Dostali jste k Vánocům nový telefon Xiaomi? Poradíme, jak ho nastavit!
Dostali jste k Vánocům nový telefon Xiaomi? Pokud za sebou ještě nemáte úvodní nastavení, určitě se vám bude hodit podrobný postup, ve kterém se podíváme na to, co vás čeká. Prozradíme také, na co si dát pozor.
Níže uvedený návod je určen pro telefony s MIUI 10, což je grafická nadstavba či, chcete-li, ROMka, kterou najdete na většině telefonů Xiaomi. Výjimkou jsou verze Mi A1, Mi A2 a Mi A2 Lite, které spadají do projektu Android One a jako takové mají čistý Android.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Instalace SIM karty
Patrně prvním krokem bude instalace SIM karty. Slot na SIM najdete zpravidla na levé hraně zařízení (při pohledu zepředu) v podobě malého šuplíčku, který má vedle sebe miniaturní kulatou štěrbinu.
K otevření šuplíčku byste měli použít prostředek k otevření slotu na SIM, který je součástí balení každého nového telefonu. Funguje to jednoduše – „jehlu“ vsunete do otvoru vedle šuplíčku, lehce zatlačíte a šuplíček se vysune. Umístíte do něj SIM kartu (správné vložení je možné jen jedno) a šuplíček opatrně zasunete.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Nastavujeme nový telefon Xiaomi
Poté již můžete telefon zapnout – k tomu slouží menší tlačítko, situované na pravé hraně telefonu. Tedy abychom byli zcela přesní. můžete ho zapnout i bez SIM karty, ale přeci jen se SIM je to lepší. Po chvilce čekání, která je v případě prvního spuštění nezbytná, se vás ujme průvodce, který vám pomůže nastavit váš nový telefon Xiaomi. Na úvodní obrazovce stačí klepnout na tlačítko se šipkou.
Hned v prvním kroku vás čeká výběr jazyka. Vyberte tedy podle svých preferencí – v globálních verzích telefonů samozřejmě nechybí ani čeština a slovenština. Poté pokračujte na další krok.
Následně vás čeká dotaz Vyberte svou oblast. Můžete vybrat Česko, pozor však na to, že seznam není seřazen podle abecedy a budete muset hledat. My naší zemi našli mezi Kyprem a Dánskem. Samotné nastavení oblasti však má jen minimální vliv na fungování telefonu. A co by váš mohlo zajímat: pokud nastavíte nějakou zemi Evropské unie (včetně naší), nebudete mít k dispozici některé funkce – například Témata, kterými můžete kompletně změnit vzhled uživatelského prostředí. Chcete-li je, klidně nastavte jako oblast třeba Hongkong.
Jako další následuje připojení k Internetu. V seznamu byste měli vidět dostupné Wi-Fi sítě, po výběru té správné následuje pokus o připojení, případně požadavek na zadání hesla. Pak pokračujte na další obrazovku. Pokud nemáte k dispozici Wi-Fi, můžete tuto volbu Přeskočit tlačítkem dole. V takovém případě však bude telefon používat mobilní data.
Následují Pravidla a podmínky. Pod odkazy si můžete pročíst smluvní podmínky a zásady ochrany osobních údajů. Abyste mohli nový telefon Xiaomi používat, musíte s nimi souhlasit, což znamená, že přepínač Přečetl(a) jsem si Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů a souhlasím s nimi musí být aktivní. Pak pokračujte na další obrazovku.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Přenos dat, nebo nové zařízení?
Systém poté zkontroluje dostupnost aktualizací a nabídne vám zkopírování dat ze stávajícího telefonu. Na výběr máte dvě možnosti: Kopírování dat vám umožní přenos dat ze starého zařízení do nového telefonu Xiaomi.
V takovém případě budete mít na výběr tři možnosti:
- Záloha z telefonu Android – probíhá přes bezdrátovou síť tak, že se pomocí aplikace Google oba telefony propojí a následně dojde k přenosu všech dat a většiny nastavení. Pozor však na to, že se nepřenášejí například fotky nebo textové zprávy.
- Záloha z cloudu – tuto možnost můžete použít, pokud jste měli starý telefon synchronizovaný s Googlem. V takovém případě není vyžadováno, aby byl původní mobil zapnutý. Po přihlášení jménem a heslem k účtu Google dojde ke stažení informací, dat a aplikací ze zálohy. Ani v tomto případě se nepřenášejí fotky nebo textové zprávy.
- iPhone – poslední možnost využijí ti, kdož na nový telefon Xiaomi přecházejí z iPhonu. V tomto případě budete muset na iPhonu spustit prohlížeč Safari a otevřít stránku android.com/switch. Následně se vás ujme průvodce, který vám pomůže s přenosem dat.
Druhou možností je Nastavit jako nové zařízení. V tomto případě nebude nový telefon Xiaomi kopírovat data ani ze zálohy, ani z jiného (staršího) telefonu. Tato volba je vhodná, pokud jde o váš první chytrý telefon, nebo jestliže prostě chcete „začít s čistým stolem“.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Účet Google
Dalším krokem je přihlášení k účtu Google. Pokud účet máte, můžete se přihlásit vyplněním e-mailové adresy a v dalším kroku zadáním hesla. Jestliže účet nemáte, můžete si ho přímo z telefonu založit.
K čemu je dobré mít účet Google? K mnoha věcem – například pomocí služby Najdi moje zařízení můžete vyhledat pozici ztraceného nebo ukradeného telefonu. Podstatně zásadnějším důvodem, proč mít účet Google, je zálohování dat.
Pokud si totiž své kontakty, události kalendáře, poznámky v aplikaci Keep a další budete synchronizovat s účtem Google, bude pro vás případná výměna telefon úplnou hračkou. Stačí se totiž na novém zařízení přihlásit jménem a heslem a během několika okamžiků budete mít k dispozici vše, co jste si uložili na starém telefonu. Určitě je to mnohem příjemnější a pohodlnější než přepisovat desítky kontaktů z jednoho telefonu do druhého!
V dalším kroku si můžete zvolit, zda chcete Přidat telefonní číslo k aktuálnímu účtu Google. V dalším textu se můžete dočíst, k čemu vám to bude dobré, a následně se rozhodnete, jestli chcete tuto možnost Přeskočit, nebo zvolíte Jdu do toho!
Následuje další vyjádření souhlasu – tentokrát s podmínkami Googlu. Opět si je samozřejmě můžete přečíst a v případě, že s nimi nemáte problém, stisknout tlačítko Souhlasím. Bez udělené souhlasu není možné služby Google používat, takže doporučujeme odpovědět kladně.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Služby Google
Následně dostanete na výběr, které služby Google chcete používat. Doporučujeme vše povolit, nicméně pro jistotu si je probereme:
- Zálohování na Disk Google – výše jsme si ukázali, jak můžete přes cloudovou zálohu obnovit data z původního do nového telefonu. Aby se záloha vůbec vytvářela, je nutné ji povolit právě tímto přepínačem. Záloha zahrnuje aplikace, data aplikací, historii volání, kontakty, nastavení zařízení a SMS.
- Usnadněte aplikacím určování polohy – aplikace, jako jsou například navigace, mohou zjišťovat svou polohu pomocí GPS, ale i několika dalšími metodami. Díky tomu je zjištění pozice mnohem rychlejší, než kdyby používaly pouze satelitní navigační systém. Jednou z možností je právě zlepšování přesnosti pomocí služeb Google.
- Zvýšit přesnost určování polohy – pokud tuto volbu povolíte, bude telefon používat k upřesnění polohy informace o dostupných Wi-Fi a Bluetooth vysílačích.
- Odesílat údaje o využití a diagnostice – tuto volbu můžete bez obav deaktivovat. Slouží k odesílání diagnostických dat, na jejichž základě vývojáři vylepšují některé funkce systému.
Po nastavení všech možnosti použijte tlačítko Přijmout. V dalším kroku pak můžete buď Přidat další e-mailový účet, nebo pomocí tlačítka Ne, děkuji tuto část nastavení ukončit.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Mi Cloud
Na telefonech Xiaomi s nadstavbou MIUI můžete kromě zálohy přes účet Google používat také službu Mi Cloud přímo od výrobce telefonu. Je pravdou, že se některé funkce dublují, což ale na druhou stranu není úplně špatné. Vždy je lepší mít dvě zálohy než jednu.
V prvním kroku budete upozorněni, že Mi Cloud potřebuje povolení. Odpovězte stiskem tlačítka Rozumím a následně na všechny požadavky o oprávnění odpovězte kladně – tedy Povolit.
Následuje průvodce, který s vámi absolvuje všechna nastavení. Stojíte-li o synchronizaci fotografií, kontaktů, SMS, historie hovorů a dalších dat, ponechte volbu Synchronizace aktivní a pokračujte na další obrazovku.
Následuje přihlášení k účtu Xiaomi. Pokud již tento účet máte, můžete se přihlásit telefonním číslem a heslem. V případě, že máte účet Xiaomi navázaný na e-mail, použijte volbu Jiné způsoby přihlášení. Jestliže účet Xiaomi ještě nemáte, můžete si ho založit tlačítkem Vytvořit účet. Následně si zvolíte, zda chcete použít k založení telefon, nebo e-mail.
Pokud vše proběhne, jak má čeká vás ověření vašeho telefonního čísla. V dialogu tedy klepněte na Ověřit a na vaše telefonní číslo bude odeslána verifikační textová zpráva. Telefon si ji zpracuje sám, takže dál nemusíte řešit nic navíc. Je však nutné aplikaci Povolit oprávnění přistupovat k textovým zprávám.
V dalším kroku si můžete aktivovat funkci Najít zařízení. Něco podobného již patrně máte nastavené od Googlu, nicméně opět platí, že je lepší mít k dispozici více metod. Doporučujeme tedy nechat volbu aktivní a pokračovat dál.
V případě, že jste se přihlašovali k již existujícímu účtu Xiaomi, dostanete v dalším kroku na výběr, zda si přejete Obnovit pomocí zálohy z Mi Cloudu, nebo jestli chcete nový telefon Xiaomi Nastavit jako nové zařízení. Rozhodnutí je v tomto případě na vás. V případě obnovy si můžete vybrat datum a telefon, ze kterého bude použita záloha.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Zabezpečení
Většina dnešních telefonů je vybavena čtečkou otisků prstů, která slouží k jednoznačné identifikaci majitele. V kroku Nastavte heslo tedy doporučujeme použít možnost Otisk prstu. Na některých telefonech pak v této fázi bude dostupná i pohodlnější možnost ověření obličejem.
Nejprve si však musíte zvolit gesto, PIN, nebo heslo. K čemu? Pro případ, že by ověření otiskem z nějakého důvodu neproběhlo (například máte rukavice, přestal fungovat čtečka, ….). Určitě si nastavte bezpečný způsob – PIN 1234 je první, co většina zlodějů zkusí. Své heslo, gesto, nebo PIN si samozřejmě dobře pamatujte!
Následně budete vyzváni k přiložení prstu na čtečku. To se provádí opakovaně, aby se telefon naučil rozpoznávat váš otisk bez ohledu na to, jak prst přiložíte. Poté vás čekají Další nastavení, kde můžete povolit přístup k poloze a některé další možnosti.
V dalším kroku si zvolíte grafické téma, tedy to, jak bude vypadat prostředí vašeho telefonu. Na výběr je Výchozí, které doporučujeme, a lehce starší Classic A to je vše, přátelé! Objeví se informace, že nastavení bylo dokončeno, a vy se během několika okamžiků ocitnete na domovské obrazovce. Nyní již můžete telefon používat.
Pokud byste si s něčím nevěděli rady, zeptejte se v komentářích pod tímto článkem, nebo ještě lépe použijte naši Poradnu Xiaomi, kde se snažíme na dotazy uživatelů odpovídat každý všední den. Na našem blogu přinášíme každý všední den a někdy i o víkendech novinky ze světa Xiaomi. Dozvíte se tak například o připravované aktualizaci pro váš nový telefon Xiaomi a v průběhu roku vás budeme seznamovat se zajímavými tipy a triky.
Nevím, jak nastavit větší hlasitost příchozího hovoru u telefonu Xiaomi Redmi 6.
@Hana Ros
Dobrý den,
odpovídal jsem Vám na tento dotaz v Poradně.
Karel Kilián
dobry den mam problem, koupila jsem si novy telefon tudis mam i novou simku ,telefon jsem nastavila dala novou simku ale stale mam jen tisnove volani
@adela sestakova
Dobrý den,
nějak mi uniká, proč s novým telefonem kupovat novou SIM? Každopádně tohle bude rozhodně problém na straně operátora a doporučuji s tím jít za ním. SIM patrně není aktivní.
Karel Kilián
Dobrý den, dostala jsem zcela nový xiaomi redmi note 6 pro, který byl kupovaný přímo na prodejně Xiaomi. Všude jsem četla, že součástí balení je i pomůcka k otevření šuplíku pro simku, ale v mé krabičce nic takového nebylo. Je tedy možné ten šuplík otevřít i jinak, nebo s tím musím na prodejnu??
Ještě by mě zajímalo, když si přímo v prodejně koupím nový telefon tak je krabička zabalená v nějaké fólii nebo ne? Protože ten můj zabalený nebyl a tak mám pochybnost zda je vůbec nový a ještě k tomu když tam něco chybí.
Děkuji za odpověď
@Klára
Dobrý den,
ten prostředek na otevření šuplíčku by měl být někde mezi manuály. Teoreticky se dá nahradit otevřenou sponkou nebo jehlou, ale opatrně!
Rozbaloval jsem několik telefonů Xiaomi (dělám jejich recenze) a všechny byly v průhledném obalu (něco mezi celofánem a igelitem). Můj dojem je podobný, jako Váš. Přinejmenším ten telefon asi někdo otevřel.
Karel Kilián
mám nový redmi7 a kdokoliv mi volá tak učastník slyší sam sebe
@boraha
Dobrý den,
to určitě není v pořádku. V takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis s reklamací.
Karel Kilián
Jak rychle přijmout hovor
@Josef Hebík
Dobrý den,
co myslíte tím rychlým přijetím hovoru?
Karel Kilián
Dobrý den, prosím o radu snažím se dát do provozu nový telefon xiaomi redmi 7 pořád mi točí kolečko a píše kontrola dostupnosti aplikaci můžete mi poradit točí to už 2 hodiny a nic. ?Dekuji
@Andrea
Dobrý den,
zkuste telefon vypnout dlouhým podržením (cca 10 sekund) tlačítka pro zapnutí/vypnutí a pak znovu zapnout. Pokud se bude situace opakovat, viděl bych to na reklamaci.
Karel Kilián
dobrý deň už som skúšala všetko možné ale prijímanie mms mi stále nejde a ani operátor mi stým nevie pomôcť čo mám ešte robiť
@Ľubka
Dobrý den,
bohužel jste neuvedla, co máte za telefon a operátora. Bez toho těžko najdu, jak to má být nastavené.
Karel Kilián
Dobrý den,
mám nový telefon Xiaomi Redmi Note 7.
Bohužel se mi nijak nedaří nastavit spojení s počítačem přes USB.
Podle návodů jsem nastavil ladění přes USB. Když telefon připojím přes USB a zvolím Přenos souborů tak klapne, ale to je asi vše.
V počítači mohu vysunout MTP, ale jinak mi nic telefon nenajde. (Správce souborů, ani WinCommander).
HP Photosmart se automaticky spustí, ale zároveň telefon nenajde.
Zajímavé je, že Microsoft program Fotky mi fotografie v telefonu ukáže.
Chtěl bych si do telefonu nahrát audioknihy, ale nevím jak.
Děkuji za radu.
@Vojtěch Růžička
Dobrý den,
používáte originální kabel, který byl součástí balení? V tom bývá nejčastější problém.
Karel Kilián
Dobrý den, děkuji
i když program Fotky mi fotografie převede? Pravda je, že na počítači mám USB 2 a mobil má USB C.
Zkusím tedy koupi nový kabel, ale dost dlouhý, abych se na něm mohl po…..
Dobrý den,
to, zda má počítač USB 2.0, nebo 3.0, hraje roli pouze z hlediska rychlosti přenosů.
Nicméně pokud nepoužíváte originální kabel, tak je téměř 99% pravděpodobnost, že Vám to nefunguje právě kvůli kabelu.
Zkuste celý postup ve článku https://xm.cz/blog/jak-pripojit-telefon-kabelem-k-pocitaci/ – pokud to nebude fungovat, tak je ta jistota prakticky 100%.
Karel Kilián
Dobrý den,
to všechno, co je v v uvedeném článku jsem již dřív provedl ALE přiznám se, že jsem nezkusil Průzkumníka Windows, neboť ho normálně pro práci nepoužívám.
Takže závěrem: Průzkumník a program Fotky – oba programy milované společnosti Microsoft – s telefonem komunikují, ale jiné programy ne.
Takž dál už nic zkoušet nebudu, pro přenos souborů a obrázků použiji uvedené programy.
Děkuji za pomoc.
Dobrý den,
tak v tom případě to je ale v pořádku. Telefon se totiž k počítači nepřipojuje jako další disk (nemá písmeno jednotky) a tudíž ho běžné aplikace pro správu souborů nevidí. Pro některé programy jsou k dispozici doplňky, které tuto funkci přidávají, ale z vlastní zkušenosti musím říci, že nefungují tak dobře a často dělají víc problémů než užitku.
Karel Kilián
Děkuji za informaci
@Anonym
Dobrý den,
není zač – rádo se stalo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
prosím, asi jsem v mobilu někde přeťukla a u Messengru, když mi přijde zpráva, se mi po odemknutí obrazovky, neukáže kolečko s fotkou, ale jen nahoře v řádku.
Prosím nevíte kde nastavit ? Všechna oznámení mám zapnutá.
Děkuji
Dobrý den,
v tomto případě bych asi jako nejrychlejší cestu viděl odinstalaci a novou instalaci aplikace Messenger. O data přitom nepřijdete – ta jsou uložena na serveru.
Karel Kilián
Dobrý den,
nastavila jsem si tapety na zamykací obrazovku a domovskou obrazovku, ale při každém vypnutí telefonu se mi tapeta na zamykací obrazovce změní na jinou. Poradíte jak z toho ven?
Děkuji
@Gledys
Dobrý den,
bohužel se jedná o chybu, kterou přinesla poslední aktualizace MIUI. Nezbývá než počkat na vydání další verze, kde snad bude tato chyba odstraněna.
Karel Kilián
Dobrý den,
co dělat v případě, když starý telefon byl odcizen nebo ho už nelze spustit. Dají se ty data přenést nějak jinak (protože bez tohoto kroku to člověka dál nepustí.? Děkuji
@Andrea
Dobrý den,
bohužel nespecifikujete, jaká data máte na mysli. Takže obecně: o to, co máte v cloudu, odcizením ani poškozením nepřijdete. Do cloudu můžete zálohovat kontakty, fotky, případně nastavení některých aplikací. Pokud jsou nějaká data pouze v mobilu a nikam se nesynchronizují, tak o ně ztrátou, odcizením či poškozením telefonu samozřejmě přijdete.
Karel Kilián
Dobrý den, ještě jsem se chtěla zeptat zda se dá ten převod dat ze sim karty uskutečnit i dodatečně ne hned v těch krocích na začátku?
Děkuji
@Andrea
Dobrý den,
pokud máte kontakty na SIM kartě, pak je lze převést do telefonu, respektive (lépe) na účet Google kdykoli.
Karel Kilián
Dobry den, pri telefonovani, kdyz se ucho dotyka displeje, se mi na telefonu (Redmi 7a), spousti ruzne aplikace nebo se mi zapne rezim letadlo a ten mi hovor ukončí, jak mohu nastavit volani, aby se to nedelo, dekuji B.S.
@Barbora Šeblová
Dobrý den,
Otevřete aplikaci Telefon (zelené sluchátko).
Na úvodní obrazovce klepněte na tlačítko se třemi vodorovnými čárkami v levém dolním rohu.
Přejděte do sekce Nastavení příchozího hovoru.
Aktivujte volbu Senzor přiblížení.
Karel Kilián
Dobry den, senzor priblizeni mam zapnuty, asi tedy zkusim tovarni nastaveni, dekuji za radu B.S.
@Barbora Seblova
Dobrý den,
možná bude stačit ten senzor zkalibrovat. Nejprve klikněte na zelené sluchátko v levém spodním rohu a vyťukejte jednoduchý kód: #*#*6484#*#*
Vyberte Test senzoru přiblížení, případně anglicky Proximity senzor. Nyní je dobré vyčistit a vyleštit displej, zejména jeho horní polovinu – proximity senzor se nachází poblíž přední kamery. Po vyčištění položte telefon na rovnou plochu, displej nechte odkrytý a tapněte na Spustit kalibraci. Prakticky ihned se dole objeví Kalibrace úspěšná. Nyní můžete rukou zakrýt horní polovinu displeje, dokud se číslo 5.00 nezmění na hodnotu 0.0. Tím je kalibrace dokončena a můžete se vrátit stiskem tlačítka domů.
Na vině může být také nevhodný obal, zakrývající částečně oblast snimače přiblížení (nad obrazovkou).
Karel Kilián
Dobrý den, telefon Xiami Redmi Note 3 mi najednou přestal vyhledávat sítě WIFI a není možné se připojit. V nastavení WIFI je přepínač aktivní, ale nic se neděje, tlačítko Aktualizovat je neaktivní, žádné uložené sítě, nereaguje na nic. Telefon i WIFI routery několikrát restartovány, zabezpečení v pořádku, běžně to spolu komunikovalo, najednou mrtvé. K WIFI routerům se mi připojí všechna ostatní zařízení včetně dalšího Xiaomi telefonu bez problémů. Je to jakoby telefon prostě nechtěl vyhledávat nebo o tuto vlastnost úplně přišel. Všechny aplikace jsem zkontroloval, spořič atd., nic to neblokuje, alespoň jsem na nic nepřišel. Na data se telefon připojí bez problémů, provedena aktualizace všeho co šlo, přesto nic. Poradíte, prosím?
@Jiří Seifert
Dobrý den,
zkuste v Nastavení-Sítě a bezdrátová připojení-Více použít volbu Resetovat Wi-Fi, data a Bluetooth.
Karel Kilián
Dobrý den,
volba Resetovat WI-FI, data a Bluetooth v mém telefonu není
Nastavení-Sítě a bezdrátová připojení-Více obsahuje pouze položky Režim Letadlo, Síť VPN, Připojení přes USB, Připojení přes Bluetooth a Bezdrátový displej.
Možnost resetu jsem v Nastavení nenašel nikde.
Mám Android 6.0.1 MMB29M, MIUIGlobal 10.2/ Stabilní, 10.2.1.0(MHOMIXM)
Děkuji.
Jiří Seifert
@Jiří Seifert
Dobrý den,
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis.
Karel Kilián
Mám nový telefon redmi note 8 pro a chci kopírovat data z původního telefonu redmi note 4 dle návodu výše a vlastně i v telefonu.Ucet Google a zálohování jsem měl.Musim mít v obou telefonech při této operací SIM karty nebo bude stačit jenom v novém pro kontakty.
Štětina Vratislav
@Vratislav Štětina
Dobrý den,
kde máte SIM kartu by v tomto případě nemělo hrát roli.
Karel Kilián
Dobrý den,mám telefon Xiaomi redmi 7 . Při nastavování telefonu jsem chtěl z úvodní obrazovky odstranit některé ikony, a omylem jsem tahem nahoru odstranil hodiny s datumem. Teď to nemůžu najít a vrátit zpět. Jak to udělat? Děkuji za radu. Vymětal
@Anonym
Dobrý den,
dlouze podržet prst na domovské obrazovce a poté se objeví nabídka Widgety. Hodiny s počasím jsou v nich.
Karel Kilián
Dobrý den,prosím o radu,chtěla bych nastavit hodiny na uzamčený displej.
Děkuji za odpověď Šilarová
@xiomi redmi note 7
Dobrý den,
pokud myslíte hodiny na zhasnutém displeji, tak to na Redmi Note 7 nejde. Tento telefon nedisponuje funkcí ambientního displeje – další informace najdete v tomto článku https://xm.cz/blog/ambientni-displej-a-zamykaci-obrazovka/
Karel Kilián
Dobrý deň. Chcem sa spýtať na nabíjanie telefónu Xiaomi mi note 10. Keď ho dám nabíjať obrazovka bliká. Dá sa to vypnúť dosť to vadí večer. Ďakujem
@Lubomír
Dobrý den,
měl by zabrat následující postup:
1. Otevřete aplikaci Google.
2. Klepněte na tlačítko Více se třemi tečkami.
3. Pokračujte do Nastavení.
4. Zde otevřete sekci Asistent Google.
5. Přepněte na záložku Assistant.
6. Sjeďte skoro na konec nabídky a klepněte na Telefon.
7. Deaktivujte přepínač Ambient Mode.
Více info v případě zájmu najdete zde: https://xm.cz/blog/dotaz/neustale-rozveceni-dislaje-pri-nabijeni/
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím, dostala jsem nový Xiaomi RedMi 7 a místo háčků se mi zobrazuje
přeškrtnutý obdélník, oblast i jazyk mám správně a pořád nic. Předem děkuji
@Anonym
Dobrý den,
tak viděl a slyšel jsem mnoho, ale že by se na telefonu nezobrazovala správně čeština, to ještě ne. No, každopádně v takovém případě bych doporučil obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, pak bych doporučil reklamaci.
Karel Kilián
Dobry den, mam novy telefon xiaomi mi a3 a rada by som mala aktivovanu led kontrolku na zmeskane hovory a notifikacie. Ta moja sa aktivuje len pri nabijani. Aktivovala som uz blikanie aj som restartovala telefon. Treba to este niekde aktivovat?
Dakujem pekne vopred
Dobrý den,
nemyslím si. Myslím, že by mělo stačit to povolení, které jste udělila. Myslím ale, že to bliká jen na zmeškané hovory a SMS. V dalších aplikacích je to nutné povolit zvlášť.
Karel Kilián
Dobrý den,mám Xiaomi poprvé a chci se zeptat,co je aplikační trezor. Pořád se mi to začalo objevovat v horní liště,tak jsem dal vynutit ukončení a nevím,jestli jsem udělal dobře.Dekuji za info. Model Redmi note 8T.Honza.
Dobrý den,
do aplikačního trezoru si můžete schovat aplikace, ke kterým se pak dostanete jen po ověření.
Karel Kilián
A jak se teď k němu dostanu, když jsem dal vynutit ukončení? Děkuji.
@Aplikační trezor
Dobrý den,
mělo by stačit restartovat telefon.
Karel Kilián
Děkuji za podporu… Honza.
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Dobrý den. Prosím info, jak do mi a3 přetáhnout SMSky ze starého mobilu s androidem.
Kontakty, kalendář atp. si mobil načetl při úvodním nastavování (což velmi oceňuji) tu historii SMS, whatsapp atd. nikoliv.
Zdraví
Richard
@Richard
Dobrý den,
na SMS můžete zkusit použít aplikaci SMS Backup & Restore – https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore
WhatsApp má vlastní zálohování na Disk Google. Čili musíte nejprve provést zálohu na starém telefonu přímo v aplikaci, pak teprve přendat SIM do nového a při prvním spuštění Vám to nabídne obnovu.
Karel Kilián
Dobrý den. Prosím Vás o radu.Mám problém,že mi e-mail přijde po dvou hodinách nebo až při samotném otevření Gmail.Mam tam nastavenou synch.po 15min.Potom jsem jsi všiml,že v synchronizaci mám Google a gmail,oba mají dva e-mail účty.U gmailu je synchronizace v pořádku,ale u googlu aplikace Gmail je u jednoho e-mail účtu hláška Nastaly potíže se synchronizací.sluzba bude brzy obnovena.Posledni synch.byla na konci listopadu a od té doby nic.Uz si nevím rady s tímto problémem. Děkuji za radu.
@Synchronizace
Dobrý den,
zkuste Gmail nastavit podle článku jak zabránit ukončování aplikací? – https://xm.cz/blog/jak-zabranit-ukoncovani-aplikaci/
Karel Kilián
Děkuji za odpověď. Docela mě zajímá ten problém se synchronizací,když dám např v Gmailu spravovat účty v tomto zařízení tak pod položkou jiný je položka googlu a položka Gmail(osobní)IMAP.Pod položkou Googlu mám dva e-mail účty a jeden z nich hlásí chybu synchronizace-posledni z konce listopadu.Druhy e-mail je v pořádku.U položky Gmail (osobní IMAP) je taky synchronizace v pořádku.Kde může být chyba? Děkuji za tipy.
@Synchronizace
Dobrý den,
tak to je hodně divné a obávám se, že něco je špatně. Je to tak, že klepnete v Gmailu na Nastavení, a pak vidíte:
– Obecná nastavení
– první e-mail
– druhý e-mail
– Přidat účet?
Karel Kilián
Myslím v Gmailu pravý horní roh kolečko ucet-kliknu,dám spravovat účty v tomto zařízení.otevre se mi okno synchronizace. V části Jiný mám Google a Gmail.Po kliknutí na Google mám dva ucty(e-mail).Po rozkliknuti chybového účtu je několik položek zaškrtnute k synchronizaci.u položky Gmail jsou točící se šípky s vykřičníkem (položka je zaskrtnuta)
@Synchronizace
Dobrý den,
buď máme odlišné verze Gmailu, nebo se špatně dívám, ale já v té sekci pro správu účtu položku Jiný nemám…. Kde by tam měla být? Rád bych porovnal, zda to máme stejně.
Karel Kilián
Dobrý den, dnes mi přišel nový redmi note 7, ale zatím do něj nemám správnou velikost sim karty. Mohu prvotní instalaci provést bez sim karty? Je nějaký zásadní rozdíl mezi instalací bez a se simkou? Podotýkám, že ze starého telefonu nepotřebuji nic převádět.
Děkuji za odpověď
Karolína
@Karolína
Dobrý den,
pokud máte dostupné Wi-Fi připojení, myslím, že by nepřítomnost SIM karty neměla hrát zásadní roli.
Karel Kilián
Po otevření Gmail vedle vyhledavaciho pole kulatá ikona s pismenkem-ucet,na něj kliknu a vidím účty a pod nimi možnost spravovat ucet.potom postup jak jsem psal výše.problem se už asi objasnil,protože v tom Google účtu Gmailu se nějakým způsobem dostal účet s koncovkou .cz. tak proto to asi nekomunikovalo.tento účet jsem odstranil.
@Synchronizace
Dobrý den,
aha, tak to .cz bude takřka jistě příčinou těch problémů. Každopádně jsem rád, že se problém nakonec povedlo vyřešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám telefon redmi note 7 a nemohu přijít na to, mají vypnout vibraci při budíku. Používám funkci nerušit a originální zvuk z nabídky, ale i při vypnutí budík funkce nerušit vibruje.
Děkuji
@Vibrace
Dobrý den,
klepněte na daný budík, pak na tlačítko Pokročilá nastavení a zde deaktivujte tlačítko Vibrovat při buzení.
Karel Kilián
Dobrý den,
mám nový telefon mi a3, když si upravím nějakou fotku a chci si ji uložit, tak mi telefon napíše, že se při ukládání vyskytla chyba a fotka se neuloží. Nevíte prosím co s tím? Děkuji.
Dobrý den,
problém může být na více místech:
– v té aplikaci, což vyloučíte tím, že zkusíte pro úpravy jinou aplikaci
– v systému, což můžete vyloučit tím, že provedete obnovení do továrního nastavení
– v hardwaru, konkrétně úložišti – což bude možné předpokládat, pokud to bude zlobit i po obnově do továrního nastavení.
Karel Kilián
Dobrý den,
mám nový telefon Xiaomi MI 9 lite a potřebovala bych přenést zálohu SMS zpráv do nového telefonu. Zálohu mám vytvořenou jako CSV soubor. Telefon jej nechce přečíst ať použiju jakýkoliv SMS Backup/Restore program. Ve složce, kde je soubor umístěný, ať je to interní úložiště, SD karta, nebo Google drive, nic nenajde. Soubor mám pojmenovaný SMS_backup_08012020.CSV. Můžete mi poradit. Děkuju Radka
Restore SMSbackup
Dobrý den,
a tu zálohu jste vytvořila jakým programem? Protože tím samým by mělo být možné ji obnovit.
Karel Kilián
Zálohu jsem vytvořila aplikací, stažitelnou pro telefon Blackberry „SMSBackup“ for Blackberry 10.
Radka
@Restore SMSbackup
Dobrý den,
tak to se obávám, že asi nebude kompatibilní s Androidem…. Respektive na Androidu asi nebude aplikace, která by to uměla importovat.
Karel Kilián
Dobrý den, tak opravdu platí to, jak se říká : „nový telefon k vánocům přinese jen dočasnou radost, pak nastává rozčarování s přenosem údajů a dat s tím související. “ :=/
Děkuji za Vaši reakci
Radka
@Restore SMSbackup
Dobrý den,
chápu Vaše rozčarování, leč v tomto případě je to celkem předpokládatelné. Přeci jen BlackBerry je úplně jiná platforma, jiný systém, navíc velice minoritní. Například přechod mezi iOS a Androidem je v obou směrech poměrně propracovaný, neboť oba systémy mají silné zastoupení na trhu a je hodně zákazníků, kteří mezi nimi přecházejí.
Karel Kilián
Dobrý den, mám telefon Redmi Note 7 a nám pocit, že jsem dříve měl u budíku možnost nastavit si „událost“ přímo na konkrétní datum a teď tam tuto možnost nemůžu nikde najít..
Zmizela ta funkce nebo jen špatně hledám?
Pavel
@Budík – datum
Dobrý den,
nechci se mýlit, ale myslím, že taková funkce v Budíku od Xiaomi nikdy nebyla….
Karel Kilián
Mám dotaz,jaký je postup, když chci ve fotce třeba namalovat šipku,zakroužkovat atd….,děkuji…jo mám mobil Xiaomi MI9T…děkuji za info
JOSEF
Dobrý den,
v Galerii stačí fotku otevřít a pak klepnout na ikonu s notýskem a tužkou pro úpravy. V další nabídce pak máte možnost „čmárání“.
Karel Kilián
dobrý den mám na telefonu pouze tísňová volání,poradíte mi
@Anna
Dobrý den,
tak s tím asi nic nevymyslíme. Zkuste kontaktovat operátora s dotazem, proč Vám blokuje běžné hovory.
Karel Kilián
Dobrý den pane Kilián,
mám telefon Xiaomi Redmi Note 4, nyní jsem koupil Note 8 Pro a postrádám aplikaci Pošta – konkrétně tedy emailového klienta kde mám na původním telefonu cca 5 IMAP účtů. Zvolil jsem při instalaci nového přenos dat, přenesly se kontakty a některé aplikace, SMS bohužel ne, ale to by se snad také mohlo něčím povést, ale absence toho emailového klienta je pro mě celkem zásadní problém, je možnost instalace takového klienta na novém 8 Pro ? (do GMailu to integrovat nechci pokud možno)
Díky moc za případnou radu
@Pošta – IMAP nezávislý email klient
Dobrý den,
ano, tuto aplikaci skutečně v posledních modelech Xiaomi nenajdete a není dostupná ani v Obchodě Play.
Osobně bych doporučil nahradit ji aplikací Outlook. Ale chcete-li aplikaci od Xiaomi, můžete ji zkusit stáhnout a nainstalovat z APKMirror – https://www.apkmirror.com/apk/xiaomi-inc/miui-mail/miui-mail-miui_v11_email_20200107_b2-release/
Neručím ale za to, že bude fungovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den pane Kilián,
Vaše rada je nad zlato! je to přesně ta stejná aplikace kterou jsem používal v Redmi Note 4 a na Note 8 PRO prostě chybí – toto nepochopím, původně jsem se díval po verzi 8T ale nakonec jsem si připlatil za verzi PRO která má více paměti jak RAM tak FLASH a tedy čekal jsem že taková věc jako je emailový klient je snad přece samozřejmostí, vím, že spousta lidí používá buď gmail nebo leze na seznam přes web, ale mám rád klienta kde mám všechny účty pohromadě, byť to sice jde i v gmailu, ale ten mi nějak nepřirostl. Už na Note 4 byl jeden čas problém, že po nějaké jejich aktualizaci nešel přidat další IMAP klient pouze ty jejich default čínské kterých je tam kupa, nicméně po několika dalších updatech se problém s přidáním dalších účtů vyřešil.
Tedy ještě jednou VELKÉ DÍKY za Vaši pomoc
s pozdravem Martin
@Martin
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo! Jinak co se týká toho, proč Xiaomi tu aplikaci vyřadilo z posledních telefonů, tak to bohužel nijak nevysvětlili.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
snažím se přenést starý Huawei P9 do nového Xiaomi Redmi Pro 8. Téměř toi mám hotové, ale nevím si rady s poznámkovým blokem na Huawei. Apka ShereMe to sice přenese, ale Redmi to nedokáže zpracovat. Také by mě zajímalo, zda lze dostat u apky Waze oblíbené adresy ze starého telefonu do nového.
Děkuji. Zdenka
@Zdenka
Dobrý den,
může to být (a velmi pravděpodobně to je) tím, že je ta aplikace určena pouze pro telefony značky Huawei. Pak ji na zařízení jiné značky nespustíte nebo po spuštění spadne.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den. Jak prosím nastavit doručenku SMS? Redmi note 8t. Dekuji
@Doručení sms
Dobrý den,
v aplikaci Zprávy klepněte na tři tečky a jděte do Nastavení. Tam pak zvolte příslušnou SIM a aktivujte volbu Dostávat potvrzení o doručení zpráv SMS.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň. Prosím vás vedeli by ste mi poradiť,prečo mi správy na WhatsApp, messenger, gmail a všetko ostatné,čo prijmam len cez internet chodí len keď som pripojená na wi-fi? Na dáta mi telefón nereaguje. Mám redmi 8a. Ďakujem pekne
@Linda
Dobrý den,
a fungují Vám mobilní data? Například webový prohlížeč, když se odpojíte od Wi-Fi?
Karel Kilián
Áno, to mi funguje.
Dobrý den,
ok, v tom případě zkuste u těch aplikací, které Vám nefungují přes mobilní data, toto:
– Nastavení
– Aplikace
– Správa aplikací
– Messenger (či jiná z Vámi jmenovaných)
– Využití dat
– Zkontrolujte, zda jsou aktivní (modré) všechny volby, tj. Mobilní data-SIM 1 (případně SIM 2), Wi-Fi i Data na pozadí.
– vraťte se o krok zpět a otevřete možnost Zakázat využití dat. Zde by měly být aktivní (modré) všechny možnosti.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Všetko mam tak ako ste napísali. Môže byť chyba v telefóne. Lebo už som bola aj v predajni, odkiaľ mám telefón a ani tam mi to nevedeli nastaviť. Dakujem
Dobrý den,
no, v tom případě bych v doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí, asi bych uvažoval o reklamaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ďakujem vám veľmi pekne za radu. Príjemný deň prajem
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo.
Přeji Vám hezký den!
Karel Kilián
Dobrý den mam telefon Xaiomi Mi9 a v poslednom čase mám problém pri telefonovaný sa my telefon sám pripája na google uvodnú obrazovku skúšal som hard reset výrobné nastavenia nič nepomáha.pokial som mal telefon beaplikacii a bez učtu google všetko frčalo.poradte čo mám spraviť telefon my prišiel zo servisu a vraj mu nič nieje dakujem
@Vlado
Dobrý den,
zkuste: Nastavení-Další nastavení-Zástupci tlačítek-AI tlačítko-Stisknutí-Žádná.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dakujem pekne vyskúšam prajem pekný den
@Vlado
Dobrý den,
budu rád, když dáte vědět, zda to zabralo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
zdravim ma xiomi redmi note 7 global zachovanu v sebe funkciu ,,nahravanie hovorov,,ak ano zostane tato funkcia zachovana aj po aktualizaciii
dakujem
@nahravanie hovorov
Dobrý den,
ano, na telefonech, na kterých byla funkce nahrávání k dispozici z výroby, o ni aktualizací nepřijdete.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám Redmi 8 pokud volám a chci přijmout hovor tak při PŘIJMUTÍ je hovor ukončen. Totéž se děje i opačně
@Dotaz
Dobrý den,
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, dva dny mám Redmi Note 8T. Přecházím z Honor 7A. Snažím se přetáhnout data přes Clone It, už druhý den marně. I když se to spojí, přesto to nezačne stahovat. Opačně (ze Xiaomi do Honoru to běží perfektně, to jsem zkoušela). Už jsem bezradná.
Děkuji za případnou radu. P. Dejnožková
Dobrý den, koupil jsem si nový telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro přehodil 2 SIM karty od Vodafonu ze starého telefonu a udělal převod všeho co se dalo. Nyní při zapnutí telefonu se cca. po minutě objeví hláška- Služba aktivace Xiaomi SIM karty, Získávání informací o aktivaci,Načítání SMS brány,Aktivuji SIM kartu…,Načítání SMS brány…, Čekání na aktivaci SIM karty.., a poslední hláška je Došlo k chybě sítě. U vodafonu mi řekli, že to jejich chyba není, že je to nějaká aplikace Xiaomi a oni s tím nemají nic společného… Co se s tím dá dělat a je to k něčemu vůbec důležité? Jinak Volání,přijímání hovorů a SMS-ky fungují bez problémů. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
ano, toto se občas objevuje, už jsme to několikrát hlásili jako chybu do Xiaomi, ale řešení není známo.
Několika lidem pomohlo povolení dat roamingu, tak zkuste – třeba to zabere.
Osobně si myslím, že to důležité není – slouží to prostě k propojení telefonu a účtu Xiaomi, může se to hodit při hledání mobilu přes účet Xiaomi.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Bohužel nepomohlo…
Dobrý den,
zkuste ještě toto:
v Nastavení-Aplikace-Správa aplikací klepněte na tři tečky v pravém horním rohu a zvolte Zobrazit všechny aplikace.
V seznamu aplikací pak vyhledejte Služba aktivace Xiaomi SIM karty, otevřete a klepněte na Vyčistit mezipamět.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, když volám tam mi zhasne obrazovka a nemohu hovor ukončit.
Dobrý den,
nemáte na telefonu nějaký obal nebo ochranné sklo, které by zakrývalo prostor v horní části obrazovky?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobry den.
Mozna se vam bude zdat mu dotaz uplne blby,. Je nejaka moznost prekopirovat aplikace a vestere nastaveni z samsungu galaxy a5(2017)? Zkousel jsem to pres Smart switch ale u Xiami Redmi 8 mi to napsalo ze to neni kompakti s timto telefonem. Jde nejak nastavit klavesnice 3×4? Dekuji za rady .
Dobrý den,
Váš dotaz určitě není hloupý! Obávám se, že aplikace na to není. Ale při prvním spuštění nového telefonu byste měl dostat nabídku, zda chcete obnovit data z cloudu či jiného telefonu. Více jsem o tom psal v kapitole Přenos dat, nebo nové zařízení? v tomto článku: https://xm.cz/blog/nastavit-novy-telefon-xiaomi/
Úplně všechno však bohužel přenést nelze. Vždy záleží na tom, zda autor té které aplikace implementuje podporu zálohování do cloudu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Nejedou mi odesílat premium SMS u operátora je mám povolený, můžete mi poradit jak je povolit v nastavení telefonu Xiaomi redmi 7a?? Děkuju
Dobrý den,
na úrovni telefonu nelze blokovat prémiové SMS. Většinou jsou zablokovány u podnikových SIM. Ověřit to můžete snadno: dejte SIM do jiného telefonu a zkuste poslat prémiovou SMS.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den syn má telefon xiaomi model M1804c3CG jelikož Zapoměl gesto tak jsme udělali tvrdí restart když se zapne tak tam píše this IS locked a hned pod tím je napsáno activate this Device a to druhé je open Wi-Fi setting k WiFi jsem se přihlásila ale bohužel nevím co dál děkuji za radu
Dobrý den,
to je nějaké hodně nestandardní – hlavně nevidím důvod, proč telefon komunikuje anglicky. Obávám se, že tady bude jedinou cestou obnovení do továrního nastavení. Bohužel to znamená ztrátu dat, nastavení a aplikací. Návod najdete ve článku MIUI 11 – tipy a triky: jak obnovit telefon do továrního nastavení? Vás se konkrétně bude týkat poslední kapitola Nouzový scénář, jak obnovit telefon do továrního nastavení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
koupila jsem si nový telefon redmi 9AT a dostala v Tescu sim kartu tescomobil zdarma. Tak jsem to vložila do mobilu, nastavila základní parametry a chtěla telefonovat. Nemám mejl a nechce mě nic pustit do aplikací. Když mi někdo volá, tak po 3 vteřinách automaticky přijímám hovor. Nejhorší to je, když to neslyším. Děkuji za pomoc
Dobrý den,
v takovém případě bych doporučil provést obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu, dost možná i o to, že jedná-li se skutečně o Redmi 9AT, pak patrně nejde o telefon určený pro český trh. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den můžu se zeptat mám telefon redmi note7 a nejde my nastavit jednotlivá vlastní zvonění ke kontaktům vždy se my to vrátí na jedno zvonění i když udělám vše jak tady radite
Dobrý den,
pokud to nejde dle postupu, uvedeného v našem návodu, tak se obávám, že to bude nějaký větší problém. V takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den. Dostala jsem nový telefon, kam jsem vložila starou SIMkartu. Vše mi funguje, ale nenaskakují mi internetová data. Ukazuje mi to 0, i když mám zaplacené 1.5Gb. nevím, jestli je chyba v telefonu, nebo co se děje.
Děkuji.
Dobrý den,
nejsem si jist, nač se ptáte. Funguje Vám na telefonu internet? Pokud ano, kde Vám „nenaskakuji data“?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
.Prosím o radu. Omlouvám se, že se neumím přesně technický vyjádřit. Snad můj problém popíšu srozumitelně.
Dole na MT jsou tlačítka:
Kolečko, tj domovská obrazovka s ikonami
Vlevo je čtvereček a po stisknutí se má objevit obrazovka s malými okny spustenych aplikaci. Toto okno se mě ztratilo. Když tlačítko zmáčknu objeví se tapeta domovské obrazovky bez ikon. Stalo se mě to po zapnutí ultra šetřiče baterie a pak mě to nabídlo opravu a tu jsem odsouhlasila.
Poradí mě někdo jak to vrátit zpět? Děkuji.
Mám Xiaomi redmi note 9
Dobrý den,
toto už hlásilo několik uživatelů. Bohužel se patrně jedná o chybu v poslední aktualizaci. Řešení není znáno.
Zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji za odpověď. Dnes, tj po týdnu, se to samo opravilo.
Nevím jak se to stalo, rozhodně ne moji zasluhou , ale je to v pořádku.
Asi je to tak, jak jste psal. Xiaomi na chybu přišel a opravil.
S pozdravem
Kinclova
Dobrý den,
tak to je dobrá zpráva. Moc děkujeme za informaci! Vypadá to, že na problému v Xiaomi zapracovali
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, dostala jsem telefon redmi note 7. A chtěla bych se zeptat,jak nastavit na zamykatelné obrazovce, že přišla nějaká zpráva. Vše je jen v roletce a to mi nevyhovuje. Děkuji
Dobrý den,
musíte do Nastavení-Oznámení-Zamykací obrazovka a zde povolit aplikace, které zde mohou zobrazovat svá oznámení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, v prohlížeči se mi rozhodilo zobrazení záložek. Místo původních záložek pod sebou se mi najednou zobrazují jako čtverečky a shlukují se do skupin. Jak nastavím zpět? Dekuji
Dobrý den,
v jakém prohlížeči? V Chrome?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Jak prosím udělat na telefonu MI 10T miniaturu?
Dobrý den,
asi netuším, co myslíte tou miniaturou. Zkuste mi to, prosím, nějak přiblížit – rád Vám pak zkusím odpovědět.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,koupila jsem si nový telefon Rédmi note 10 pro,nejde mi stahovat výplatní pásky z e-mailu, děkuji za odpověď
Dobrý den,
bohužel nepíšete, v jakém jsou formátu a zda se to děje i u jiných příloh. Doporučím tedy obecně: Nastavení-Aplikace-Správa aplikací-Oprávnění-Soubory a média-Povolit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,nedaří se mi na Xiaomi Redmi 9 AT nastavit světlé pozadí
Dobrý den,
mělo by stačit zvolit si nějakou světlou tapetu. Vizte náš návod MIUI 12 – tipy a triky: nastavení tapety, živé tapety a Super tapety.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám Xiaomi redmi 8t muž do něj dát paměťovou kartu 128 giga?
Dobrý den,
výrobce maximální akceptovanou velikost paměťové karty bohužel neuvádí, nicméně několik na sobě nezávislých zdrojů tvrdí, že do Redmi Note 8T lze instalovat kartu s kapacitou až 256 GB. Se 125 GB by si tedy měl bez problémů poradit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Koupila sem si tel a sem stoho uplne mimo nejde mi poslat hudbu prez blutu ani stahnou hudbu jak to udelat dekuji
Dobrý den,
pokud máte počítač nebo notebook, můžete hudbu do telefonu přenést kabelem. Pomoci Vám s tím může náš návod MIUI 12 – tipy a triky: jak připojit telefon kabelem k počítači?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den
Mám problém s tel MI 11 lite : nastavení oznámení aplikaci Viber Messenger, WhatsApp… Zpráva přijde vždy, ale dokud neotevřu onu aplikaci, nevím že zpráva přišla..
V nastavení mám vše povoleno. Přesto přijde cca 3 oznámení z 10. Funguje to úplně nahodile. Jeden den přijde všechno, další tři dny nic …
Existuje něco, aby oznámení vždy přišlo?
Děkuji.
Dobrý den,
zkuste ty aplikace nastavit tak, aby je systém neukončoval/neuspával – vizte návod ve článku MIUI 13 – tipy a triky: Jak nastavit aplikaci, aby ji systém neukončil?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám telefon Xiomi Poco a zmizela mi ikony Zprávy z hlavní obrazovkya mám ji až mezi všemi ostatními ikonami, jak ji dostanu opět na hlavní obrazovku.
Dobrý den,
mělo by stačit na té ikoně v seznamu aplikací podržet prst. Následně ji můžete přetáhnout na volné místo domovské obrazovky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
dobry večer mužu se zeptat jak udelat telefo xaumi redmi 9AT uplne od znova
Dobrý den,
pokud máte na mysli obnovení do továrního nastavení, tak podrobný návod najdete v našem článku MIUI 12 – tipy a triky: obnovení telefonu do továrního nastavení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Funguje?
Dobrý den. Mám nový Xiaomi redmi note 12s a pro počátečním přenosu dat ze staršího typu Xiaomi mi nastal problém s jedním ze 4 studentských účtů mých dětí. Chtělo to stáhnout nějakou aplikaci, a rovnou to stažení nabízelo, tak jsem ho dala a teď mi to hlásí nedokončeny těch: Aplikace Pracovní nastavení pravi… A pak text, zda sdílet chybové hlášení se Xiaomi….na výběr jsou dvě možnosti buď Zrušit nebo Hlášení…… ať dám kteroukoliv z nich, vždy zbělá obrazovka a po nějaké době se tato chybová hláška objeví opět….a stále dokola…..
Nevíte prosím co s tím???
Dobrý den,
bohužel na toto se těžko odpovídá, když nevíme, jakou aplikaci jste během úvodního nastavení stáhl. S ohledem na popisovaný stav bych doporučil provést obnovení do továrního nastavení a telefon poté nastavit znovu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravim, mám problém při přenosu těch dat na Redmi Note 9 ,MIUI 12.5.6. Po továrním nastavení mi to v úvodu, po všech těch krocích jako jazyk,SIM, atd.. neobjeví to okno s možností kopírování aplikací a dat. Po odsouhlasení smluvních podmínek jsem normalně v systému a nikde v nastavení nic podobného nemůžu najít. Díky
Dobrý den,
pokud se během úvodního nastavení neobjeví nabídka na obnovení ze zálohy (např. proto, že k danému účtu nemáte uloženou žádnou zálohu), měla by se přinejmenším nabídnout možnost obnovení dat z jiného telefonu s Androidem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, dostala jsem nový Redmi Note 14 a v krabičce bylo pouze prohlášení o shodě a bezpečnostní informace. Nebyl žádný návod nebo manuál s obrázky a popisem, prosím dá se někde stáhnut, ale hlavně aby byl v češtině? Mám problém i s informacemi v mobilu, když js
ou psané anglicky, umím jen česky. Jde nějak zadat požadavek jen pro komunikaci v češtině? Mám problém s fotkami, v mobilu jsou, ale po připojení k PC se objeví, že nejde připojit abych si otevřela Import atd., ale pak další komunikace už je jen anglicky a to musím ukončit a nedodělám. Dá se nějak přepojit na češtinu jako v PC si ji můžu vybrat.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den Anno,
Český (byť stručný) návod by měl být součástí balení. Pokud tam není, obchodník tím porušuje zákon. Uživatelskou příručku si ale můžete stáhnout z oficiálních stránek Xiaomi zde:
Informace v mobilu by rozhodně neměly být anglicky. Při prvotním nastavení jste měla možnost zvolit jazyk, a pokud jde o verzi určenou pro český trh, čeština tam určitě je. Pokud telefon zobrazuje anglické texty, doporučuji ověřit nastavení jazyka:
(anglicky: Settings → Additional settings → Language & input → Čeština)
Po změně by měl telefon kompletně přepnout do češtiny. Pokud i poté některé aplikace zobrazují anglické texty, zkuste je aktualizovat přes Obchod Play.
Pokud se při připojení k počítači objeví problém s importem fotek, zkuste:
Přeji hezký den,
Karel Kilián