MIUI tipy a triky

MIUI 13 – tipy a triky: Co dělat s hláškou „This device is locked“?

Za určitých okolností se telefon může dostat do stavu, kdy po zapnutí nenastartuje operační systém, ale zobrazí se černá obrazovka s obrázkem patentního zámku a textem „This device is locked“ („Toto zařízení je uzamčeno“). Co to znamená a jak z toho ven?

This device is locked
This device is locked

Níže uvedené postupy jsou primárně určené pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou MIUI 13. Tu najdete nejen na všech mobilech, které aktuálně nabízíme v našem českém i slovenském e-shopu, ale i na mnoha starších modelech.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Kdy se zobrazuje hláška „This device is locked“?

Tato hláška se nejčastěji zobrazuje v okamžiku, kdy byl telefon uveden do továrního nastavení, aniž by z něj předtím byl odebrán účet Xiaomi. Může k tomu dojít například v situaci, kdy systém není schopen startu a uživatel ho obnoví do továrního nastavení pomocí konzole pro zotavení. V takovém případě mohou nastat komplikace jen tehdy, když uživatel nezná přihlašovací údaje ke svému účtu Xiaomi.

Hlášení This device is locked
Hlášení This device is locked

Podstatně větší problém nastává v situaci, kdy se hláška „This device is locked“ zobrazuje na nově zakoupeném (respektive zpravidla bazarovém) telefonu. V takovém případě rozhodně budete muset požádat prodávajícího o součinnost, protože jinak v podstatě není šance, jak se z této situace dostat (pokud tedy neumíte flashovat ROMky).

Pokud se uvedené hlášení zobrazuje na zakoupeném telefonu po prvním spuštění, znamená to jedinou věc: telefon byl neodborně uveden do továrního nastavení. Bohužel častým důvodem bývá skutečnost, že se jedná o odcizený mobil, ze kterého se prodávající tímto způsobem pokusil odstranit údaje o původním majiteli.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Telefon je původně váš a znáte heslo k účtu Xiaomi

Nejjednodušší je situace v okamžiku, kdy znáte přihlašovací údaje k účtu Xiaomi, který byl před obnovením továrního nastavení v telefonu použit. Jak říká text na obrazovce: „This device is associated with an existing Mi Account. For Security reasons, you need to enter password to verify the device.“ – tedy „Toto zařízení je spojeno s existujícím účtem Mi. Z bezpečnostních důvodů je třeba zadat heslo pro ověření zařízení.“

Klepněte na tlačítko Activate this device
Klepněte na tlačítko Activate this device

V takovém případě stačí klepnout na tlačítko Activate this device. Na další obrazovce se zobrazí částečně anonymizované údaje o účtu, který byl v telefonu použit před obnovením do továrního nastavení. Zpravidla jde o číslo účtu (ID), telefonní číslo, případně e-mailovou adresu. Díky tomu si můžete ověřit, že jde o účet, jehož heslo hodláte použít.

Údaje o účtu Xiaomi
Údaje o účtu Xiaomi

Následně do pole Enter password zadejte heslo k uvedenému účtu a stiskněte zelené tlačítko Activate. Pokud je heslo správně, telefon poté bude pokračovat ve spouštění a zobrazí úvodní obrazovku nastavení MIUI. Je možné, že v průběhu konfigurace budete dotázáni ještě na přihlašovací údaje k účtu Google.

Zadejte heslo a stiskněte tlačítko Activate
Zadejte heslo a stiskněte tlačítko Activate

V případě, kdy telefon není připojen k internetu prostřednictvím mobilních dat (tj. např. v něm není SIM karta), bude před jeho aktivací nutné připojit ho k bezdrátové síti. To můžete provést tak, že klepnete na tlačítko Open Wi-Fi settings, zvolíte Wi-Fi a přihlásíte se k ní. Poté pokračujte zadáním hesla k účtu.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Telefon je původně váš, ale neznáte heslo k účtu Xiaomi

Pokud úvodní nastavení vašeho telefonu prováděl někdo jiný nebo jste prostě jen zapomnětliví, pak možná heslo ke svému účtu Xiaomi neznáte. Je však nutné vědět alespoň základní údaje o účtu, jež byl v telefonu původně použit.

Xiaomi Buds 5 Pro

Napovědět vám může klepnutí na tlačítko Activate this device, kdy se na další obrazovce ukáže hlášení „This device is associated with a Mi Account“ („Toto zařízení je spojeno s účtem Mi“). V závorce je pak uvedena část ID čísla účtu Xiaomi a telefonního čísla, na které byl účet registrován.

Údaje o účtu Xiaomi
Údaje o účtu Xiaomi

Dalším krokem pak bude obnovení hesla k účtu Xiaomi. To můžete provést na stránce https://account.xiaomi.com/fe/service/forgetPassword, kde nejprve zvolte, zda budete zadávat Telefonní číslo, E-mail, nebo Xiaomi účet. Poté zadejte požadovaný údaj (tj. telefonní číslo, e-mailovou adresu nebo ID vašeho účtu) a klepněte na tlačítko Další.

V následujícím kroku potvrďte, že nejste robot, a dostanete se na stránku Ověření účtu. Zde si můžete zvolit, zda pro ověření použijete telefonní číslo, nebo e-mailovou adresu. Pak klepněte na tlačítko Další, čímž přejdete na další krok.

Zvolíte-li ověření e-mailem, měla by vám na uvedenou adresu přijít zpráva s odkazem, přes který by mělo být možné resetovat heslo. V případě ověření telefonním číslem by vám měla přijít SMS s kódem, jež následně zadáte na webu.

V obou případech by se následně měl zobrazit formulář pro zadání nového hesla. Po vyresetování hesla by mělo být možné telefon aktivovat postupem uvedeným v předchozí kapitole „Telefon je váš a znáte heslo k účtu Xiaomi“.

Resetování hesla k účtu Xiaomi
Resetování hesla k účtu Xiaomi

Zde si dovolíme malou poznámku: pokud je SIM karta s daným telefonním číslem vložena v telefonu, který se snažíte odemknout, volte raději ověření pomocí e-mailu. Ověřovací zprávu by totiž nebylo v uzamknutém telefonu přečíst. V podstatě jedinou možností je v takovém případě dát SIM kartu s daným číslem do jiného, funkčního telefonu.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Telefon nebyl původně váš a neznáte heslo k účtu Xiaomi

Bohužel častou situací, kdy se na telefonu zobrazuje hlášení „This device is locked“, je pořízení bazarového telefonu. V tom lepším případě znamená pouze to, že původní majitel nebo bazar telefon neodborně obnovil do továrního nastavení. Horší variantou je zakoupení ukradeného telefonu.

Abyste si mohli mobil nastavit, bohužel se neobejdete bez znalosti hesla a údajů k účtu Xiaomi. Tyto údaje by měl vědět původní majitel. Pak jsou dvě možnosti: buď vám přihlašovací údaje sdělí (což z bezpečnostního hlediska není úplně rozumné), nebo vám heslo, nutné k odemknutí, do telefonu zadá osobně.

V případě, že vám prodávající neposkytne potřebnou součinnost (např. tvrdí, že heslo nezná), bude další řešení už spíše v rovině právní. Je zřejmé, že vám prodávající prodal zařízení, které není možné používat, případně lze důvodně předpokládat, že bylo odcizené. Můžete se zkusit obrátit na odborný servis, nicméně počítejte s tím, že pravděpodobně bude požadovat nějaký doklad prokazující, že jste majitelem telefonu.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Další díly seriálu MIUI 13 – tipy a triky

  1. Zamykací obrazovka a její nastavení
  2. Baterie, spořič a optimalizované nabíjení
  3. Domovská obrazovka a její možnosti – 4. díl
  4. Domovská obrazovka a její možnosti – 3. díl
  5. Domovská obrazovka a její možnosti – 2. díl
  6. Domovská obrazovka a její možnosti – 1. díl
  7. Jak na bezdrátový přenos souborů?
  8. Přenos souborů z mobilu do počítače kabelem
  9. Jak pořídit a sdílet snímek obrazovky?
  10. Co dělat s hláškou „This device is locked“?
  11. Co je režim Fastboot a jak se z něj dostat?
  12. Tajné kódy pro vstup do skrytých nastavení
  13. Jak na aktualizace MIUI a Androidu?
  14. Jak dostat Dynamic Island z iPhonů na Android?
  15. Jak skrýt ikonu NFC z oznámení?
  16. SMS zprávy a možnosti jejich nastavení
  17. Jak na nahrávání telefonních hovorů?
  18. Jak nastavit a používat dualSIM telefon?
  19. Jak nastavit aplikaci, aby ji systém neukončil?
  20. Jak nastavit a používat přenosný hotspot?
  21. Jak nastavit telefon na zahraniční roaming?
  22. Témata aneb Jak snadno změnit vzhled MIUI
  23. Jak číst a psát SMS z počítače?
  24. Co dělat, když se po připojení k Wi-Fi v letadle nelze připojit k Wi-Fi?
  25. Aktivní displej (Always on Display; AoD)
  26. Aplikace Fotoaparát a její možnosti nastavení – 3. díl
  27. Aplikace Fotoaparát a její možnosti nastavení – 2. díl
  28. Aplikace Fotoaparát a její možnosti nastavení – 1. díl
  29. Jak ručně aktualizovat MIUI a/nebo Android?
  30. Jak poznat, zda máte evropskou, nebo globální verzi telefonu?
  31. Jak instalovat aplikace z neznámých zdrojů?
  32. Jak nastavit a omezit přístup aplikací k poloze?
  33. Proč a jak zapnout rozšíření operační paměti?
  34. Jak upravit MIUI, aby vypadalo jako iOS z iPhonů?
  35. Zkuste nové widgety z MIUI 13 i na starším telefonu
  36. Postranní lišta a možnosti jejího nastavení

To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu MIUI 13 – tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 8. listopadu.

Samsung Galaxy S25
Samsung Galaxy S25

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


10 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Eva
Eva
2 let před

Dobrý večer vám prajem. Nesprávnym reboot sa mi podarilo zablokovať smartfón Xiaomi Redmi Note 10PRO. Kúpila som ho z druhej ruky a starú e-mail adresu som vymenila za novú a čislo telefónu je nové:+421940060522. Staré číslo bolo+421911420625, ktoré už je nefunkčné Mobilné číslo je +421911420625 a už sa nepoužíva, teraz mám nové: +421940060522. Krajina použitia – Slovensko. Mi ID – neviem to celé, lebo som si to nezapísala 645****38 odblokovací kód je 27120F031874 to je ten napísaný pod oknom na čiernom pozadí, ale zmenil sa na 45EY-RXCO- 6EHC-NIG ale po neúspešnom pokuse o odblokovanie sa odblokovacie číslo zmenilo na vyššie uvedené 45EY-RXCO-****-NIG, ale na stránke IMEI info sa stále zobrazuje 27120F031874!!! Prosím vás , smartfón je ešte v záruke, ale do servisu s ním nechcem ísť. Nerada by som oň prišla, pochopte. Neviem celé Mi čísloa ani neviem či zapísaná mail adresa a nové číslo zostalo v ňom lebo som už viackrát urobila wipe data. Takže nechcem riskovať a na domáce sfunkčenie cez PC nemám PC. Mám otázku :približne to Mu číslo poznám no neviem to naisto. Keby ste mi mohli pomôcť aspoň s ďalším číslom nasledujúcim po 5-ke po trojici prvých čísel kódu-645****385.. Veľmi peknevám ďakujem za skorú odpoveď.Posielam prílohy s hlavnými údajmi. EVA

Screenshot_2023-03-12-21-32-32-304_com.android.chrome.jpg
Richard
Richard
1 rok před

nemožem spustiť telefon Redmi 4 určite je moj

David
David
1 rok před

Zarjadene je zamknuti nemam čislo stoho čo bolo pretim aktivovane

Michal Uher
Michal Uher
11 měsíců před

Dobrý den,
jsem v situaci, kdy je telefon můj, chtěl jsem ho předat dceři a vymazal všechna data. Bohužel, znám jen telefonní číslo, na které je v systému Xiaomi telefon registrován. Heslo už ne. Chtěl jsem ho tedy obnovit, ale nepřichází mi SMSka (na nový telefon, ve kterém už mám právě tu simku z telefonu Xiaomi).
Nemáte zkušenost s tímto problémem?
Moc děkuji
Michal U.

Kamav
Kamav
11 měsíců před

Man zablokovani

10
0
Napište nám svůj komentář!x