MIUI 12 – tipy a triky: co dělat, když telefon nejde zapnout?
V naší Poradně se na nás občas obracejí zákazníci, kterým nejde zapnout jejich mobil. Rozhodli jsme se všechny rady, které v takovém případě poskytujeme, shrnout do jednoho článku. Co tedy můžete vyzkoušet, když telefon nejde zapnout?
Na rozdíl od ostatních tipů a triků, publikovaných na blogu XM.cz v této rubrice, lze níže uvedené postupy použít nejen pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco, ale prakticky pro jakýkoli mobil. Postup by měl být víceméně stejný pro telefon jakékoli značky.
Proč telefon nejde zapnout?
Důvodu, proč mobilní telefon nejde zapnout, může být celá řada. V tom nejlepším případě se může jednat o zamrznutí, kdy mobil prostě nereaguje na vnější vstupy a jeho obrazovka zůstává zhasnutá. V takovém případě je šance na opětovné oživení takřka stoprocentní. Dalším častým důvodem je úplné vybití baterie.
Další příčinou může být hardwarová závada. Nejčastěji jsou problémy se zapínáním spojené s baterií, která buď dosloužila, nebo došlo k její poruše. Další možnou příčinou může být problém v nabíjecím okruhu, ale může se také jednat o závadu na základní desce, nebo (v příznivějším případě) poruchu tlačítka pro zapínání/vypínání.
Kdy se určitě o zapnutí telefonu ani nepokoušejte, je situace, kdy bylo zařízení v kontaktu s vodou, nebo vysokou vlhkostí. Zapnutí by mohlo způsobit zkrat a následné nevratné poškození komponent. V takovém případě telefon nezapínejte, ale snažte se ho co nejdříve dostat do odborného servisu (například v Praze do toho našeho – XM.cz).
Vyzkoušejte tvrdý restart
Nejprve zkuste po dobu 5 až 7 sekund podržet tlačítko pro vypnutí/zapnutí telefonu. Pokud je mobil pouze „zamrznutý“, pak by mělo dojít buď k jeho restartování, nebo vypnutí (v takovém případě ho následně kratším stiskem tlačítka znovu zapněte). Jestliže tato metoda nepomůže, zkuste tlačítko pro zapnutí/vypnutí držet po dobu 30 sekund.
Jestliže pomůže toto řešení, pak lze předpokládat, že se jednalo o nějakou softwarovou závadu. Mohlo jít o chybu operačním systému, nebo nějaká aplikace zatížila hardware telefonu natolik, že přestal reagovat ne všechny vstupy a požadavky.
Pokud by se problém po zapnutí opakoval, pak bychom jako první doporučili provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalili z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o nějakou hardwarovou závadu. S tou doporučujeme obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Zkuste vyjmout, nebo vyměnit baterii
Tento tip platí pouze pro telefony, u kterých lze uživatelsky vyměnit baterii. Těch je v dnešní době naprosté minimum, ale pokud tuto možnost máte, byla by škoda ji nevyužít. Vyjměte tedy baterii a zkontrolujte kontakty, zda nejsou zoxidované nebo znečištěné. Zhruba po minutě baterii vraťte zpět a zkuste telefon zapnout.
Můžete také zkusit baterii vyměnit. K většině telefonů, u kterých je možné dostat se k akumulátoru, lze v českých e-shopech sehnat náhradní baterii. Cena se obvykle pohybuje v řádu stokorun. Po výměně nejprve připojte telefon k nabíječce a teprve po nějakém čase ho zkuste zapnout.
Zkuste telefon nabít
Jak jsme uvedli v první kapitole, jedním z nejčastějších důvodů, proč telefon nejde zapnout, je zcela vybitá baterie. Pokud úroveň jejího nabití klesne pod určitou úroveň, pak zařízení prostě nebude reagovat na stisk tlačítka pro zapnutí.
Řešení je v tomto případě prosté: připojte telefon k nabíječce a dejte mu nějaký čas, tj. nezkoušejte ho zapnout hned. Některé telefony zobrazí animaci, že bylo zahájeno nabíjení, ale pokud je baterie „totálně mrtvá“, pak se animace nezobrazí. To se děje zejména u zařízení, která nebyla dlouhodobě používána a jejichž baterie se vybila pod optimální hodnoty.
Pokud telefon na nabíjení očividně nereaguje, dejte mu čas. Nechte ho připojený k nabíječce jednu až dvě hodiny. Teprve poté se ho pokuste zapnout. Jestliže zareaguje na stisk tlačítka, máte z poloviny vyhráno – pak už jen stačí počkat, zda nastartuje operační systém.
Zkuste pomalejší nabíječku
Pokud telefon na připojení nabíječky ani po dvou hodinách nijak nereaguje, může být problém v nabíjecím adaptéru, napájecím kabelu či elektrické zásuvce. Doporučujeme začít zásuvkou – buď adaptér zapojte do jiné zásuvky, nebo otestuje funkčnost té stávající například připojením lampičky.
Pokud zásuvka funguje, zkuste vyměnit nabíjecí adaptér. V ideálním případě doporučujeme použít nejzákladnější s výstupním výkonem 5 wattů (5 V při 1 A), nebo 10 wattů (5 V při 2 A). Pokud takový adaptér nemáte, zkuste jakýkoli jiný. Nemusíte se ničeho bát – telefon se vždy s nabíječkou „domluví“ na optimálním napětí a proudu.
Pokud nepomůže ani výměna napájecího adaptéru, stává se dalším podezřelým nabíjecí kabel. Ideální je používat ten, jež byl součástí balení, Jestliže po zapojení do adaptéru a telefonu nezačne do nějaké doby nabíjení, zkuste kabel vyměnit. V takovém případě dbejte na to, aby měl správný nabíjecí konektor.
Zkuste nabíjet z USB počítače nebo notebooku
Jestliže se telefon stále neprobral, můžete ho zkusit nabíjet z USB portu počítače či notebooku. Ten poskytuje menší proud než většina nabíjecích adaptérů a v některých případech právě to může pomoci oživit zdánlivě mrtvou baterii.
Zapněte počítač nebo notebook a připojte k němu kabel. Ideálně použijte kabel, který byl součástí balení. Následně ke kabelu připojte mobilní telefon. S ohledem na nižší nabíjecí proud dejte telefonu trochu času – klidně i tři, nebo čtyři hodiny.
Poté telefon odpojte a pokuste se ho zapnout. V případě, že nebude reagovat, opět zkuste po dobu 5 až 7 sekund podržet tlačítko pro vypnutí/zapnutí telefonu. Pak telefon znovu zapněte krátkým podržením tlačítka.
Co dělat, když stále telefon nejde zapnout?
Pokud telefon stále nejde zapnout, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o nějaký hardwarový problém. Může být například porouchaná obrazovka, základní deska, baterie, nabíjecí okruh, nebo v podstatě jakákoli jiná komponenta.
Zde už bohužel vaše možnosti nejspíš končí. V takovém případě doporučujeme obrátit se na odborný servis a svěřit mu identifikaci závady. V Praze můžeme vřele doporučit náš servis XM.cz, do kterého můžete mobil osobně přinést, nebo ho poslat poštou či kurýrní službou.
Jestliže je telefon ještě v záruce a nejste si vědomi ničeho, čím jste ho mohli dostat do tohoto stavu (například utopení), pak doporučujeme reklamaci u prodejce, u kterého jste zařízení zakoupili.
Předchozí díly seriálu MIUI 12 – tipy a triky
- 68. díl – jak se zbavit lišty s údajem o přenesených datech?
- 67. díl – co dělat, když sluchátka hrají moc potichu?
- 66. díl – 10 věcí, které byste neměli dělat se svým mobilem
- 65. díl – jak změnit systémové písmo?
- 64. díl – co dělat, když nejde změnit vyzvánění telefonu?
- 63. díl – přístup ke skrytým nabídkám MIUI
- 62. díl – jak správně odeslat hlášení o chybě do Xiaomi?
- 61. díl – stavový řádek a možnosti jeho nastavení
- 60. díl – nastavení tapety, živé tapety a Super tapety
- 59. díl – jak smazat „ostatní“ soubory a uvolnit paměť?
- 58. díl – co dělat, když vypadává či nefunguje Wi-Fi?
- 57. díl – jak nastavit a používat Duální aplikace?
- 56. díl – co je Pracovní profil a jak se zbavit ikony s kufříkem?
- 55. díl – jak nastavit mobilní data a datový roaming?
- 54. díl – jak zjistit, zda máte nejnovější verzi MIUI a Androidu?
- 53. díl – šest praktických tipů pro aplikaci Fotoaparát
- 52. díl – True Phone Dialer místo aplikace Telefon – 2. díl
- 51. díl – True Phone Dialer místo aplikace Telefon – 1. díl
- 50. díl – co dělat, když telefon nejde zapnout?
- 49. díl – jak používat Druhý prostor?
- 48. díl – tmavý/světlý režim a další nastavení displeje
- 47. díl – jak na bezkontaktní platby přes NFC?
- 46. díl – jak zálohovat, obnovit a přenést SMS?
- 45. díl – jak blokovat příchozí hovory, zprávy a spam?
- 44. díl – jak zapnout a používat VoLTE a VoWiFi?
- 43. díl – párování příslušenství přes Bluetooth
- 42. díl – jak na nahrávání obrazovky do videa?
- 41. díl – jak se připojit k Wi-Fi a další užitečná nastavení
- 40. díl – jak aktivovat a používat nové Centrum ovládání?
- 39. díl – vyměňte předinstalované aplikace za lepší (2. díl)
- 38. díl – vyměňte předinstalované aplikace za lepší (1. díl)
- 37. díl – pět jednoduchých triků pro zrychlení telefonu
- 36. díl – jak zálohovat aplikace a jejich data?
- 35. díl – rozdělení obrazovky a práce se dvěma aplikacemi
- 34. díl – Témata aneb Jak kompletně změnit vzhled MIUI
- 33. díl – jak vybrat, nastavit a používat telefon s dual SIM
- 32. díl – jak zjistit, co vybíjí baterii telefonu?
- 31. díl – jak zálohovat fotky, až skončí Fotky Google?
- 30. díl – jak na natáčení videa mobilním telefonem?
- 29. díl – jak a proč změnit oblast/region telefonu?
- 28. díl – odemykání telefonu otiskem prstu a pomocí tváře
- 27. díl – jak na aktualizace MIUI, Androidu a aplikací?
- 26. díl – jak na nahrávání telefonních hovorů?
- 25. díl – jak najít ztracený nebo ukradený telefon?
- 24. díl – co je nouzový režim a jak se do něj dostat?
- 23. díl – experimentální funkce v aplikaci Fotoaparát
- 22. díl – jak nastavit notifikace na hodinky nebo náramek?
- 21. díl – jak nastavit oznámení aplikací?
- 20. díl – jak připojit telefon kabelem k počítači?
- 19. díl – jak nastavit přenosný Wi-Fi hotspot
- 18. díl – speciální tajné kódy a jejich praktické vyžití
- 17. díl – jak pořídit snímek obrazovky (screenshot)?
- 16. díl – obnovení telefonu do továrního nastavení
- 15. díl – aplikace Kontakty – nastavení fotky, vyzvánění a další
- 14. díl – jak na bezdrátový přenos dat z/do telefonu?
- 13. díl – jak nastavit nový telefon Xiaomi?
- 12. díl – SMS zprávy a možnosti jejich nastavení
- 11. díl – GPS poloha a možnosti jejího nastavení
- 10. díl – jak pořídit snímek obrazovky?
- 9. díl – aplikace Fotoaparát a její možnosti II.
- 8. díl – aplikace Fotoaparát a její možnosti
- 7. díl – nastavení domovské obrazovky II.
- 6. díl – nastavení domovské obrazovky
- 5. díl – jak zprovoznit Super tapety z MIUI 12?
- 4. díl – co udělat, aby systém neukončoval aplikace?
- 3. díl – jak odstranit reklamy z aplikací Xiaomi
- 2. díl – jak dostávat aktualizace dřív než ostatní
- 1. díl – Aktivní displej a Zamykací obrazovka
To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu MIUI 12 – tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 12. října.
Dobrý den mám telefon xsaomi Poco M3 včera z ničeho nic se vypnul a nejde zapnout dala jsem ho na nabíječku ukázalo že jse nabíjí a po chvilce zase nic
Dobrý den,
mohla odejít baterie, nabíjecí okruh, nebo jiný hardware. Zkuste nejprve, zda telefon nebude reagovat na dlouhé stisknutí (cca pět sekund) tlačítka pro zapnutí/vypnutí.
Pokud ne, zkuste odpojit od adaptéru kabel a připojte ho do USB portu zapnutého počítače nebo notebooku. Ke kabelu připojte telefon a nechte ho takto cca tři hodiny. Pak opakujte pokus s dlouhým podržením tlačítka pro zapnutí.
Jestliže se ani poté telefon nevzpamatuje, pak lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den jednou sem resetoval telefon xiaomi Redmi 9T a nešel mi zapnout dal sem ho opravit a telefon sem po opravě zapnul pak resetoval a udělalo mi to samé jako poprvé,chtěl bych se zeptat čím by to mohlo být
Dobrý den,
těžko říci takto na dálku. Co napsal servis, ve kterém byl telefon v opravě? Jak závadu řešili, pokud ji vůbec nějak řešili?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám telefon Poco M3 a po vybití baterie se mobil nechce nabít. Kabelem ani ničím takovým to není způsobeno, protože v počítači se mi ve správci zařízení normálně ukazuje. Prosím poraďte a děkuji předem za odpověď,
Magdaléna Rybová
Dobrý den,
to spíš vypadá, jako kdyby odešla obrazovka, pokud správně rozumím tomu, jaká je situace, tedy že na obrazovce není nic vidět, takže telefon jen vypadá jako vybitý.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Moc Vám děkuji za rady, vyřešilo mi to můj problém.
Díky 🙂
Dobrý den,
jsem rád, že Vám náš článek pomohl!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
nemohu zapnout telefonní přístroj číslo 606923886.
Dobrý den,
zkuste všechny postupy uvedené v tomto článku. Pokud nezaberou, pak to bohužel pravděpodobně bude na servis.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Včera jsem telefon zapnul a když naskočil tak jsem musel nutně od něj odejit a nezadal jsem PIN kod . Když jsem se k telefonu vrátil a chtěl jsem ho znovu zapnout tak už to nešlo a nejd to doposud. Nevím co mám dělat.
Dobrý den,
zkuste všechny postupy uvedené v tomto článku. Pokud nezaberou, pak to bohužel pravděpodobně bude na servis.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
JDE O MOBIL XIAOMI POCOPHONE F1
při vypnuti hry se mobil seknul a nesel vypnout, ovládat a nereagoval. dlouze jsem stiskl vypnuti a naskočila nabídka . dal jsem restart. telefon nereagoval, jen se v prostředku displeje ukázal symbol ze mobil pracuje. zmačkl jesm vypnuti a nedopatřením i ztlumení zvuku. Následný pokus o zapnuti se mobil nezapl. je mobil k.o.? Děkuju za odpověď
Dobrý den,
zkuste připojit mobil k nabíječce. Je možné, že se jen vybil.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den mám mobil xiaomi 11 lite 5g ne. Včera jsem jej dala na nabíječku, po chvíli jsem se chtěla na něco podívat a zjistila jsem že mobil nejde. Proste nejde zapnout. Baterie úplně vybita nebyla takže vybity není. I když jsem ho dala na nabíječku znovu nic se nedělo. Je jen rok a půl starý tak nevím kde je chyba 🙁
Dobrý den,
zkuste jinou zásuvku, jiný nabíjecí adaptér, jiný kabel. Pokud telefon vůbec nebude reagovat na připojení nabíječky, zkuste, zda takzvaně nezamrznul, tj. stiskněte a držte po dobu cca pěti sekund tlačítko pro zapnutí. Jestliže ani na to nebude reagovat, pak se obávám, že jde o hardwarovou závadu a doporučím reklamaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám telefon Poco X3. Často se mi začalo stávat že se mobil zničehonic vypne. Chvíli je obrazovka černá, pak mobil zavibruje a ukáže se nápis “POCO”. Poté obrazovka znovu zčerná. Někdy to trvá pár minut, někdy je to v řádu desítek minut. Mezitím vyzkouším dlouho držet tlačítko zapínání, či jeho neustálé mačkání. Někdy to pomůže až na několikátý pokus a někdy vůbec a musím prostě počkat až se mobil zapne sám, což může být opravdu dlouhá doba. Mobil je starý asi 2 roky.
Už se mi to stalo dříve, tak jsem ho dala do továrního nastavení, po týdnu to ovšem začalo znovu. Dnes se mi například za dopoledne vypnul čtyřikrát.
Děkuji za rady
Dobrý den,
toto bohužel vypadá na hardwarovou závadu. Může se jednat o odcházející baterii, ale stejně tak i problém základní desky nebo jiné komponenty. Bohužel zcela přesně Vám to řeknou pouze v servisu po podrobné diagnostice. Doporučuji tedy obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám telefon redmi 10 a jednoho dne se vybil a už nejde zapnout telefon se nerosvítí ale brni když držím tlačítko 5s tak jenom zabrni ale nerosvítí se…
Můžete mi poradit co mám dělat?
Děkuji moc.
Dobrý den,
pokud nepomohly tipy uvedené v tomto článku, pak lze docela spolehlivě předpokládat, že jde o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den pane/ní nemohu otevřít displej na telefonu mužů jenom tísňové volání dál mě to nepustí ani na imel chce to pome heslo ale já nevím jaký heslo jinak moje číslo je 601502721
Dobrý den,
a to je Váš telefon?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám xiaomi redmi 7A a najednou se mi vypnul, obrazovka černá a nereaguje na zapnutí na boku ani nechce nabíjet. Zkoušela jsem i s USB přes notebook ale mobil nic, jen mi v nastavení na notebooku ukazuje ‘ovladač není k dospozici’ a mobil je i studený takže předpokládám, že se ani přes ten notebook nenabíjí. Nevíte, co s tím?
Dobrý den,
pokud jste vyzkoušela všechny tipy uvedené v tomto článku, pak lze s největší pravděpodobností předpokládat, že jde o nějakou hardwarovou závadu. S ohledem na stáří telefonu se jako nejpravděpodobnější jeví závada baterie, nicméně může se jednat i o jiný problém – například o poruchu na základní desce či v nabíjecím okruhu. Obávám se, že nějaké další pokusy nebudou mít kýžený efekt a jediné, co dává smysl (otázkou je, zda i po ekonomické stránce) je identifikace závady odborným servisem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji za odpověď. Ještě mám dotaz, pokud by se jednalo jen o závadu baterie, myslíte, že ji lze jen nějak ‘vyměnit’ za novou, nebo bude lepší koupit nový mobil? Pak mám ještě dotaz, jak získat soubory v tom starém mobilu?
Dobrý den,
pokud by se jednalo o závadu baterie, tak vyměnit ji určitě lze. Například v našem servisu je to záležitost za 490 Kč, včetně dílu, práce a DPH.
Co se týká souborů: pokud jste je neměla na paměťové kartě, tak z telefonu, který nejde zapnout, soubory nezískáte. Jsou v něm uložené v šifrované podobě a k jejich zpřístupnění je nutné telefon zapnout a zadat PIN.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobře, děkuji za informace.
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo. Rád bych měl pro Vás nějaké pozitivnější zprávy, ale tentokrát to asi nebude. Tak třeba příště.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Jednou ráno jsem vstal a chtěl zapnout mobil abych zjistil kolik je hodin. Když jsem zmáčkl tlačítko na zapínání a vypínání telefonu nic se nestalo. Napadlo mě že je telefon vybitý. Dal jsem ho na nabíječku a za hodinu znovu zkusil zapnout, ale vůbec nerágoval a obrazovka zůstala černá. Okamžitě jsem zapl počítač a šel hledat co se stalo a jak to vyřešit. Našel jsem tento článek který mi pomohl zapnout můj mobilní telefon.
Dobrý den,
jsem velice rád, že to byl právě náš článek, který Vám pomohl vyřešit problém se zapnutím telefonu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
dobri den mam mobil red t9 a dal som ho restartovat a nejde mi zapnut us viac nez tri hodini pomoste mi prosim
Dobrý den,
a vyzkoušel jste všechny postupy uvedené ve článku, pod kterým reagujete? Jak na ně telefon reagoval?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobry den mam nokii andronode a byl pres noc na nabijecceba a byl studeny. A nejde zapnout. Co mam delay?
Dobrý den,
a vyzkoušela jste postupy uvedené ve článku, pod kterým reagujete? Jako první možná zkuste jinou zásuvku, nabíjecí adaptér a kabel.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
X. Redmi 8 – zapnu – nabehne – dam pin – pripojim k netu – pak neustale dokola probiha kontrola aktualizaci – ale bezi stale dokola uz 3 dny. Help pls…
Dobrý den,
obávám se, že jde o nějaký problém systému. Jako první zkuste vyjmout paměťovou kartu, pokud je v telefonu nainstalovaná.
Pokud to nepomůže, pak zkuste provést obnovení do továrního nastavení následujícím způsobem:
Sice tím přijdete o všechna data, ale je tu šance, že telefon nastartuje. Pokud ne, pak lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
zniceho nic se vypnul a at zkousim cokoliv nejde zapnout
Dobrý den,
zkuste postupně všechny postupy uvedené ve článku, pod kterým reagujete. Pokud se nepovede telefon nastartovat, bude to bohužel na servis.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, chtela bych se vas optat prosim, kde je proble kdyz mi z niceho nic zčernala obrazovka a je tam pouze napsane huawei powered by android ?
Dobrý den,
zkuste telefon vypnout dlouhým podržením tlačítka pro zapnutí (cca po dobu pěti sekund). Poté ho zkuste znovu zapnout.
Pokud zůstane na té samé obrazovce, pak jde patrně buď o nakopnutý operační systém, nebo hardwarovou závadu. S tím doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám Xiaomi redmi 10c, včera se začal občas zamrzávat, to jsem řešil restartováním, večer jsem ho zapnul a pixel po pixelu se měnily na různé barvy, pak modrá obrazovka, vypnul se a nešel zapnout, asi po půl hodině se zase zapnul, normálně fungoval, ráno se vzbudím a zase nejde zapnout, vybitý není
Dobrý den,
zkuste všechny tipy uvedené ve článku, pod kterým reagujete. Pokud nic z toho nepomůže, bude to buď na servis, nebo na vyhození.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, už nějaký den se mi stává, že se můj mobil zapne až po třetím stisknutím tlačítka zapínání, nevím co mám dělat, jen se bojím, že jednoho dne mobil nezapnu vůbec, ale jsem si jistá, že tlačítko mačkám ani ne s velkou silou ale také ne malou. Děkuji za radu.
Dobrý den,
může to být hardwarová závada toho tlačítka. Zcela přesně to však diagnostikuje pouze servis. Pokud je to nyní v tom stavu, jak ho popisujete, pak se skutečně může teoreticky stát, že telefon jednoho dne nepůjde zapnout.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, prosím poraďte,při zadání PIN ,který byl správný, mi píše že telefon je uzamčen. Vůbec nevím co s tím. Děkuji za radu. Monika
Dobrý den,
většina telefonů nabízí odemknutí otiskem prstu, případně na základě rozpoznání obličeje, pokud jste si ho nastavila. Doporučuji tedy zkusit odemknout telefon tímto způsobem.
Pokud telefon požaduje pouze PIN, pak nezbývá než zadat ten správný. Obejít to nelze – ostatně pak by takové zabezpečení nedávalo pražádný smysl.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravim. Dočital som sa v jednom staršom članku že telefony Poco M3 a Xiaomi 9T maju hardwerovu chybu od vyroby. Tymto modelom je vraj potrebna oprava citujem z članku:,, Pre opravu vášho smartfónu potrebujeme opraviť súčasť základnej dosky vášho smartfónu. Problémom je totiž integrovaný obvod správy napájania, ktorý má na sebe dva rezistory. Tie je potrebné vymeniť, resp. jeden vložiť na miesto toho druhého a druhý nepoužiť vôbec. ,, Dalej som sa tam dočítal ze smartfon bude fungovat dalej aj bez tejto opravy no je to neprakticke. Smartfon musite totiž nechat uplne vybiť na niekolko dni ho nechat odležať kym sa nevybije nasledne ho dat na nabijačku a zapnuť v priebehu nabijania 1 max 5%. Tento postup mam odskušany a funguje. Len ako pišem je to nepraktycke ci už smartfon vypneme alebo reštartujeme.
Nasledne sa chcem opytat či viete tymto sposobom vymeny rezistorov telefon opravit. Dakujem za odpoveď.
Dobrý den,
to si opravdu nemyslím, že by byla pravda. Telefonů Poco M3 a Xiaomi Mi 9T se prodaly tisíce. Kdyby se jednalo o výrobní vadu, projevila by se přinejmenším ve stovkách případů, z nichž desítky by prosákly až do naší Poradny. Nic takového se ale nestalo.
Takže ne, nemyslím, že by uvedeným způsobem bylo telefony možné opravit. Asi bych se spíš zkusil zeptat autora toho článku, který to tvrdí, kde eventuálně tento způsob opravy nabízejí.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den dneska mi spadl telefon xiaomi redmi note 12s na zem a ukázalo se zrnění pak se vypnul a nejde zapnout
Dobrý den,
patrně se v něm něco rozbilo. Takto na dálku bohužel závadu diagnostikovat neumíme – možná náraz zničil displej, možná něco jiného. Skutečnou příčinu toho, proč Váš telefon nelze zapnout, Vám řekne jedině odborný servis.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý večer , objednavala som odtiaľto mobil xiaomi redmi 10. Včera som ho dala reštartovať a odvtedy sa mi stále načítava, ukazuje sa mi tam iba logo a tri nacitavajuce bodky,už som ho skúšala dať aj na nabíjačku,vypnúť ho, reštartovať ,už sa mi aj vybil a stále nejde, nemôžem ho ani vypnúť lebo sa mi zakaždým znova zapne, čo mam s ním robiť?
Dobrý den,
pokud jste zkusila všechny tipy uvedené v tomto článku, pak se obávám, že jde o nějakou závadu, kterou bude nutné řešit reklamací, případně vrácením zboží ve 14denní lhůtě.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám telefon Xiaomi redmi 9T, nejde vůbec zapnou, zkoušela jsem úplně všechno a pořád nic, nějaké rady prosím kromě toho se že bych se měla obrátit na nějakého technika. děkuji
Dobrý den,
pokud jste vyzkoušela všechny tipy z tohoto článku a telefon se stále nedaří zapnout, pak platí to, co píšu v závěru:
Pokud telefon stále nejde zapnout, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o nějaký hardwarový problém. Může být například porouchaná obrazovka, základní deska, baterie, nabíjecí okruh, nebo v podstatě jakákoli jiná komponenta.
Zde už bohužel vaše možnosti nejspíš končí. V takovém případě doporučujeme obrátit se na odborný servis a svěřit mu identifikaci závady. V Praze můžeme vřele doporučit náš servis XM.cz, do kterého můžete mobil osobně přinést, nebo ho poslat poštou či kurýrní službou.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
rozbil se mi displej jak ziskam data
Dobrý den,
bez funkční obrazovky bohužel nijak. Pokud byste například chtěl přenést data kabelem do počítače, musel byste odemknout telefon a povolit přenos dat. To je bezpečnostní opatření, aby to nemohl udělat každý, kdo získá přístup k telefonu. Kdybyste chtěl data přesunout do cloudu nebo třeba přenést bezdrátově, opět to nepůjde bez odemknutí telefonu.
Čili jedinou možností, jak se dostat k datům je výměna rozbitého displeje.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den mám Samsung A20.Ale nejde my zapnou.Je plně nabytí což se zobrazuje na displeji. Může mi někdo poradit
Dobrý den,
zkuste postupy uvedené v článku MIUI 14 – tipy a triky: co dělat, když telefon nejde zapnout?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Nejde mi na mobilu xaomi sedmi A 3 zapnu ho a nereaguje mi nic na displeji jen tam mám odblokování SIM karty a Furd to odblokováva a nic nejde potvrdit
Dobrý den,
zkuste z telefonu vyjmout SIM kartu. Půjde pak normálně spustit?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den telefon redmi 12c mi spadl na zem celý se sekl nešlo nic udělat svítil neustále pak to zhaslo já normálně zavolala pak se vypl a nešel zapnout ani nabýt pak se mi ho nějak podařilo zapnout a objevilo se jen logo shaomi a dole powered android vipl se a už vůbec nejde mám v tel důležité věci a jsem s ním spokojená nechci o něj přijít co mám dělat nechala jsem ho i celou noc na nabíječce a nic pak jen zavybroval a stále černá obrazovka a nejde nabýt ani zapnout vůbec nereaguje
Dobrý den,
obávám se, že zde bude platit léty ověřené pravidlo: uživatelé se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o svá data ještě nepřišli.
Pokud Vám telefon spadl na zem a není schopný nastartovat, pak bohužel není způsob, jak se k datům dostat.
Velkou otázkou je, zda by obnovu dat zvládli v nějakém servisu, případně kolik by stála oprava a zda by nebyla dražší než nový telefon.
Přeji hezký den.
Karel Kilián