puntíky jako oznámení v aplikacích.Můžu nastavovat a zapínat co chci-marně:-/ Co dalšího se mu plete,netuším :-/

  • 4. 2. 2019 (8:22)
    Permalink

    @Jirka Hasman
    Dobrý den,

    prováděl jste po aktualizaci obnovení do továrního nastavení? Pokud ne, doporučuji začít právě tím.

    Karel Kilián

  • 4. 2. 2019 (8:23)
    Permalink

    @Milan
    Dobrý den,

    ano, při obnovení továrního nastavení se nevrací původní, ale poslední nainstalovaná verze Androidu. Je to zejména s ohledem na bezpečnost systému.

    Karel Kilián

  • 15. 2. 2019 (18:47)
    Permalink

    Mě WiFi ruší když si nastavím budík jakmile ji nastavím na po-patek tak se rozbila ikona WiFi. Nevíte co s tím? Díky

  • 17. 2. 2019 (18:14)
    Permalink

    @Lukas
    Dobrý den,

    to slyším prvně? Můžete mi nějak lépe popsat, jak Vám nastavení budíku rozbije ikonu Wi-Fi?

    Karel Kilián

  • 28. 2. 2019 (17:58)
    Permalink

    Dobrý den, Tak na vaši radu jsem dal po poslední aktualizaci telefon do továrního nastavení ,ale i tak mám neustale na telefonu 2 vady. Za 1. Hotspot mi neustále nepropouští připojení k internetu a za 2. když mám zapnutý bluetooth tak mi wifi jede tak max 2Mbps ze 20. Poradíte co dál nebo mám jit reklamovat ?? Děkuji

  • 1. 3. 2019 (6:52)
    Permalink

    @Jirkabus
    Dobrý den,

    zpomalení Wi-Fi při zapnutém Bluetooth se projevovalo na Mi A1. Tam to vypadá na nějakou konstrukční chybu (rušící se antény?). U Vás se jedná o jaký telefon?
    S tím hotspotem zkuste v nastavení přístupového bodu:
    Nositel – nespecifikováno
    Tzp MVNO – SPN
    Hodnota MVNO – Vodafone CZ (pokud máte Vodafone).

    Karel Kilián

  • 1. 3. 2019 (16:16)
    Permalink

    Zdravim jedna se o telefon Mi A 2Lite. A nikde jsem nenašel nastavení Toho hotspotu co mi radíte. Jinak před aktualizaci na android 9 vše fungovalo. Díky

  • 3. 3. 2019 (19:12)
    Permalink

    Dobrý den,

    zkuste v nastavení vyhledat položku Správa SIM. Někde tam by to mělo být. Bohužel tu nemám Xiaomi Mi A2 Lite, abych Vám popsal přesnou cestu.

    Karel Kilián

  • 17. 6. 2019 (18:13)
    Permalink

    Trochu starší, koupeno cca 2017 tablet lenovo, na jednom místě v bytě wifi chytá kdežto A2 ne.
    Má A2 horší příjem wifi? děkuji

  • 17. 6. 2019 (18:14)
    Permalink

    Dobrý den,

    oficiálně si na to mnoho lidí nestěžuje. Ale je možné, že v tabletu bude lepší anténa než v mobilu.

    Karel Kilián

  • 23. 6. 2019 (10:50)
    Permalink

    Dobrý den,

    Po aktualizaci na Android 9 u Xiaomi Mi A2 Lite mi přestalo fungovat připojení některých aplikací přes WiFi, u zbytku aplikací se WiFi odpojuje cca po 5-10 minutách. Po poslední aktualizaci se nepřipojím téměř vůbec. Psal jsem na tyto stránky již několikrát, pokaždé se mi dostane odpověď, že mám udělat factory reset. Ten jsem dělal nejméně 10x – už v telefonu nemám žádná data, protože mi nebaví je tam vracet. Zkoušel jsem telefon i 2x reklamovat – koupeno přímo v O2 prodejně. Pokaždé udělali faktory reset, u nich se připojili na svoje domovské stránky – fungovalo, aplikace třetích stran nemohou řešit! Na sterém huawei všechny aplikace i internet funguje bez problému, zkoušel jsem mnoho WiFi v práci u přátel i free WiFi, situace je víceméně stejná.
    Nedá se opravdu nějak vrátit na tento telefon Android 8? V tomto stavu je to jen hloupá briketa. Nejhorší investice mého života!

  • 23. 6. 2019 (12:23)
    Permalink

    @Petr Čech
    Dobrý den,

    pokud proběhlo obnovení do továrního nastavení a přesto to nefunguje, pak je v podstatě jedinou možností, co lze ještě zkusit, flashnutí čisté ROMky. S tím bych ale doporučil obrátit se na servis.
    Divné ovšem je, že dle Vašeho popisu nefungují jen některé aplikace. Pak je otázkou, jak se to projevuje? Co ty aplikace hlásí? O jaké aplikace se jedná? Jak se chová například Chrome?

    Karel Kilián

  • 24. 6. 2019 (21:08)
    Permalink

    @Karel Kilián
    Dobrý den,
    při výpadku WiFi nejde Chrome, Messenger ani třeba WiFi analyzer – ten po aktualizaci telefonu neukazuje nic, ani po reinstalaci. Využívám ho v práci. Aplikace jsou 2 online hry, které již pár let hraji a nový telefon jsem si pořizoval i kvůli nim. Zajímavé je, že na datech vše funguje i na 4G routerech. Pokud se připojuji přes ADSL nebo VDSL router, připojení nefunguje. Dnes se mi telefon aktualizoval, bohužel žádná změna k lepšímu.
    Petr čech

  • 24. 6. 2019 (21:22)
    Permalink

    @Anonym
    Dobrý den,

    nejsem si jist, zda rozumím tomu, co se u Vás děje. Takto to zní, že při výpadku Wi-Fi nefungují aplikace, vyžadující připojení k internetu.
    Zkuste, prosím, nějak podrobněji popsat, oč jde.

    Karel Kilián

  • 7. 7. 2019 (10:17)
    Permalink

    Dobry den,kdyz zapnu hotspot na A2 lite tak nepropousti internet,poradi prosim nekdo co s tim?

  • 7. 7. 2019 (13:06)
    Permalink

    @pirat1973
    Dobrý den,

    zkuste si podle odkazů na jednotlivé operátory v tomto článku https://www.svetandroida.cz/co-je-to-apn/ projít nastavení APN. Skoro jistě bude problém v něm.

    Karel Kilián

  • 14. 7. 2019 (11:11)
    Permalink

    @ Karel Kilián
    Dobrý den,
    po aktualizaci telefonu Xiaomi Mi A2 Lite na android 9 mi přestaly fungovat některé online aplikace (hry). Chrome a Messenger fungovaly s výpadky – cca 5 minut byly aplikace online, pak se odpojily a musel jsem restartovat telefon. Na Vaší radu jsem dal telefon do továrního nastavení. Situace byla stejná. Pak se mi na telefonu stáhla opravná aktualizace a WiFi je od té doby takřka nepoužitelná. Nepřipojím se ani Google Play, abych mohl stáhnout nebo aktualizovat aplikace. Zajímavé je, že se vše tváří, že je internet k dispozici, k účtu Play se přihlásím, ale po odkliknutí odkazu (stáhnout nebo aktualizovat) se nic nestane. Chrome je to samé, naběhne výchozí obrazovka, ale odkazy nereagují. Messenger ukazuje, že je online, ale zprávy se neaktualizují. Online hry se spustí, při načítání se zaseknou a pak teprve ohlásí chybu s internetovým připojením – v případě vypnuté WiFi i dat tyto aplikace hlásí chybu hned po spuštění. Na datech vše funguje OK, bohužel mám jen 200 MB dat, takže je to tak přečíst si zprávy. Situace je taková, že na WiFi se připojím, ale nedostanu se na internet, někde je blokovaný buď nějaký port nebo služba. Internet mi funguje přes 4G routery – zkoušel jsem u známých nebo na veřejných WiFi. 100% nefunguje na ADSL a VDSL připojeních.
    Tovární režim už jsem zkoušel několikrát, dokonce jsem si založil i nový účet na Google play, ale problémy přetrvávají.
    Telefon jsem kupoval v prosinci 2018 od O2, 2x jsem ho reklamoval, vždy ho dali do továrního nastavení, na prodejně mi ukázali, že se připojí na jejich stránky a že aolkiace třetích stran nemohou řešit. Při druhé reklamaci jsem zkusil víc než jen Chrome s O2 stránkou a vše fungovalo. Tak jsem se pracovníka zeptal, jeké mají připojení k internetu, on mi sdělil, že přes 4G. Tak jsem se na to zaměřil a na 4G routerech vše funguje na 100%.
    Je to dost otravné, protože mám nový telefon, ale je k ničemu.
    Kdyby se dal někde stáhnout FW s Android 8, tak bych se k němu rád vrátil.
    Předem děkuji za odpověď
    Petr Čech

  • 14. 7. 2019 (16:04)
    Permalink

    @Petr Čech
    Dobrý den,

    obávám se, že ta odpověď od O2 není zcela přesná. 4G router v tom pojetí, jak ho chápu, je prostě normální Wi-Fi router, který není k internetu připojen kabelem, ale přes mobilní síť. To by rozhodně nemělo mít souvislost s tím, jak se Wi-Fi chová na Vašem telefonu.
    Nicméně jak to tak popisujete, asi bych zkusil:
    1. otestovat chování na jiné Wi-Fi. Je docela možné, že třeba zlobí Váš domácí router.
    2. znovu obnovení továrního nastavení (po té poslední aktualizaci by to bylo vhodné) s tím, že telefon pak neobnovíte ze zálohy, aby se nezatáhly staré chyby.
    3. pak opět reklamaci, protože pokud to nefunguje na více různých Wi-Fi, bude to nějaký problém v telefonu.

    Karel Kilián

  • 6. 8. 2019 (0:40)
    Permalink

    Dobrý deň, mám tiež Xiaomi model Mi A2.
    Po zasunutí SIM-ky všetko hladko prebehlo. Kým som došiel do auta od Orange servisu prišla mi SMS:
    „Práve ste stiahli XXX dát v cene 3,- €.“
    To je dôkaz, že išlo sa mi pripojiť na web s použitím siete môjho poskytovateľa Orange.
    Avšak to ma tak „potešilo“, že som si vypol mobilné dáta. Na web chodím aj tak len v prítomnosti voľnej WIFI.
    Tie som si však neskôr zapol, lebo som chcel komunikovať cez Whatsapp.
    Samozrejme sa mi aktualizoval Android z 8.1. na 9.
    Už neviem, či som potvrdil súhlas alebo to išlo automaticky. Možno aktualizácia podmieňovala nejakú inú činnosť.
    No a potom o pár dní som potreboval ísť na web a nešlo to.
    Neskôr som chcel poslať MMS a ajhľa, nedalo sa.
    Prijať taktiež nemožno.
    Nastavenie kontroloval pracovník Orange, iný pracovník v Orange opravovni mobilov.
    Vymenil aj SIM kartu, či nie je zlá.
    Jednoducho sú vedľa.
    Nepomohol ani „fabric reset“. Po ňom sa odvolá na posledný účet, na posledné kódy zamknutia obrazovky a prístup k SIM-ke.
    A samozrejme uplatnil poslednú verziu Androidu, ktorú poznal.
    Teda tento reset vôbec nie je „tvrdý reset“, ktorý som očakával.
    Možno som mal dať úplne nový účet – to sa mi už nechcelo.
    Idem ho reklamovať v predajni. Uvidíme, či ma … alebo nie.
    ZDAR všetkým nešťastníkom s Xiaomi mobilmi.
    P.S.
    – Keby ste vedeli o náprave, ďakujem za správu na [email protected]
    – Ináč wifi mi ide stále dobre, aj pri zapnutom bluetooth – niekto tu písal, že to ovplyvňovalo pripojenie k wifi.

  • 6. 8. 2019 (7:02)
    Permalink

    Dobrý den,

    pokud to přestalo chodit po aktualizaci (navíc tak velké aktualizaci, jako je z verze 8.1 na 9), tak bych v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet. Konkrétní postup najdete v našem článku jak telefon Xiaomi obnovit do továrního nastavení: https://xm.cz/blog/jak-telefon-xiaomi-obnovit-do-tovarniho-nastaveni/

    Karel Kilián

  • 1. 12. 2019 (16:23)
    Permalink

    Po aktualizaci mi2a na android 9 nelze spustit ladění USB. Po připojení na notebook je neviditelný. Při zapojení nabíječky telefon ukazuje pomalé nabíjení. Nemáte někdo s tím zkušenosti?

  • 1. 12. 2019 (16:26)
    Permalink

    Dobrý den,

    pokud se to děje po aktualizaci pak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 2. 12. 2019 (7:59)
    Permalink

    dobrý den.Tovární nastavení jsem provedl asi 5x a nic se nezměnilo. Možnosti ladění USB jsou šedé a nedají se změnit

  • 2. 12. 2019 (10:38)
    Permalink

    @Aktualizace android 9
    Dobrý den,

    v tom případě bych to asi viděl na servis nebo reklamaci. Patrně bude nutné úplně od nuly flashnout čistý firmware.

    Karel Kilián

  • 2. 12. 2019 (15:29)
    Permalink

    Děkuji moc asi to budu muset řešit přes servis.

  • 2. 12. 2019 (18:46)
    Permalink

    @Aktualizace android 9
    Dobrý den,

    také bych to viděl jako optimální řešení.

    Karel Kilián

  • 2. 12. 2019 (21:15)
    Permalink

    Zdravím,
    stále se nemůžu s telefonem 9) připojit k wi-fi síti, zkouším to už týden, vyzkoušel jsem všechny možné varianty. Telefon je nový, mám ho krátce, ze začátku , cca 1 den, wifi fungovalo jak na domácí síť, tak i free sítě, nyní po nainstalování Excel, WPS Adobe, nefunguje. Po zadání hesla hlásí : „Uložení sítě se nezdařilo“. Pokud použiji starý „Lumia 640“ , (Windows phone),nebo „Samsung“ (android) bez problému se k wifi přihlásím. Budu rád za každou radu. Díky moc. Stanislav ([email protected]).

  • 3. 12. 2019 (8:42)
    Permalink

    @Stanislav
    Dobrý den,

    no, otázkou je, zda telefon nejde připojit k žádné, nebo jen jedné konkrétní Wi-Fi. Pokud k žádné, pak bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
    Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis.

    Karel Kilián

  • 3. 12. 2019 (18:29)
    Permalink

    Velké poděkování za radu. Provedl jsem tovární nastavení, instalace proběhla O.K. a připojení je funkční. Doufám, že tím byl problém s připojením WI-FI definitivně odstraněn. Minulý týden, když jsem telefon rozbalil z krabičky a prováděl primární instalaci, zřejmě jsem postupoval zbrkle a klofal jsem do aplikací bez rozmyslu . Chce to mít na instalaci klid, číst vše, co je na obrazovce a postupovat pomalu.

  • 11. 12. 2019 (10:00)
    Permalink

    Dobrý den, mám přes půl roku Xiaomi mi A2 lite a už jsem zoufalá ze všech problémů s wifi. Na některých místech se nepřipojím vůbec ačkoli všichni okolo mě se připojí úplně v pohodě. A jakmile se připojím (doma, škola, intr,…) neustále wifi vypadává. Chvíli je ON, najednou je OFF. A takto pořád dokola. Také se mi nezobrazují ikony (fotky) na massengeru, nevidím, kdo mi píše, nevidím obrázky, gify, fotky, nic. Neustále mi hlásí že připojení není k dispozici, nebo internet je v nedosahu, není připojení, neni dostatečně silný internet. Ale přitom všechny ostatní zařízení se připojí v pohodě. Musím vždy telefon restartovat, abych se pak třeba na hodinu připojila. Poslední dobou musím restartovat telefon i 4x denně! Takhle je mi telefon k ničemu. A nepomohlo ani uvést do továrního nastavení. To jsem dělala, jelikož se mi i samovolně vypínají písničky a videa, bohužel se mi vypínají i teď po továrním nastavení a wifi taky nefunguje.
    Můžete mi poradit, co s tím? S předchozím xiaomi redmi 4 jsem neměla takový problém a už je to vyčerpávající, zvláště když telefon je nový!

  • 11. 12. 2019 (10:22)
    Permalink

    Dobrý den,

    v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte znovu obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Telefon pak NEOBNOVUJTE ze zálohy. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
    Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis.

    Karel Kilián

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.