MIUI tipy a triky

MIUI 14 – tipy a triky: jak řešit problémy s bezkontaktním placením?

Po aktualizaci na nejnovější verzi MIUI 14 začali někteří uživatelé hlásit problémy s bezkontaktním placením. Poprvé jsme se tomuto tématu věnovali v únoru letošního roku ve článku Po aktualizaci na MIUI 14 nefungují bezkontaktní platby přes NFC. Mezitím jsme nasbírali další poznatky, takže dnes se na něj podíváme o něco podrobněji.

Níže uvedené postupy jsou primárně určeny pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou MIUI 14. Tu časem obdržíte jako aktualizaci nejen na všech mobilech, které aktuálně nabízíme v našem českém i slovenském e-shopu, ale i na mnoha starších modelech.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Problémy s bezkontaktním placením

Problémy s bezkontaktním placením se projevují nejčastěji tak, že se při pokusu o zaplacení zobrazí na obrazovce telefonu aplikace Peněženka Google s chybovým hlášením o tom, že platba neproběhla. Na displeji platebního terminálu se pak zpravidla zobrazí hlášení „Platba zamítnuta“.

MIUI 14 – tipy a triky: jak řešit problémy s bezkontaktním placením?
MIUI 14 – tipy a triky: jak řešit problémy s bezkontaktním placením?

Tyto potíže se nejčastěji objevují na telefonech s grafickou nadstavbou MIUI ve verzi 14. V předchozích verzích grafické nadstavby jsme podobné problémy nezaznamenali. Potíže se projevují i na zařízeních, na kterých před aktualizací na MIUI 14 žádné problémy s bezkontaktním placením nebyly.

Při hledání příčin jsme narazili na zajímavý poznatek: potíže se projevují především na telefonech s aktivovanými duálními aplikacemi či pracovním profilem. Za jiných okolností se problémy objevovaly jen zcela výjimečně a zpravidla je vyřešilo obnovení do továrního nastavení.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Deaktivace duálních aplikací

V naprosté většině případů pomohla situaci vyřešit deaktivace duálních aplikací. Uživatelé tím sice přijdou o možnost používat zvolené aplikace se dvěma nezávislými účty, ale následně budou moci běžným způsobem platit. Je tedy otázkou osobních priorit, co je pro uživatele důležitější.

Jak deaktivovat duální aplikace?

  1. Otevřete systémové Nastavení.
  2. Pokračujte do sekce Aplikace.
  3. Otevřete Duální aplikace.
  4. Klepněte na ikonu s matičkou v pravém horním rohu.
  5. Pokračujte do Odstranění účtů duálních aplikací.
  6. Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka Odstranit.
  7. Telefon se následně bez varování restartuje.

Většině uživatelů tento postup pomohl a následně byli schopni s telefonem provádět bezkontaktní platby stejně, jako před aktualizací. Bohužel nedokážeme přesně vysvětlit souvislost mezi placením a duálními aplikacemi – prostě jsme díky našim uživatelům přišli na to, že když se Duální aplikace deaktivují, tak začne placení fungovat.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Jak dále řešit problémy s bezkontaktním placením?

Pokud by problémy s bezkontaktním placením po deaktivaci duálních aplikací pokračovaly, můžete zkusit ještě následující postupy.

Správné nastavení bezkontaktních plateb

Série Redmi Note 14
  1. Otevřete systémové Nastavení.
  2. Pokračujte do sekce Připojení a sdílení.
  3. V sekci NFC zkontrolujte, zda je u položky Pozice bezpečnostních prvků nastaveno HCE Peněženka.
  4. Přejděte do sekce Bezkontaktní platby.
  5. Ověřte, zda je u položky Výchozí platební aplikace nastaveno Google Pay.
  6. Zkontrolujte, zda je u položky Používat výchozí platební aplikaci nastaveno Vždy.

Jestliže ani po provedení všech výše uvedených nastavení nebude možné telefonem bezkontaktně platit, pak otevřete Nastavení, pokračujte do sekce Připojení a sdílení a v sekci NFC klepněte na položku Obnovení funkce NFC.

Zobrazí se dialogové okno, ve kterém klepněte na tlačítko Ano. V dalším dialogovém okně klepněte na tlačítko Obnovit a vyčkejte na obnovení nastavení NFC. Poté telefon restartujte nebo vypněte a znovu zapněte. Bezkontaktní placení by poté mělo fungovat.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Další díly seriálu MIUI 14 – tipy a triky

  1. Jak zabránit ukončování aplikací?
  2. Servisní menu (CIT) a diagnostika telefonu
  3. Aktivní displej a možnosti jeho nastavení
  4. Jak na nahrávání telefonních hovorů?
  5. Jak na úpravy fotek v telefonu? – 1. díl
  6. Jak na úpravy fotek v telefonu? – 2. díl
  7. Mobil hlásí This device is locked. Co s tím?
  8. Co dělat, když telefon nejde zapnout?
  9. SMS zprávy a možnosti jejich nastavení
  10. Jak řešit problémy s bezkontaktním placením?
  11. Jak zálohovat a obnovit SMS zprávy?
  12. Jak bezdrátově přenést fotky z mobilu do PC?
  13. Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 1. díl
  14. Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 2. díl
  15. Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 3. díl
  16. Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 4. díl
  17. Nedostali jste aktualizaci? Zkuste změnit oblast!
  18. Ruční aktualizace MIUI a/nebo Androidu
  19. Jak proměnit telefon v dálkový ovladač?
  20. Neprodali vám „šedivku“? Prověřte si telefon
  21. Jak přidat widgety na domovskou obrazovku?
  22. Co umí aplikace Počasí od Xiaomi?
  23. Co umí aplikace Kalkulačka od Xiaomi?
  24. Jak na rozdělení obrazovky a plovoucí okna?
  25. Zjednodušte si ovládání díky funkci Quick ball
  26. Jak spárovat chytré hodinky či náramek?
  27. Jak nastavit mobil jako Wi-Fi hotspot?
  28. jak vypnout reklamy v MIUI 14?
  29. Zamykací obrazovka a její nastavení
  30. Zkuste ovládat mobil gesty jako iPhone
  31. Jak přes kabel přenést fotografie do počítače
  32. Jak vyzvednout zásilku ze Z-BOXu Zásilkovny
  33. Co dělat, když nejde instalovat či aktualizovat aplikace?
  34. Jak odemykat mobil otiskem prstu či obličejem?
  35. Co prozrazují písmena za číslem verze o vašem telefonu?
  36. Jak změnit prostředí pomocí aplikace Témata?
  37. Jak k telefonu připojit bezdrátový reproduktor?
  38. Jak nahrávat telefonní hovory?
  39. Duální aplikace – jak je nastavit a používat?
  40. Jak na nahrávání obrazovky?
  41. Jak nahlásit problém či námět na zlepšení?
  42. Jak najít ztracený či odcizený telefon?
  43. Proč neukládat kontakty na SIM kartu?
  44. Co když mobil startuje do MIUI Recovery?
  45. K čemu je dobré rozšíření operační paměti?
  46. Jak na aktualizace aplikací a systému?
  47. Jak řešit, že se nejde dovolat na jedno číslo?

To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu MIUI 14 – tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 25. dubna.

Zaznamenali jste problémy s bezkontaktním placením?
Xiaomi Buds 5 Pro

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
0
Napište nám svůj komentář!x