MIUI 12 – tipy a triky: nastavení limitu mobilních dat
Ačkoli je rok 2021, čeští operátoři stále uplatňují limity na data přenesená přes své mobilní sítě. Řada uživatelů tak má omezený objem dat, který může v rámci měsíčního cyklu přenést. V tomto článku vám ukážeme, jak na nastavení limitu mobilních dat.
Níže uvedené postupy jsou primárně určeny pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou MIUI 12 a MIUI 12.5. Tyto verze najdete nejen na všech mobilech, které aktuálně nabízíme v našem českém i slovenském e-shopu, ale i na mnoha starších modelech.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Nastavení limitu mobilních dat
Ve starších verzích MIUI bylo nastavení limitu mobilních dat v rámci systémového Nastavení, konkrétně v sekci SIM karty a mobilní sítě-Nastavení-Nastavit datový plán. V aktuálních verzích MIUI však tato nabídka zmizela a z nějakého důvodu byla přesunuta do aplikace Optimalizace.
Nastavení limitu mobilních dat
- Otevřete aplikaci Optimalizace.
- V dolní části pokračujte do sekce Využití dat.
- Zde jsou dvě dlaždice, symbolizující jednotlivé SIM karty.
- U příslušné dlaždice klepněte na Nastavit datový limit.
- Klepněte na Měsíční datový limit.
- Zadejte svůj limit v GB, nebo MB.
- Potvrďte ho tlačítkem OK.
- Klepněte na Když je datový limit vyčerpán.
- Zvolte, zda vás má telefon Upozornit, nebo Upozornit a odpojit mobilní data.
- Klepněte na Upozornění při dosažení.
- Nastavte, při dosažení jakého procenta limitu chcete být s předstihem upozornění na blížící se limit.
- Klepněte na Datum obnovení datového balíčku.
- Nastavte číslo dne, ke kterému vám operátor obnovuje datový limit.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak zobrazovat přenesená data v oznámeních?
Poměrně užitečná je možnost zobrazení objemu přenesených dat v oznámeních. Stačí tak stáhnout „roletku“ a hned uvidíte, kolik jste ze svého datového balíčku vyčerpali. Bohužel objem přenesených dat se zobrazuje pouze ve staré verzi Centra ovládání – v novém provedení k dispozici není. Pokud je pro vás přehled o přenesených datech nezbytný, budete muset přepnout Centrum ovládání na starou verzi.
Jak přepnout Centrum ovládání na starou verzi?
- Otevřete Nastavení.
- Přejděte do sekce Oznámení a Centrum ovládání.
- Pokračujte do Styl Centra ovládání.
- Zvolte Stará verze.
- Po stažení „roletky“ uvidíte informaci o přenesených a zbývajících datech.
Pozor! Po zapnutí zobrazení limitu a přenesených dat nelze tuto možnost patrně žádným způsobem vypnout! Nepomáhá ani nastavení objemu dat na nulu a pravděpodobně ani nic jiného. Pokud tedy nechcete v oznámeních zobrazovat informace o přenesených datech, pak tuto možnost nezapínejte!
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak zjistit, která aplikace přenáší nejvíc dat?
Z hlediska limitovaného objemu přenesených dat je vhodné mít přehled o tom, které aplikace se na jejich čerpání podílejí nejvíce. V dalším kapitole vám pak ukážeme, jakým způsobem jim v případě potřeby můžete omezit přístup k internetu.
Jak zjistit, která aplikace přenáší nejvíc dat?
- Otevřete aplikaci Optimalizace.
- V dolní části pokračujte do sekce Využití dat.
- Přejděte do Statistiky využití dat.
- Pod titulkem sekce je nenápadná nabídka, přes kterou můžete volit, jaké období chcete zobrazit.
- Přepínačem v pravém horním rohu můžete aplikace řadit dle přenesených mobilních dat a přenosů přes Wi-Fi.
- Po klepnutí na aplikaci se můžete podívat na podrobné údaje, jako je objem přenesených dat v jednotlivých dnech.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak omezit aplikacím přístup k internetu?
Vybraným aplikacím můžete omezovat přístup k internetu přes mobilní data (zvlášť pro každou SIM kartu), přes bezdrátové sítě (Wi-Fi) a v případě, když běží na pozadí. Nastavit to můžete několika způsoby – my si ukážeme dva základní.
Jak omezit aplikacím přístup k internetu? Způsob číslo 1:
- Otevřete aplikaci Optimalizace.
- V dolní části pokračujte do sekce Využití dat.
- Přejděte do Statistiky využití dat.
- Otevřete aplikaci, které chcete zablokovat přístup.
- Pomocí přepínače Mobilní data-SIM 1 zakážete/povolíte aplikaci využívat data na první SIM kartě.
- Pomocí přepínače Mobilní data-SIM 2 zakážete/povolíte aplikaci využívat data na druhé SIM kartě.
- Pomocí přepínače Wi-Fi zakážete/povolíte aplikaci využívat data při připojení přes bezdrátovou síť.
- Pomocí přepínače Data na pozadí zakážete/povolíte aplikaci využívat data v případě, kdy běží na pozadí.
Jak omezit aplikacím přístup k internetu? Způsob číslo 2:
- Otevřete aplikaci Optimalizace.
- V dolní části pokračujte do sekce Využití dat.
- Otevřete sekci Omezit využití dat.
- Přejděte do sekce Mobilní data.
- Pomocí přepínačů můžete zakazovat/povolovat datové přenosy přes SIM 1 a SIM 2.
- Přejděte do sekce Wi-Fi.
- Pomocí přepínačů můžete zakazovat/povolovat datové přenosy přes bezdrátové sítě.
- Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu.
- Zvolte Připojení na pozadí.
- Pomocí přepínačů můžete zakazovat/povolovat datové přenosy v okamžicích, kdy je aplikace na pozadí.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak zakázat nově nainstalovaným aplikacím přístup k internetu?
Když si nainstalujete novou aplikaci, automaticky má povolený přístup k internetu prostřednictvím mobilních dat i bezdrátového připojení. Dodatečně to můžete změnit dle postupu v předchozí kapitole, nebo je možné zakázat nově nainstalovaným aplikacím přístup k internetu jako výchozí stav.
Jak zakázat nově nainstalovaným aplikacím přístup k internetu?
- Otevřete aplikaci Optimalizace.
- V dolní části pokračujte do sekce Využití dat.
- Otevřete sekci Omezit využití dat.
- Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu.
- Zvolte Výchozí nastavení pro nové aplikace.
- Pomocí přepínačů zvolte, zda mají mít nové aplikace povolený/zakázaný přístup k internetu přes SIM 1, SIM 2 a Wi-Fi.
- Toto nastavení můžete kdykoli dodatečně změnit dle návodů v kapitole Jak omezit aplikacím přístup k internetu?
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Předchozí díly seriálu MIUI 12 – tipy a triky
- 68. díl – jak se zbavit lišty s údajem o přenesených datech?
- 67. díl – co dělat, když sluchátka hrají moc potichu?
- 66. díl – 10 věcí, které byste neměli dělat se svým mobilem
- 65. díl – jak změnit systémové písmo?
- 64. díl – co dělat, když nejde změnit vyzvánění telefonu?
- 63. díl – přístup ke skrytým nabídkám MIUI
- 62. díl – jak správně odeslat hlášení o chybě do Xiaomi?
- 61. díl – stavový řádek a možnosti jeho nastavení
- 60. díl – nastavení tapety, živé tapety a Super tapety
- 59. díl – jak smazat „ostatní“ soubory a uvolnit paměť?
- 58. díl – co dělat, když vypadává či nefunguje Wi-Fi?
- 57. díl – jak nastavit a používat Duální aplikace?
- 56. díl – co je Pracovní profil a jak se zbavit ikony s kufříkem?
- 55. díl – jak nastavit mobilní data a datový roaming?
- 54. díl – jak zjistit, zda máte nejnovější verzi MIUI a Androidu?
- 53. díl – šest praktických tipů pro aplikaci Fotoaparát
- 52. díl – True Phone Dialer místo aplikace Telefon – 2. díl
- 51. díl – True Phone Dialer místo aplikace Telefon – 1. díl
- 50. díl – co dělat, když telefon nejde zapnout?
- 49. díl – jak používat Druhý prostor?
- 48. díl – tmavý/světlý režim a další nastavení displeje
- 47. díl – jak na bezkontaktní platby přes NFC?
- 46. díl – jak zálohovat, obnovit a přenést SMS?
- 45. díl – jak blokovat příchozí hovory, zprávy a spam?
- 44. díl – jak zapnout a používat VoLTE a VoWiFi?
- 43. díl – párování příslušenství přes Bluetooth
- 42. díl – jak na nahrávání obrazovky do videa?
- 41. díl – jak se připojit k Wi-Fi a další užitečná nastavení
- 40. díl – jak aktivovat a používat nové Centrum ovládání?
- 39. díl – vyměňte předinstalované aplikace za lepší (2. díl)
- 38. díl – vyměňte předinstalované aplikace za lepší (1. díl)
- 37. díl – pět jednoduchých triků pro zrychlení telefonu
- 36. díl – jak zálohovat aplikace a jejich data?
- 35. díl – rozdělení obrazovky a práce se dvěma aplikacemi
- 34. díl – Témata aneb Jak kompletně změnit vzhled MIUI
- 33. díl – jak vybrat, nastavit a používat telefon s dual SIM
- 32. díl – jak zjistit, co vybíjí baterii telefonu?
- 31. díl – jak zálohovat fotky, až skončí Fotky Google?
- 30. díl – jak na natáčení videa mobilním telefonem?
- 29. díl – jak a proč změnit oblast/region telefonu?
- 28. díl – odemykání telefonu otiskem prstu a pomocí tváře
- 27. díl – jak na aktualizace MIUI, Androidu a aplikací?
- 26. díl – jak na nahrávání telefonních hovorů?
- 25. díl – jak najít ztracený nebo ukradený telefon?
- 24. díl – co je nouzový režim a jak se do něj dostat?
- 23. díl – experimentální funkce v aplikaci Fotoaparát
- 22. díl – jak nastavit notifikace na hodinky nebo náramek?
- 21. díl – jak nastavit oznámení aplikací?
- 20. díl – jak připojit telefon kabelem k počítači?
- 19. díl – jak nastavit přenosný Wi-Fi hotspot
- 18. díl – speciální tajné kódy a jejich praktické vyžití
- 17. díl – jak pořídit snímek obrazovky (screenshot)?
- 16. díl – obnovení telefonu do továrního nastavení
- 15. díl – aplikace Kontakty – nastavení fotky, vyzvánění a další
- 14. díl – jak na bezdrátový přenos dat z/do telefonu?
- 13. díl – jak nastavit nový telefon Xiaomi?
- 12. díl – SMS zprávy a možnosti jejich nastavení
- 11. díl – GPS poloha a možnosti jejího nastavení
- 10. díl – jak pořídit snímek obrazovky?
- 9. díl – aplikace Fotoaparát a její možnosti II.
- 8. díl – aplikace Fotoaparát a její možnosti
- 7. díl – nastavení domovské obrazovky II.
- 6. díl – nastavení domovské obrazovky
- 5. díl – jak zprovoznit Super tapety z MIUI 12?
- 4. díl – co udělat, aby systém neukončoval aplikace?
- 3. díl – jak odstranit reklamy z aplikací Xiaomi
- 2. díl – jak dostávat aktualizace dřív než ostatní
- 1. díl – Aktivní displej a Zamykací obrazovka
To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu MIUI 12 – tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 14. prosince.
Xiaomi neobnovuje data k určenému dnu. Mám nastavený 8 den a obnova byla 1 den a 8 se nic neobnovilo. A dělá to více lidem co mají různé tipy Xiaomi.
Dobrý den,
zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den potřebuju poradit ohledně datový limit nevím jak to mám vypnou protože když tam zadám 0 tak se to nechce zrušit.
Dobrý den,
zkuste (ale neručím za to, že to bude fungovat): Nastavení-Aplikace-Správa aplikací-Optimalizace-Vymazat data-Vymazat všechna data.
Přeji hezký den.
Karel Kilián