MIUI 12 – tipy a triky: Jak správně odeslat hlášení o chybě do Xiaomi?
Nebývá to sice vysloveně časté, ale sem tam se v operačním systému, grafické nadstavbě MIUI nebo v nějaké systémové aplikaci může objevit nějaká chyba. Pokud stojíte o to, aby byla vyřešena, měli byste o ní dát vědět vývojářům a poskytnout jim co možná nejvíce informací. V tomto článku vám ukážeme, jak správně odeslat hlášení o chybě do Xiaomi.
Níže uvedené postupy jsou primárně určeny pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou MIUI 12 a MIUI 12.5. Tyto verze najdete nejen na všech mobilech, které aktuálně nabízíme v našem českém i slovenském e-shopu, ale i na mnoha starších modelech.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Co dělat, když telefon zlobí?
Pokud narazíte na nějaké problémy s telefony Xiaomi, Redmi a Poco, můžete se obrátit na naši Poradnu. Žádný dotaz zde nezapadne a na každou otázku dostanete odpověď. Společnými silami s dalšími ochotnými uživateli jsme v Poradně vyřešili již více než 9500 problémů!
Jestliže potíže nastaly po nějaké větší aktualizaci Androidu a/nebo MIUI, doporučujeme nejprve zkusit provést obnovení zařízení do továrního nastavení. Můžete postupovat dle našeho podrobného návodu MIUI 12 – tipy a triky: obnovení telefonu do továrního nastavení.
Pokud problém přetrvá, pak bude hlavní otázkou, než začnete vyplňovat hlášení o chybě, čeho se vlastně týká. Pokud jde o chybu v nějaké konkrétní aplikaci třetí strany, zkuste kontaktovat její vývojáře – v Obchodě Google Play bývá uvedena adresa webových stránek a e-mail, na kterém lze kontaktovat vývojáře. U systému, nadstavby a systémových aplikací to jde jednodušeji.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak odeslat hlášení o chybě do Xiaomi?
V této kapitole vám ukážeme, jak vytvořit podrobnou zprávu o chybách a jak ji odeslat ke kontrole. Dobrou zprávou je, že celý postup je natolik jednoduchý, že ho zvládnou i naprostí začátečníci. Doslova během několika minut máte možnost podat kompletní zprávu o celkovém stavu svého smartphonu.
I když to není vůbec složité, měli byste vědět, že tuto funkci nenajdete prostým pohledem. I to je možná jeden z důvodů, proč mnoho uživatelů problémy spíše ignoruje a chyby nehlásí. Když budete vědět, jak na to, bude mnohem snazší hlášení o chybě odeslat.
Jak vytvořit hlášení o chybě?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce O telefonu.
- Pokračujte do Všechny specifikace.
- Opakovaně rychle za sebou klepněte na položku Procesor.
- Poté, co se zobrazí Zásady ochrany osobních údajů zvolte Souhlasím.
V následujících okamžicích se začne sestavovat zpráva o chybě, což můžete sledovat v notifikacích. Tento proces může trvat až několik minut v závislosti na množství uložených informací a také na typu zařízení. Jakmile je zpráva vytvořena, můžete ji najít ve Správci souborů, konkrétně ve Sdíleném úložišti ve složce MIUI\debug_log.
Jak odeslat zpětnou vazbu?
Pomocí zpětné vazby můžete odesílat vývojářům nejen hlášení o chybě, ale také náměty na různá vylepšení.
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce Služby a zpětná vazba.
- Klepněte na tlačítko Odeslat zpětnou vazbu.
- Jedná-li se o chybu, označte ji jako Problém.
- Vyplňte podrobnosti o problému, případně přiložte snímky nebo video se záznamem obrazovky.
- V sekci Vybrat položky zvolte, čeho se problém týká.
- Zadejte Četnost výskytu, tj. jak často se chyba objevuje.
- Zvolte datum a čas.
- Vyplňte svůj e-mail, nebo telefonní číslo.
- Pokud jste vytvořili hlášení o chyba, pak aktivujte volbu Přidat protokoly.
- Klepněte na tlačítko Odeslat.
Jak odeslat hlášení o chybě s protokolem?
Pokud se vaše problémy týkají:
- volání a signálu mobilní sítě,
- zvuku, nahrávání zvuku a videa,
- služby určování polohy,
- senzorů,
- Wi-Fi a funkce ShareMe,
- Bluetooth,
pak můžete získat a následně odeslat protokoly týkající se konkrétně výše uvedených problémů. V takovém případě postupujte následovně:
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce Služby a zpětná vazba.
- Pokračujte do Získat protokoly.
- Zvolte problém, který vás trápí, a klepněte v příslušné sekci na Vygenerovat protokol.
- Poté, co se zobrazí Zásady ochrany osobních údajů zvolte Souhlasím.
- V dalším kroku klepněte na tlačítko Přejít na Domovskou obrazovku.
- Zkuste replikovat problém – tj. udělat to, co nefunguje nebo činí problémy.
- Poté se vraťte do Nastavení-Služby a zpětná vazba-Získat protokoly.
- Zde klepněte na tlačítko Dokončit a nahrát.
- Tím se dostanete do dialogu Odeslat zpětnou vazbu.
- Vyplňte všechny položky formuláře dle předchozí kapitoly Jak odeslat zpětnou vazbu?
- Aktivujte volbu Přidat protokoly.
- Klepněte na tlačítko Odeslat.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Předchozí díly seriálu MIUI 12 – tipy a triky
- 68. díl – jak se zbavit lišty s údajem o přenesených datech?
- 67. díl – co dělat, když sluchátka hrají moc potichu?
- 66. díl – 10 věcí, které byste neměli dělat se svým mobilem
- 65. díl – jak změnit systémové písmo?
- 64. díl – co dělat, když nejde změnit vyzvánění telefonu?
- 63. díl – přístup ke skrytým nabídkám MIUI
- 62. díl – jak správně odeslat hlášení o chybě do Xiaomi?
- 61. díl – stavový řádek a možnosti jeho nastavení
- 60. díl – nastavení tapety, živé tapety a Super tapety
- 59. díl – jak smazat „ostatní“ soubory a uvolnit paměť?
- 58. díl – co dělat, když vypadává či nefunguje Wi-Fi?
- 57. díl – jak nastavit a používat Duální aplikace?
- 56. díl – co je Pracovní profil a jak se zbavit ikony s kufříkem?
- 55. díl – jak nastavit mobilní data a datový roaming?
- 54. díl – jak zjistit, zda máte nejnovější verzi MIUI a Androidu?
- 53. díl – šest praktických tipů pro aplikaci Fotoaparát
- 52. díl – True Phone Dialer místo aplikace Telefon – 2. díl
- 51. díl – True Phone Dialer místo aplikace Telefon – 1. díl
- 50. díl – co dělat, když telefon nejde zapnout?
- 49. díl – jak používat Druhý prostor?
- 48. díl – tmavý/světlý režim a další nastavení displeje
- 47. díl – jak na bezkontaktní platby přes NFC?
- 46. díl – jak zálohovat, obnovit a přenést SMS?
- 45. díl – jak blokovat příchozí hovory, zprávy a spam?
- 44. díl – jak zapnout a používat VoLTE a VoWiFi?
- 43. díl – párování příslušenství přes Bluetooth
- 42. díl – jak na nahrávání obrazovky do videa?
- 41. díl – jak se připojit k Wi-Fi a další užitečná nastavení
- 40. díl – jak aktivovat a používat nové Centrum ovládání?
- 39. díl – vyměňte předinstalované aplikace za lepší (2. díl)
- 38. díl – vyměňte předinstalované aplikace za lepší (1. díl)
- 37. díl – pět jednoduchých triků pro zrychlení telefonu
- 36. díl – jak zálohovat aplikace a jejich data?
- 35. díl – rozdělení obrazovky a práce se dvěma aplikacemi
- 34. díl – Témata aneb Jak kompletně změnit vzhled MIUI
- 33. díl – jak vybrat, nastavit a používat telefon s dual SIM
- 32. díl – jak zjistit, co vybíjí baterii telefonu?
- 31. díl – jak zálohovat fotky, až skončí Fotky Google?
- 30. díl – jak na natáčení videa mobilním telefonem?
- 29. díl – jak a proč změnit oblast/region telefonu?
- 28. díl – odemykání telefonu otiskem prstu a pomocí tváře
- 27. díl – jak na aktualizace MIUI, Androidu a aplikací?
- 26. díl – jak na nahrávání telefonních hovorů?
- 25. díl – jak najít ztracený nebo ukradený telefon?
- 24. díl – co je nouzový režim a jak se do něj dostat?
- 23. díl – experimentální funkce v aplikaci Fotoaparát
- 22. díl – jak nastavit notifikace na hodinky nebo náramek?
- 21. díl – jak nastavit oznámení aplikací?
- 20. díl – jak připojit telefon kabelem k počítači?
- 19. díl – jak nastavit přenosný Wi-Fi hotspot
- 18. díl – speciální tajné kódy a jejich praktické vyžití
- 17. díl – jak pořídit snímek obrazovky (screenshot)?
- 16. díl – obnovení telefonu do továrního nastavení
- 15. díl – aplikace Kontakty – nastavení fotky, vyzvánění a další
- 14. díl – jak na bezdrátový přenos dat z/do telefonu?
- 13. díl – jak nastavit nový telefon Xiaomi?
- 12. díl – SMS zprávy a možnosti jejich nastavení
- 11. díl – GPS poloha a možnosti jejího nastavení
- 10. díl – jak pořídit snímek obrazovky?
- 9. díl – aplikace Fotoaparát a její možnosti II.
- 8. díl – aplikace Fotoaparát a její možnosti
- 7. díl – nastavení domovské obrazovky II.
- 6. díl – nastavení domovské obrazovky
- 5. díl – jak zprovoznit Super tapety z MIUI 12?
- 4. díl – co udělat, aby systém neukončoval aplikace?
- 3. díl – jak odstranit reklamy z aplikací Xiaomi
- 2. díl – jak dostávat aktualizace dřív než ostatní
- 1. díl – Aktivní displej a Zamykací obrazovka
To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu MIUI 12 – tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 11. ledna.
Zdravím, neodesílám.
Nikdy na to nikdo nereagoval.
Dobrý den,
to je samozřejmě na Vás
Vím ale o mnoha nahlášených chybách, které Xiaomi následně opravilo. Pravda, většinou na ta hlášení jednotlivých uživatelů nereagují.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Reagoval jsem na chyby na kernelu i na chybu ohledně špatného firmwaru a jako? Nikdo ani neodpověděl.
Dobrý den,
oni nemusí odpovědět – přeci jen těch podnětů jim denně chodí asi dost.
Podstatné je, aby se o problému dozvěděli a případně ho opravili. Jak jsem psal – sám vím hned o několika chybách, které byly na základě zpětné vazby uživatelů opraveny. Vím dokonce i o několika uživatelích, kterým Xiaomi odpovědělo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Přesně tak. Zbytečná ztráta času. Osobně píšu různé hodnocení i na Google obchod k aplikacím. A kolik reaguje vývojářů? Minimum a to jsou kolikrát Češi. Natož co by se s námi mazal nějaký Číňan.
Dobrý den,
jak jsem už psal – sám vím o celé řadě případů, kdy byla na základě zpětné vazby od uživatelů vydána oprava.
Přeji hezký den.
Karel Kilián